• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
13 indlæg • Side 1 af 1

The Descent Part II

Indlægaf Staal » søn 14. mar 2010 10:12

Andre der har fået den set og hvad synes i?
Staal

Geografisk sted: Århus

Re: The Descent Part II

Indlægaf Gizmo » søn 14. mar 2010 10:51

Staal skrev:Andre der har fået den set og hvad synes i?

Sorry, den skal jo lige nå at udkomme på dvd først. :wink:
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » søn 14. mar 2010 17:45

Den er skam udkommet på DVD. Det er dog muligt at den endnu ikke er i handlen.
Staal

Indlægaf Burke&Hare » søn 14. mar 2010 18:20

Fra hvilken distributør?
Brugeravatar
Burke&Hare

Indlægaf Staal » søn 14. mar 2010 18:26

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ligger inde med en bootleg der dog stammer fra en retail dvd. Der er ikke tale om en telecine eller cam, så der er allerede retail kopier i omløb.
Staal

Indlægaf Burke&Hare » søn 14. mar 2010 18:56

Staal skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ligger inde med en bootleg der dog stammer fra en retail dvd. Der er ikke tale om en telecine eller cam, så der er allerede retail kopier i omløb.

Det er selvfølgelig et spørgsmål om definitioner, som kan snakkes længe om, men jeg skulle nu mene, at når en film beskrives som værende ude eller udkommet, så må det være, når den er tilgængelig for almindelige dødelige, ærlige mennesker, der ikke ser bootlegs eller andet pirateri. Men som sagt. Et definitionsspørgsmål.

Den første film var jo i øvrigt ganske god. Det skal blive sjovt at se den næste. Går ud fra, at den ikke kommer op i danske biografer, når den nu er 'ude' på dvd?
Brugeravatar
Burke&Hare

Indlægaf Onkel Bonus » søn 14. mar 2010 19:18

Jeg er altid skeptisk overfor sequels af andre instruktører. Specielt i det her tilfælde hvor det ligner en kopi af den første. Det fede ved den første var overraskelsesmomentet og originaliteten, det får de svært ved at genskabe.
Onkel Bonus

Indlægaf Gizmo » søn 14. mar 2010 19:27

Burke&Hare skrev:Går ud fra, at den ikke kommer op i danske biografer, når den nu er 'ude' på dvd?

Nix, den kommer ikke i biffen herhjemme. Svenskerne fik til gengæld fornøjelsen. Den danske dvd-dato skulle være den 8. juni. Udkommer i England den 12. april.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 14. mar 2010 20:24

Og en af de svenskere, der var inde at se den, var Fred Anderson (Fredzilla her i forummet), som skrev kort på sin blog, at den er rigtig god, så jeg holder mig bestemt åben for, at den måske ikke er så tosset endda. Også selvom det irriterer mig, at den tilsyneladende er lavet som en fortsættelse til den amerikanske udgave (samme film, men med en happy ending!), og ikke den oprindelige engelske. :?

http://ninjadixon.blogspot.com/2010/01/ ... inded.html
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 14. mar 2010 20:41

I øvrigt, det faktum, at man kan få fat på en bootleg af en film, er ikke det samme, som at den er udkommet. Der bliver både sendt anmelderkopier rundt til aviser og blade, før en dvd udkommer, men det betyder ikke, at den derfor er udkommet officielt. Og ofte bliver film "lækket" til internettet i perfekt kvalitet, selvom de knap nok er kommet op i biograferne.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Staal » søn 14. mar 2010 22:08

Burke&Hare skrev:
Staal skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ligger inde med en bootleg der dog stammer fra en retail dvd. Der er ikke tale om en telecine eller cam, så der er allerede retail kopier i omløb.

Det er selvfølgelig et spørgsmål om definitioner, som kan snakkes længe om, men jeg skulle nu mene, at når en film beskrives som værende ude eller udkommet, så må det være, når den er tilgængelig for almindelige dødelige, ærlige mennesker, der ikke ser bootlegs eller andet pirateri. Men som sagt. Et definitionsspørgsmål.

Den første film var jo i øvrigt ganske god. Det skal blive sjovt at se den næste. Går ud fra, at den ikke kommer op i danske biografer, når den nu er 'ude' på dvd?

Det kan du naturligvis have ganske ret ret i. Men er den ude som bootleg af en retail-kilde, så er den jo teknisk set udgivet omend ikke til salg endnu. Nogle har altså modtaget den færdige kopi.

Dette er ikke ment som ordkløveri, da jeg sagtens kan følge din logik.

Jack J skrev:I øvrigt, det faktum, at man kan få fat på en bootleg af en film, er ikke det samme, som at den er udkommet. Der bliver både sendt anmelderkopier rundt til aviser og blade, før en dvd udkommer, men det betyder ikke, at den derfor er udkommet officielt. Og ofte bliver film "lækket" til internettet i perfekt kvalitet, selvom de knap nok er kommet op i biograferne.

Det er nu ikke helt rigtigt. En film kan ikke blive lækket til internettet i perfekt kvalitet, før der er en ordentlig source at rippe fra.

Kommer en film ud før den er "tilgængelig" på retail DVD, så er der tale om enten en screener, workprint, telecine eller cam udgave. Omend disse kan være af fin kvalitet, er det langt fra DVD-kvaliteten.

Jeg kan forresten se, at der på "scenen" er udgivet flere udgaver af filmen, der stammer fra en original DVD. Om de så har hapset den fra et lager, en anmelderkopi eller hvor det nu er, det skal jeg ikke kunne sige.

Men jeg bøjer mig og giver jer ret - det var ikke korrekt, at argumentere for, at den er udgivet, når den ikke er tilgængelig på lovlig vis endnu.

Onkel Bonus skrev:Jeg er altid skeptisk overfor sequels af andre instruktører. Specielt i det her tilfælde hvor det ligner en kopi af den første. Det fede ved den første var overraskelsesmomentet og originaliteten, det får de svært ved at genskabe.

Jeg synes nu, at filmen var overraskende god. Jeg havde lidt samme frygt som du, men var positivt overrasket. Den når naturligvis ikke den første, men den er ganske underholdende og fanger stemningen fra 1'eren godt. Der var dog flere elementer i den, jeg ikke helt synes hang sammen, men det kan jo bare være mig, der ikke er for kvik.

Anbefalelsesværdig til folk, der kunne lide den første, det er den i hvert fald.
Staal

Indlægaf Jack J » søn 14. mar 2010 22:27

Staal skrev:Det er nu ikke helt rigtigt. En film kan ikke blive lækket til internettet i perfekt kvalitet, før der er en ordentlig source at rippe fra.

Kommer en film ud før den er "tilgængelig" på retail DVD, så er der tale om enten en screener, workprint, telecine eller cam udgave. Omend disse kan være af fin kvalitet, er det langt fra DVD-kvaliteten.

Tjoh, men nu er der jo det ved det, at en salgs-DVD også skal laves et sted. På en fabrik. De bliver jo ikke fremstillet samme dag, som de skal i handlen, men sikkert flere uger eller en måned i forvejen. Ergo kan der netop komme en perfekt kopi i omløb. Det kræver blot een eneste gusten fabriksarbejder. :mrgreen:

Men ud over det, så ved jeg nu ikke helt, om jeg er enig i det, du skriver, men okay, det er jo lidt en smagssag.

Jeg har set anmelderkopier, der på mit 28" TV så ud til at have perfekt billede. Men begynder man at pille dem fra hinanden, så er de da helt sikkert ikke så gode som rigtige udgaver.

Men spørgsmålet er så bare, hvornår man kan tillade sig at kalde noget "perfekt kvalitet". For eksempel, nu hvor Blu-ray er opfundet, betyder det så ikke, at en rigtig DVD heller ikke længere kan kaldes "perfekt kvalitet", da en Blu-ray er meget bedre?

Hvis en screener har timecode løbende og advarsels-tekster, der kører ind over skærmen, så okay. Men ellers vil jeg nok mene, at en anmelderkopi kan se ganske glimrende ud. Men som du selv nævner er det ordkløveri. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Re: The Descent Part II

Indlægaf AvatarDK » tirs 16. mar 2010 11:29

Staal skrev:Andre der har fået den set og hvad synes i?

Jeg synes der er lidt "been there done that" over filmen.... Den ligner for meget etteren uden dog at indeholde den samme klaustrofobiske stemning. Dermed ikke være sagt det er en dårlig film, det er bare en film der ikke er meget bedre end andre middelmådige film, dvs. man kunne have været den foruden. Typisk sequel.
Brugeravatar

Skriv et svar
13 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm