Staal skrev:Andre der har fået den set og hvad synes i?
Staal skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ligger inde med en bootleg der dog stammer fra en retail dvd. Der er ikke tale om en telecine eller cam, så der er allerede retail kopier i omløb.
Burke&Hare skrev:Går ud fra, at den ikke kommer op i danske biografer, når den nu er 'ude' på dvd?
Burke&Hare skrev:Staal skrev:Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ligger inde med en bootleg der dog stammer fra en retail dvd. Der er ikke tale om en telecine eller cam, så der er allerede retail kopier i omløb.
Det er selvfølgelig et spørgsmål om definitioner, som kan snakkes længe om, men jeg skulle nu mene, at når en film beskrives som værende ude eller udkommet, så må det være, når den er tilgængelig for almindelige dødelige, ærlige mennesker, der ikke ser bootlegs eller andet pirateri. Men som sagt. Et definitionsspørgsmål.
Den første film var jo i øvrigt ganske god. Det skal blive sjovt at se den næste. Går ud fra, at den ikke kommer op i danske biografer, når den nu er 'ude' på dvd?
Jack J skrev:I øvrigt, det faktum, at man kan få fat på en bootleg af en film, er ikke det samme, som at den er udkommet. Der bliver både sendt anmelderkopier rundt til aviser og blade, før en dvd udkommer, men det betyder ikke, at den derfor er udkommet officielt. Og ofte bliver film "lækket" til internettet i perfekt kvalitet, selvom de knap nok er kommet op i biograferne.
Onkel Bonus skrev:Jeg er altid skeptisk overfor sequels af andre instruktører. Specielt i det her tilfælde hvor det ligner en kopi af den første. Det fede ved den første var overraskelsesmomentet og originaliteten, det får de svært ved at genskabe.
Staal skrev:Det er nu ikke helt rigtigt. En film kan ikke blive lækket til internettet i perfekt kvalitet, før der er en ordentlig source at rippe fra.
Kommer en film ud før den er "tilgængelig" på retail DVD, så er der tale om enten en screener, workprint, telecine eller cam udgave. Omend disse kan være af fin kvalitet, er det langt fra DVD-kvaliteten.
Staal skrev:Andre der har fået den set og hvad synes i?
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster