• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
31 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Mads » tirs 18. sep 2007 22:14

Pointen er vel at det netop ikke gør nogen forskel om man laver undertekster eller ej. Det er jo ikke fordi at de laver udgivelser udelukkende rettet mod Tyskland, hovedparten (hvis ikke alle) af deres udgivelser har et engelsk lydspor, hvilket tilsyneladende er det som de fleste amerikanske seere foretrækker alligevel. Så det er nok i virkeligheden mest for at begrænse produktionsomkostningerne at man ikke inkluderer subs. Det med at erobre markedsandele er tilsyneladende ikke en særlig stor del af overvejelserne.
Har skam også selv brugt HKFLIX fra tid til anden, men synes generelt de er for dyre. Problemet med at gøre opmærksom på hvad det er de sælger er de bestemt ikke alene med.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf henschjell » tors 20. sep 2007 02:02

Gynther Meyer skrev:
henschjell skrev:Fandt lige på det lokale marked en film-lab big-box, men med et CPI
cover. Hvor bagpå står
Denne film er blevet forbudt i det meste af Europa,
og censureret i resten af verden pånær U.S.A., Asien og Danmark

Det gør dog ikke filmen mindre klippet. Så hid med DVDen

CPI?? Consumer Price Index :?

Havde den extramaterialet med jeg nævnte længere oppe? :lol:

CPI. Ja mulighederne er fristende mange :P men ifølge coveret er det =
California Pictures International, og nej intet Extra på båndet, desværre!

Var på Egeskov marked i dag, og fandt Ninja Killer (lille pap-box fra Westcon) med Lau ka Wen (Chia Yung Liu)? der er også noget Tyrkisk Kung-fu indover. Noget nogen kender til
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

War dog uklippet!!!

Indlægaf Diabolik » tors 20. sep 2007 07:05

henschjell skrev:Var på Egeskov marked i dag...

Véd godt at det ikke har noget med denne tråd at gøre, men jeg var også på Egeskov Marked igår og blev lidt forbavset over, at der for en gangs skyld var en del der havde vhs'er med!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Mads » tors 20. sep 2007 08:35

henschjell skrev:Var på Egeskov marked i dag, og fandt Ninja Killer (lille pap-box fra Westcon) med Lau ka Wen (Chia Yung Liu)? der er også noget Tyrkisk Kung-fu indover. Noget nogen kender til

NINJA KILLER er i virkeligheden KARATE ON THE BOSPORUS fra 1974, tilføjet ekstra scener. Den er ude på amerikansk boot DVD sammen med WRITING KUNG FU:
http://www.hkflix.com/xq/asp/filmID.534581/qx/details.htm
Har ikke selv set den, men en film med både Carter Wong, Bolo Yeung og Lau Kar Wing kan umuligt være helt dårlig.
Brugeravatar
Mads

War dog uklippet!!!

Indlægaf Diabolik » lør 22. sep 2007 16:58

henschjell skrev:Fandt lige på det lokale marked en film-lab big-box, men med et CPI cover.

Dvs. at coveret er California Pictures International's, men kassetten er Film-Lab?
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 22. sep 2007 22:47

Mads Jensen skrev:
henschjell skrev:Var på Egeskov marked i dag, og fandt Ninja Killer (lille pap-box fra Westcon) med Lau ka Wen (Chia Yung Liu)? der er også noget Tyrkisk Kung-fu indover. Noget nogen kender til

NINJA KILLER er i virkeligheden KARATE ON THE BOSPORUS fra 1974, tilføjet ekstra scener. Den er ude på amerikansk boot DVD sammen med WRITING KUNG FU:
Har ikke selv set den, men en film med både Carter Wong, Bolo Yeung og Lau Kar Wing kan umuligt være helt dårlig.

Og KARATE ON THE BOSPORUS er i virkeligheden KARATECILER ISTANBULDA!! :wink:

Og hovedrollen spilles af Tyrkiets store stjerne fra 70'erne og 80'erne; Cüneyt Arkin! I den nye opdatering fra Sleazehound kan man læse anmeldelse af een af Arkins mest velkendte film (i alt fald uden for Tyrkiet), nemlig TURKISH STAR WARS!!

Alle scenerne, der foregår i Hongkong, er udelukkende fra det indklippede materiale, og heller ikke Bolo Yeung er med i originalen. Hvorvidt scenerne stammer fra en Hongkongfilm, der rent faktisk findes eller er fra en ikke-færdiggjort film er anybody's guess. Ingen synes at vide det.

Begge versioner er iø ganske glimrende.

Hvis du vil vide lidt mere om den, så har vi allerede snakket om den lige her:
http://z9.invisionfree.com/THE_CINEHOUN ... wtopic=469

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Ovesen » søn 23. sep 2007 02:40

diabolik: fandt du noget?

var der selv, og havde tre filmlab med hjem, men ellers synes jeg det var sløjt.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » søn 23. sep 2007 05:10

Jack J skrev:
Mads Jensen skrev:

Og KARATE ON THE BOSPORUS er i virkeligheden KARATECILER ISTANBULDA!! :wink:

Og hovedrollen spilles af Tyrkiets store stjerne fra 70'erne og 80'erne; Cüneyt Arkin! I den nye opdatering fra Sleazehound kan man læse anmeldelse af een af Arkins mest velkendte film (i alt fald uden for Tyrkiet), nemlig TURKISH STAR WARS!!

Alle scenerne, der foregår i Hongkong, er udelukkende fra det indklippede materiale, og heller ikke Bolo Yeung er med i originalen. Hvorvidt scenerne stammer fra en Hongkongfilm, der rent faktisk findes eller er fra en ikke-færdiggjort film er anybody's guess. Ingen synes at vide det.

Begge versioner er iø ganske glimrende.

Hvis du vil vide lidt mere om den, så har vi allerede snakket om den lige her:
http://z9.invisionfree.com/THE_CINEHOUN ... wtopic=469

Hvilket væld af gode oplysninger :D Kan også på Uncuts egen liste
se, at den er ude fra Panorama.

Diabolik skrev:
henschjell skrev:Fandt lige på det lokale marked en film-lab big-box, men med et CPI cover.

Dvs. at coveret er California Pictures International's, men kassetten er Film-Lab?
/D

Det er vist ikke helt ved siden af :wink:
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

War dog uklippet!!!

Indlægaf Diabolik » søn 23. sep 2007 09:59

Ovesen skrev:diabolik: fandt du noget?

De sidste par år har det ikke ligefrem været plastikposer med gamle vhs'er der har tynget på hjemrejsen fra Egeskov, så lidt har da også ret!!!!
Fandt Brescia's 'Battaglie negli Spazi Stellari' fra Film-Lab, en ekstra af Alberto de Martino's 'Un Magnum Special per Tony Saitta' (lille sølv-Irish) (anså det som helligbrøde at lade den lille og ensomme stakkel stå der helt alene blandt alle de grimme og onde 90'er-kassetter!!!! :lol:), de 5 Lemmy-film med Eddie Constantine (stor sølv-Irish) og så forskellige danske krimi'er og thrillers.... Desværre blev jeg for ivrig med de danske film!! Af ren 'angst' for at de vantro pensionister skulle rende med de titelr jeg mangler, glemte jeg helt at tjekke indholdet... Sælgeren havde sgu' byttet det oprindelige indhold ud med salgskassetter!!!! :evil:
Så ellers også Barney (tidligere sælger for Video International og ejer af B.N. Agentur) derude... Jeg nåede desværre ikke at hilse på ham, da jeg havde hele min kærestes familie på slæb... Æv!!!
Nå, ja... Jeg nåede da også at få den sædvanlige 'Jeg har åhhh så mange gaaaaamle film derhjemme... flere tusind!!!'-sætning smidt i hovedet!!!
Man véd inderst inde at det er med 99,99% sikkerhed er usandt, men man bliver jo nød til at følge det til dørs, for sæt nu hvis....!!!!

henschjell skrev:
Diabolik skrev:

/D

Det er vist ikke helt ved siden af :wink:

Er der nogen der ved hvordan den rigtige CPI-udgave er? Det kunne jo være at vi er ude i 'Endgame'-problematikken... Hem/Polygrams udgave er 99½% komplet, hvorimod de 2 Film-Lab'ber er KNAP så komplette...

/D
Brugeravatar
Diabolik

Re: War dog uklippet!!!

Indlægaf Gynther Meyer » søn 23. sep 2007 15:35

Diabolik skrev: de 5 Lemmy-film med Eddie Constantine (stor sølv-Irish)

[...]

Er der nogen der ved hvordan den rigtige CPI-udgave er? Det kunne jo være at vi er ude i 'Endgame'-problematikken... Hem/Polygrams udgave er 99½% komplet, hvorimod de 2 Film-Lab'ber er KNAP så komplette...
/D

De der Lemmy-film er dæleme da godt nok sjældne! Jeg er ALDRIG faldet over nogen af dem!!

- Og hva' faen er en cpiudgave?? Og hvad er det med Endgame fra Hem? Hvad er det med 99½ komplet???
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 23. sep 2007 17:04

Gynther Meyer skrev:Og hva' faen er en cpiudgave?? Og hvad er det med Endgame fra Hem? Hvad er det med 99½ komplet???

henschell skrev:Fandt lige på det lokale marked en film-lab big-box, men med et CPI cover.

Jeg mener at hvis var et Film-Lab-bånd der var i kassetten, hvad så med det oprindelige California Pictures International-bånd (fork. CPI)? Er den også klippet?

Gynther Meyer skrev:Og hvad er det med Endgame fra Hem? Hvad er det med 99½ komplet???

Film-Lab's filmklub udsendte Joe D'Amato's Endgame i to forskellige klippede/trimmede/forkortede udgaver med en spilletid på henholdsvis 91'50 og 78'33, mens Hem/Polygram-udgaven har en spilletid 92'40 (jvf. Kenneth Eriksens artikel i Bloody Darlings #12, jan. 98 )... Det jeg vil frem til er, om den klippede War Dog er tjekket i forhold til Film-Lab-båndet eller den også tjekket i forhold til CPI-båndet! Det kunne jo være at Film-Lab'en er en 'cut' udgave som i tilfældet med Endgame!

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Gynther Meyer » søn 23. sep 2007 17:15

CPIcoveret havde jeg ikke lige bidt mærke i. :oops:

MHT: Hem-udgaven:
Øh, okay. Tak for det. Men du skrev:

Diabolik skrev:Hem/Polygrams udgave er 99½% komplet, hvorimod de 2 Film-Lab'ber er KNAP så komplette...
/D

Jeg vidste godt det der med at Filmlabs 2 var kortere, men du skriver Hem/Polygrams er 99½ % komplet! Jeg troede den var HELT uklippet! Mangler der da noget i den??
Brugeravatar
Gynther Meyer

Geografisk sted: 5 min før sprogrevisionen i '48
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 23. sep 2007 17:52

Gynther Meyer skrev:CPIcoveret havde jeg ikke lige bidt mærke i. :oops:

MHT: Hem-udgaven:
Øh, okay. Tak for det. Men du skrev:

Diabolik skrev:Hem/Polygrams udgave er 99½% komplet, hvorimod de 2 Film-Lab'ber er KNAP så komplette...
/D

Jeg vidste godt det der med at Filmlabs 2 var kortere, men du skriver Hem/Polygrams er 99½ % komplet! Jeg troede den var HELT uklippet! Mangler der da noget i den??

Jeps, den er 'uklippet'... men, igen ifølge Kenneth's artikel, så mangler Hem-udgaven ca. 6 sek. (en ligegyldig 'snige'-scene) i forhold til den komplette engelske udgave fra VTC... De 6 sek. er indeholdt i Film-Lab-udgaverne!!!! Kenneth mener at det beror på en master-fejl... Jeg er ikke utilbøjlig til at give have ret!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » søn 23. sep 2007 18:38

Men scenen med nonnerne og satan-dværgene er med, ja?

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 24. sep 2007 11:23

Diabolik skrev:Det jeg vil frem til er, om den klippede War Dog er tjekket i forhold til Film-Lab-båndet eller den også tjekket i forhold til CPI-båndet! Det kunne jo være at Film-Lab'en er en 'cut' udgave som i tilfældet med Endgame!

Nu har jeg fundet min gamle salgskassette frem og her er tydeligvis tale om et helt tredje cover! Det er ikke FilmLabs filmklub-version og det er heller ikke den som Diabolik er i besiddelse af (og som han var så venlig at poste i et andet forum):

Billede

...men derimod en version med samme cover som Diaboliks, men med anderledes bagside og hvor der står FilmLab på bagsiden (og stadigvæk CPI på forsiden).

Teksten på salgskassetten er den samme og den er desværre også klippet!!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
31 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm