• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Diverse ‹ Sniksnak

Tal frit for leveren om alt fra din syge moster, din forkærlighed for Britney Spears eller om hvor mange øl du kan drikke på en time. Kort sagt alt, hvad der er off-topic.
Skriv et svar
25 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Pirates 3... the Nordisk Film Edition

Indlægaf Vang » tors 24. maj 2007 09:47

Var til den allerførste forestilling af Pirates of the Caribbean 3 i Biocity i Odense i går og femten minutter inde i filmen (midt i den føste slagscene) går det galt. Klip til vores helte, der skyller op på en strand i dødsrige eller limbo... eller hvor pokker vi nu befinder os. Femten minutter senere vendes tilbage til den føste scene. Ouch. Klaphattene har klippet filmen sammen i forkert kronologi. Filmen bliver stoppet og vi må forlade biografen med flg. besked: "På grund af tekniske vanskeligheder kan filmen ikke vises, så I får pengene tilbage (det manglede da bare) og må forsyne jer med kaffe og popcorn".

Værst af alt, så kunne den svipser være opdaget under en regulær presseforestilling. Men pga. paranoia fra selskabets side er filmen sendt i sidste øjeblik (og sikkert i enkelt akter), og så ender man med hundrede sure publikummer - mærkeligt nok var de fleste jublende glade da de spises af med gratis popcorn, som ikke koster biffen en skid! - og en anmelder (undertegnede), der aldrig fik skrevet en anmeldelse til avisen. Skidt.

Er der andre end mig, der har haft lignende oplevelser med "tekniske problemer" under biografforestillinger?
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 24. maj 2007 12:02

Da jeg i første halvdel af 90'erne boede i Melbourne var jeg ofte i Chinatowns biograf. Dengang var det kun os få hardcore horrorfilmfans, der havde interesse i Hongkongfilm og hver evig eneste gang jeg var inde at se en film, måtte jeg finde mig i både de ansattes og de andre biografgæsters mistroiske blikke, eftersom jeg ofte var den eneste hvide, der mødte op. Men det var lige et sidespring. Så var det altså den her gang, hvor jeg var inde for at se (vist nok) A BETTER TOMORROW. Ud over mig selv og min kæreste var der kun to andre i hele salen (som sjovt nok, nu jeg tænker over det, betød, at for en gangs skyld var 50% af de besøgende altså af Anglo oprindelse, hø hø). Nå, men jeg havde godt nok på fornemmelsen, at det slet ikke var rigtige film(ruller) de viste, men simpelthen videobånd. Og så skete der ikke bedre, end at et stykke inde i filmen var der knas med båndet og videoafspilleren var tilsyneladende af typen, som standser båndet i stedet for at køre gennem knaset. Og dér sad vi så og ventede. Og ventede. Der gik vel 10 minutter, før en af kineserne gik ud og snakkede med ham, der stod for fremvisningen. Han stod så til gengæld og palaverede med den teenage-dulle, der stod i billetsalget. Nå, men så kom filmen altså i gang igen. Og stoppede så igen. Vente-vente. Kineseren ud og snakke med fremviser-fyren, der igen forsøgte sig med billetpigen. Jeg tror den nåede at stoppe tre gange!

Det var lidt morsomt, men ikke nok til, at jeg har lyst til at gentage det :roll:

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf agger » tors 24. maj 2007 14:41

Kan ikke huske hvilken film jeg var inde for at se, men har været ude for at se tre trailere (blandt andet en for Gangs of New York) spillet baglæns og med billedet tippet på siden fra tid til anden... man fattede ikke meget af hvad der skete, og der var efterfølgende en laaang pause før den rigtige film gik i gang... Meget underholdende, omend også lidt for tærrende på min cola- og slikforsyning.
agger

Indlægaf Ovesen » tors 24. maj 2007 15:33

Jeg var engang inde for at se en film, men blev spist af med en DVD, blæst op via projektor.

Det var på Natfilm.... De burde skamme sig....
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 24. maj 2007 17:37

Ovesen skrev:Jeg var engang inde for at se en film, men blev spist af med en DVD, blæst op via projektor.

Det er vist mere regelen end undtagelsen nu om daws. Til den seneste omgang var jeg to gange ude for at DVDen stoppede og måtte startes forfra, og hoppe lidt frem og tilbage i Cinemateket. Det var de bedste 140 kr jeg har givet ud.

Jeg har engang siddet og ventet da filmen blev ved med at knække, fordi de vist kørte den i samtlige sale i Biocity på én gang :shock: Jeg mener vi fik popcorn, og vist nok en øl. Af andre af Biocitys geniale indfald, gav de en gratis lille fadøl inden The Wall, hvilket resulterede i at alle teenagepigerne skulle løbe frem og tilbage til toilettet under filmen. Så gik tiden da med at kigge på det.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » fre 25. maj 2007 10:22

Ovesen skrev:Jeg var engang inde for at se en film, men blev spist af med en DVD, blæst op via projektor.

Ja, Kristoffer, det var en fæl omgang. Og en helt urimelig måde at spare penge på. Den seneste Natfilmrunde var kraftigt overbebyrdet med DVD-skiver. En af dagene, hvor jeg viste film i Cafebiografen viste jeg kun en eneste film på 35 mm. Man føler sig sgu som en komplet idiot, når man viser folk, der har betalt 70,- kroner, en dvd, når de forventer en rigtig film på strimmel og hele svineriet.

En af dagene var jeg selv ved at gå i fælden, da jeg ville se Abominable. Var på vej ud af døren, da operatøren ringede for at høre, hvordan man rigger en region kode 1 dvd til. Ups.

Jeg har foreslået Natfilm, at de enten advarede i programmet (fx medie... dvd, digibeta eller 35 mm) under de enkelte film, eller tog halv pris for de film, der var på dvd. De svarede aldrig på min email.
Senest rettet af Vang fre 25. maj 2007 10:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » fre 25. maj 2007 10:30

Skøtt skrev:Jeg har engang siddet og ventet da filmen blev ved med at knække, fordi de vist kørte den i samtlige sale i Biocity på én gang :shock: Jeg mener vi fik popcorn, og vist nok en øl.

Ha ha... "interlock" er en herlig måde at ødelægge det hele på. Det var til midnatspremieren Star Wars Attack of the Clones, hvor en af deres maskiner kørte med 24 frames i stedet for 25 som de andre. Da filmen knækkede for sjette gang under credits crawl i starten var vi lige ved at gå. Heldigvis lagde operatøren langt om længe to og to sammen og fik rettet fejlen. Folk var ellevilde over deres øl og cola, så de rendte på toilettet i rutefart under filmen.

Jeg havde engang samme problem i CinemaxX til forpremiere (med to stuvende fulde sale af skrigende, blodtørstige teenagere) på I Know What You did Last Summer. En eller anden klaphat havde sat en af maskinerne på 25 frames, så skidtet knækkede tre gang for mig inden det gik op for mig, hvad der var galt.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Giordani » lør 26. maj 2007 13:46

Jeg havde glædet mig meget til at se di Leo's "La Mala ordina" i en 35mm version, men blev slemt skuffet da Raro's logo prydede skærmen i starten af filmen.... ØV!

Hmm, Ole Michelsens gamle mantra film skal ses i biografen runger lidt hult, med DVD mediets indtog biografsalenes mørke.
Brugeravatar
Giordani

Geografisk sted: kbh. v.

Indlægaf Skøtt » lør 26. maj 2007 14:48

Giordani skrev:Jeg havde glædet mig meget til at se di Leo's "La Mala ordina" i en 35mm version, men blev slemt skuffet da Raro's logo prydede skærmen i starten af filmen.... ØV!

Hmm, Ole Michelsens gamle mantra film skal ses i biografen runger lidt hult, med DVD mediets indtog biografsalenes mørke.

Blev de ikke vist fra Beta? Så slipper man da for den onde komprimering - men det er selvfølgeligt langt fra optimalt at betale fuld pris for...
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » lør 26. maj 2007 23:45

Det her er desværre ikke min egen historie, men en af mine gode venner var engang i biffen og se New York Ripper hvor en publikum døde, angiveligt af hjertestop, så filmen måtte stoppe.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » søn 27. maj 2007 04:08

Jep, det har jeg også prøvet. Og filmen var tilmed elendig!
Larsemand

Indlægaf Gizmo » søn 27. maj 2007 07:40

Jeg har vist nævnt denne i en anden tråd, men jeg var inde og se en presseforestilling af FIRESTORM for mange år siden. Pludselig satte filmen sig fast i fremviseren, så billedet smeltede for øjnene af os. Meget passende når det nu lige var den film.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 27. maj 2007 14:46

Kristensen skrev:Det her er desværre ikke min egen historie,
/K

Hvorfor "desværre"? Sådan en oplevelse kan man vel godt være foruden :shock:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 27. maj 2007 16:03

Jack J skrev:
Kristensen skrev:Det her er desværre ikke min egen historie,
/K

Hvorfor "desværre"? Sådan en oplevelse kan man vel godt være foruden :shock:

Historier er da sjovest når de er ens egne og ikke "een man kender".

Men angående ødelagte filmoplevelser så har jeg da et par gange på festivaller hvor der benyttes soft titles været ude for at underteksterne ikke passede til filmen, eller at de var til en helt anden film.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 27. maj 2007 16:11

Kristensen skrev:
Historier er da sjovest når de er ens egne og ikke "een man kender".

Joh, men at ens sidemand i biografmørket kradser af, kan jeg godt være foruden. Så bare kald mig sart.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
25 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Sniksnak