• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
37 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Maniac remake

Indlægaf Ibzen1 » tors 13. feb 2014 18:05

Nogen der ved om der er forskel i længden på den danske dvd og blu-ray udgave ??
stod med begge i hånden i blockbuster og ifølge coveret løber dvd 85 minutter og blu-ray i 89 minutter, så jeg købte blu-ray udgaven for en sikkerheds skyld.
My Movies
Music Collection
http://www.forum-uncut.dk/adm_pic/IBZ/home.htm
Ibzen1

Re: Maniac remake

Indlægaf Selvjustitsminister » fre 14. feb 2014 12:59

Ibzen1 skrev:Nogen der ved om der er forskel i længden på den danske dvd og blu-ray udgave ??
stod med begge i hånden i blockbuster og ifølge coveret løber dvd 85 minutter og blu-ray i 89 minutter, så jeg købte blu-ray udgaven for en sikkerheds skyld.

Er det ikke pga. at dvd'en kører med 25.000 frames og blu'en 24.000?
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Ibzen1 » lør 15. feb 2014 02:16

sikkert nok....blev bare i tvivl
My Movies
Music Collection
Ibzen1

Indlægaf Ibzen1 » søn 16. feb 2014 23:53

nå kan vist også være ligemeget...fuck den er kedelig :)
My Movies
Music Collection
Ibzen1

Indlægaf larsskive » man 17. feb 2014 04:15

Var den så kedelig? :D Så ved jeg ikke om den er værd at købe.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ibzen1 » man 17. feb 2014 14:36

Ja det var en klokkeren ZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
My Movies
Music Collection
Ibzen1

Indlægaf Ovesen » man 17. feb 2014 21:37

Jeg er SÅ træt af genindspilninger af de gamle klassikere! Kan man for helvede ikke få lov at se nogle NYE film. Jeg vil hellere se den gamle Maniac tyve gange mere, end at give den nye en chance. :evil:
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf warlock » tirs 18. feb 2014 01:56

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 16:47, rettet i alt 2 gange.
warlock

Indlægaf warlock » ons 19. feb 2014 18:43

.
Senest rettet af warlock lør 11. feb 2023 16:45, rettet i alt 3 gange.
warlock

Indlægaf Ovesen » ons 19. feb 2014 22:23

Helt enig ang Invasion... og The Thing. Fluen er også en ret god genindspilning, selvom den som jeg husker det, ikke har så meget med originalen at gøre. Fælles for Fluen og The Thing er, i mine øjne, at de tog en relativt middelmådig film og brugte den som udgangspunkt for noget bedre. Nutildags synes det næsten at være omvendt. I morgen genindspiller de vel The New York Ripper..... :?
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Indlægaf larsskive » ons 19. feb 2014 23:34

Ja de går fuldstændigt amok med de genindspillingere, det må forhåbentlig få en ende en dag, men det sker nok ikke så længe de tjener penge på det.
Jeg glædede mig meget til at se genindspilingen af The Fog og Byen Skæbne ( Salem,s Lot ) Men de var simpelhen så dårlige i forhold til de originale.
Og de klip jeg har set af den nye Robocop ser nu heller ikke særlig gode ud.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tors 20. feb 2014 01:21

Den nye THE FOG er frygtelig.

Remakes har ikke noget med filmkunst at gøre, det er ren forretning. Nogle remakes formår at blive gode, fordi instruktøren er god, men baggrunden for at lave dem er så filmselskabet kan tjene penge.

De mest interessante remakes er ofte, når udlandet laver remakes i "underlige" lande. Hongkong-remaken af den fransk NIKITA er helt utroligt god og jeg foretrækker den frem for originalen.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 20. feb 2014 03:09

Det er sgu imponerende nok med sådan en tråd fyldt med ubehag over en film, som i ikke engang har set (undtagen Ibzen, som så vidt jeg husker også synes at den originale Motorsavsmassakren er en kedelig film).
Man kan mene hvad man vil om remakes, men genbrug af ideer, plot osv har nu engang været en uadskillelig del af horrorgenren længe før nogle af os blev født - uanset om det gjaldt film om vampyrer, varulve, levende døde eller psykopater.
Vi kan godt blive enige om at tendensen i amerikansk mainstreamfilm i de sidste 10-15 år har resulteret i flere dårlige end gode film, men der har altså også været eksempler på glimrende remakes - eller som i dette tilfælde nyfortolkninger - som har brugt elementer fra de gamle film samtidig med at tilføre noget nyt. Fx Dawn of the Dead, The Hills Have Eyes, Piranha 3D - og så Maniac, som er et fornemt eksempel på kreativ genanvendelse af originalens råstof.
Den benytter en hel anden stil end originalen, bruger dele af plottet uden at planke det direkte, og forsøger bevidst - og efter min mening med stor succes - at gå andre veje. Bl.a. ved konsekvent brug af point-of-view og ved at bruge en skuespiller i hovedrollen, som er den diamentrale modsætning til Joe Spinell i originalen. Den kan absolut holde til at blive vurderet som en genrefilm med kunstneriske kvaliteter. Også selvom den selvfølgelig er lavet med henblik på at tjene penge. Det er størsteparten af de film der bliver produceret af professionelle rundt omkring i verden nu engang, uanset om det gælder mainstream eller film med kunsteriske ambitioner.
Det er i øvrigt heller ikke et Hollywood-remake men en fransk/amerikansk produktion og primært lavet af franskmænd.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf larsskive » tors 20. feb 2014 03:32

Nu siger jeg heller ikke at alle remakes er dårlige, der er der nogen jeg selv synes der er gode som The hills have eyes og kan nu godt lide remaken af Motorsavsmassakren lidt også, og der er da også et par andre.

Synes bare mange gange at de ikke bliver så gode igen, men måske har det også en del med at gøre, at man voksede op med de originale, og så er det svært at se de gamle film blive lavet helt om.
Men tror nu de unge mennesker der ser de nye remakes synes de er gode, og de vil nok mene at de gamle ikke er så gode igen. Man skal vel også tage tiden man er vokset op i, i betragtning.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Ovesen » tors 20. feb 2014 10:49

Jeg kan godt følge dig Mads. Du formulere mange af de tanker jeg selv har gjort mig om remakes. Desværre har min erfaring vist mig noget andet. Jeg fik ikke noget ud af Dawn, The crazies, Hills, TCM, Fright night og hvad jeg ellers kan komme i tanke om af remakes jeg har set. Måske kommer der en dag en der falder i min smag, men indtil videre kigger jeg nok stadig den anden vej :wink:
Brugeravatar
Ovesen

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
37 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm