• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 48 af 207 • 1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 207

Re: Seneste VHS-fund (hvis det interesserer nogen...)

Indlægaf Diabolik » tirs 8. jan 2013 17:55

Tjah, overordnet set så er alle VHS-bånd, det være sig salgs- såvel som udlejningskassetter, generelt ved at være en sjældenhed... Den analoge video er stendød som medie efter fremkomsten af de digitale medier (som i folkeøjne er kvalitetsmæssigt bedre, mere hårdfør (et argument jeg nu anfægter en smule!), fylder mindre og er lettere tilgængelig) og det har gjort at stort set alle har ryddet deres video-bibliotek og erstattet det med et DVD/Blu- eller streaming-bibliotek i stedet...
Hvad sker der så med båndene? De fleste smider dem simpelthen i skraldespanden eller kører dem på forbrændingen: man har ikke tid eller overskud til at forsøge et salg via dba, qxl eller lignende og den økonomiske gevinst set i forhold til den tid der blive brugt på et salg er så forsvindende lille, at det er meget nemmere at smide hele skidtet ud...

Vedrørende dit spørgsmål om hvilke typer af bånd der er de mest eftertragtede, så giver jeg Morten ret i at præ-1990 udlejningskassetter er de mest eftertragtede... Jeg vil nok endda mene præ-1988 grundet at det var omkring dette tidspunkt salgskassetten gjorde sit indtog... Ikke at du ikke på det tidspunkt kunne købe videobånd, men da skulle du købe de bånd som videobutikken havde købt til udlejning (eks. kan du på ældre Irish-udgivelser se påskriften Salgs-/Udlejningskassette bag på coveret) og det betød at prisen var en hel del højere end de nye salgskassetter som var specielt fremstillet med salg for øje.

Hvorfor er udlejningskassetterne sjældne?
Udover mit første svar, så er der denne tilføjelse; På daværende tidspunkt hvor video'en kom til Danmark havde kun et fåtal af videoforretningerne råd til at købe et bånd med udlejningsret, så man leasede båndene for en vis periode hos distributørerne... Det kunne være for en dag og op til et helt år ad gangen... Så snart leasen udløb, så skulle båndet returneres til distributøren og visse af de mindre selskaber var jo ikke sene til at finde en metode til at spare penge; man fjernede simpelthen labels på videokassetten, overspillede båndet med en ny film, lavede et nyt cover og værs'go' ny udgivelse til butikkerne. Dette, plus de videobånd der gik til grunde i udlejningsperioden, har gjort at mange eller måske endda hovedparten af det samlede antal udgivelser af en bestemt titel er tabt for evigt.

Hvorfor er udlejningskassetterne eftertragtede?
1) Antallet af distributører på udlejningssiden var kæmpestor set i forhold til på salgssiden, så der blev udsendt et hav af mere eller mindre ukendte/obskure titler... De store distributører, såsom eks. Warner, Esselte og Nordisk Film sad jo eneherskende på film fra de store selskaber som MGM, Paramount, United Artists o. lign., så kampen mellem de mindre distributører var benhård og det gjaldt om at få sendt så mange forskellige titler ud som overhovedet muligt og 95% af disse titler findes slet ikke som salgskassette.

2) Måske den allervigtigste grund; Eftersom vi her i landet aldrig har været underlagt nogen former for filmcensur, så har vi udgivelser som globalt set er ret unikke i og med at der ikke har været nogen myndighed der har bestemt hvad vi måtte se eller rettere ikke se... så film er udgivet komplet ucensurerede herhjemme hvorimod resten af verdenen skal trækkes med lemlæstede udgaver (Det være sig både video og DVD)... ofte er de danske udgaver ikke bare ucensurerede, men også udsendt i det oprindelig billedformat.

3) Dette er et mere eller mindre overordnet postulat; Selvom der er tonsvis af titler udsendt på DVD eller andre digitale medier, så er der stadig myriader af titler som kun findes på video.. det gælder ikke bare udenlandske film, men så sandelig også danske film!

NB. Lige for at mane en myte i jorden... Jeg kan huske, at da DVD'en kom frem så udtalte eksperterne; 'DVD'en er fremtiden [...] i løbet af få år vil de analoge bånd bukke under pga. afmagnetisering eller decideret rådne op'...
Tjah, jeg har da et par bånd der er omkring 30 år gamle og de fejler ingenting!

Long Live the Old Flesh!!

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf larsskive » tirs 8. jan 2013 18:05

Diabolik skrev:Tjah, overordnet set så er alle VHS-bånd, det være sig salgs- såvel som udlejningskassetter, generelt ved at være en sjældenhed... Den analoge video er stendød som medie efter fremkomsten af de digitale medier (som i folkeøjne er kvalitetsmæssigt bedre, mere hårdfør (et argument jeg nu anfægter en smule!), fylder mindre og er lettere tilgængelig) og det har gjort at stort set alle har ryddet deres video-bibliotek og erstattet det med et DVD/Blu- eller streaming-bibliotek i stedet...
Hvad sker der så med båndene? De fleste smider dem simpelthen i skraldespanden eller kører dem på forbrændingen: man har ikke tid eller overskud til at forsøge et salg via dba, qxl eller lignende og den økonomiske gevinst set i forhold til den tid der blive brugt på et salg er så forsvindende lille, at det er meget nemmere at smide hele skidtet ud...

Vedrørende dit spørgsmål om hvilke typer af bånd der er de mest eftertragtede, så giver jeg Morten ret i at præ-1990 udlejningskassetter er de mest eftertragtede... Jeg vil nok endda mene præ-1988 grundet at det var omkring dette tidspunkt salgskassetten gjorde sit indtog... Ikke at du ikke på det tidspunkt kunne købe videobånd, men da skulle du købe de bånd som videobutikken havde købt til udlejning (eks. kan du på ældre Irish-udgivelser se påskriften Salgs-/Udlejningskassette bag på coveret) og det betød at prisen var en hel del højere end de nye salgskassetter som var specielt fremstillet med salg for øje.

Hvorfor er udlejningskassetterne sjældne?
Udover mit første svar, så er der denne tilføjelse; På daværende tidspunkt hvor video'en kom til Danmark havde kun et fåtal af videoforretningerne råd til at købe et bånd med udlejningsret, så man leasede båndene for en vis periode hos distributørerne... Det kunne være for en dag og op til et helt år ad gangen... Så snart leasen udløb, så skulle båndet returneres til distributøren og visse af de mindre selskaber var jo ikke sene til at finde en metode til at spare penge; man fjernede simpelthen labels på videokassetten, overspillede båndet med en ny film, lavede et nyt cover og værs'go' ny udgivelse til butikkerne. Dette, plus de videobånd der gik til grunde i udlejningsperioden, har gjort at mange eller måske endda hovedparten af det samlede antal udgivelser af en bestemt titel er tabt for evigt.

Hvorfor er udlejningskassetterne eftertragtede?
1) Antallet af distributører på udlejningssiden var kæmpestor set i forhold til på salgssiden, så der blev udsendt et hav af mere eller mindre ukendte/obskure titler... De store distributører, såsom eks. Warner, Esselte og Nordisk Film sad jo eneherskende på film fra de store selskaber som MGM, Paramount, United Artists o. lign., så kampen mellem de mindre distributører var benhård og det gjaldt om at få sendt så mange forskellige titler ud som overhovedet muligt og 95% af disse titler findes slet ikke som salgskassette.

2) Måske den allervigtigste grund; Eftersom vi her i landet aldrig har været underlagt nogen former for filmcensur, så har vi udgivelser som globalt set er ret unikke i og med at der ikke har været nogen myndighed der har bestemt hvad vi måtte se eller rettere ikke se... så film er udgivet komplet ucensurerede herhjemme hvorimod resten af verdenen skal trækkes med lemlæstede udgaver (Det være sig både video og DVD)... ofte er de danske udgaver ikke bare ucensurerede, men også udsendt i det oprindelig billedformat.

3) Dette er et mere eller mindre overordnet postulat; Selvom der er tonsvis af titler udsendt på DVD eller andre digitale medier, så er der stadig myriader af titler som kun findes på video.. det gælder ikke bare udenlandske film, men så sandelig også danske film!

NB. Lige for at mane en myte i jorden... Jeg kan huske, at da DVD'en kom frem så udtalte eksperterne; 'DVD'en er fremtiden [...] i løbet af få år vil de analoge bånd bukke under pga. afmagnetisering eller decideret rådne op'...
Tjah, jeg har da et par bånd der er omkring 30 år gamle og de fejler ingenting!

Long Live the Old Flesh!!

/D

Tak for svarene :P
Ja jeg har også bånd der er hen af de 30 år og de virker stadig. Synes også de film der er på de gamle salgkasetter er svære at få nu til dags, mange er slet ikke udgivet på dvd nogen steder, og tvivler også på de nogensinde bliver det.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tirs 8. jan 2013 18:17

larsskive skrev: Synes også de film der er på de gamle salgkasetter er svære at få nu til dags, mange er slet ikke udgivet på dvd nogen steder, og tvivler også på de nogensinde bliver det.

Enig... det gør de sandsynligvis aldrig... De vil blive underlagt den gode gamle købmands tankegang; Udbud kontra efterspørgsel... Det kan godt være at udbuddet er 0, men hvis efterspørgslen er lig 10, så er der ingen grund til at sætte det helt store DVD-maskineri igang!

/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » tirs 8. jan 2013 18:26

Diabolik skrev:
larsskive skrev: Synes også de film der er på de gamle salgkasetter er svære at få nu til dags, mange er slet ikke udgivet på dvd nogen steder, og tvivler også på de nogensinde bliver det.

Enig... det gør de sandsynligvis aldrig... De vil blive underlagt den gode gamle købmands tankegang; Udbud kontra efterspørgsel... Det kan godt være at udbuddet er 0, men hvis efterspørgslen er lig 10, så er der ingen grund til at sætte det helt store DVD-maskineri igang!

/D

Det er nu en skam, for der er mange gode film der ikke vil se dagens lys mere. Men vi må jo passe på de bånd vi har tilbage, så bevare vi da også lidt historie samtidig, vil jeg sige :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tirs 8. jan 2013 19:03

larsskive skrev:
Jack J skrev:Der er bestemt nogle fine sager her, Larsskive. :D

Samler du selv på gamle vhs eller dvd :)

Øh, joh, en kassette eller to er det vel blevet til i årenes løb. :mrgreen:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 8. jan 2013 19:17

Jack J skrev:
larsskive skrev:
Jack J skrev:Der er bestemt nogle fine sager her, Larsskive. :D

Samler du selv på gamle vhs eller dvd :)

Øh, joh, en kassette eller to er det vel blevet til i årenes løb. :mrgreen:

Ja det tror jeg gerne :D
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Jack J » tirs 8. jan 2013 19:35

Jeg synes, Diaboliks svar er rigtig godt og jeg vil give ham helt ret i det hele. Men... han og Morten kan måske få det til at lyde lidt, som at exrentals efter 1990 ikke er noget værd, og det vil jeg nok mene, at en del af dem er. Der er mange fine horrorfilm, der udkom i 90'erne, der er svært opdrivelige i dag og som man bestemt bør rave til sig, hvis man finder dem. Som Diabolik sagde, faktisk ALLE videobånd er ved at blive sjældne.

Og med fare for mit eget liv og helbred, så vil jeg lige tilføje et par positive ord om... salgskassetterne (købevideo, salgsvideo, eller "sell-thru" blandt hardcore samlere). Jeg er en af de samlere, der ikke rynker på næsen af salgskassetterne. Nej, de 5 mio tons Steven King og mainstream-film har ikke den store værdi, men videobånd fra DSA som fx "Rottereden" og lignende er bestemt kanon fede at have i samlingen! Og selv nyere ting som EMANUELLE IN AMERICA på lille salgskassette synes jeg er cool at eje. Faktisk sprang der en håndfuld små videoselskaber op i videoens sidste dage, som udsendte titler, som nu er helt væk. De er ikke noget værd blandt samlere, men personligt synes jeg, de er sjove at samle AF SAMME grund som exrentalbåndene, nemlig at de er svære at finde nu. Og nogle af dem var vældig obskure; Jeg mener, Emanuelle i Amerika med fransk tale og i letterbox! Selv ikke den gamle exrental er i letterbox. Og så er der eksempler som den i mange år glemte film MASSACRE MAFIA STYLE, som er censureret på exrentalvideo, men er helt uklippet på salgskassette.

Og man skal heller ikke glemme, at det til syvende og sidst kommer an på den enkelte; Larsskrive, hvis DU synes, det er sjovt at samle på det ene eller det andet, så er det dét, der tæller - Ikke hvor meget det er værd for en nørdet samler med hvide handsker.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf larsskive » tirs 8. jan 2013 21:10

Jack J skrev:Jeg synes, Diaboliks svar er rigtig godt og jeg vil give ham helt ret i det hele. Men... han og Morten kan måske få det til at lyde lidt, som at exrentals efter 1990 ikke er noget værd, og det vil jeg nok mene, at en del af dem er. Der er mange fine horrorfilm, der udkom i 90'erne, der er svært opdrivelige i dag og som man bestemt bør rave til sig, hvis man finder dem. Som Diabolik sagde, faktisk ALLE videobånd er ved at blive sjældne.

Og med fare for mit eget liv og helbred, så vil jeg lige tilføje et par positive ord om... salgskassetterne (købevideo, salgsvideo, eller "sell-thru" blandt hardcore samlere). Jeg er en af de samlere, der ikke rynker på næsen af salgskassetterne. Nej, de 5 mio tons Steven King og mainstream-film har ikke den store værdi, men videobånd fra DSA som fx "Rottereden" og lignende er bestemt kanon fede at have i samlingen! Og selv nyere ting som EMANUELLE IN AMERICA på lille salgskassette synes jeg er cool at eje. Faktisk sprang der en håndfuld små videoselskaber op i videoens sidste dage, som udsendte titler, som nu er helt væk. De er ikke noget værd blandt samlere, men personligt synes jeg, de er sjove at samle AF SAMME grund som exrentalbåndene, nemlig at de er svære at finde nu. Og nogle af dem var vældig obskure; Jeg mener, Emanuelle i Amerika med fransk tale og i letterbox! Selv ikke den gamle exrental er i letterbox. Og så er der eksempler som den i mange år glemte film MASSACRE MAFIA STYLE, som er censureret på exrentalvideo, men er helt uklippet på salgskassette.

Og man skal heller ikke glemme, at det til syvende og sidst kommer an på den enkelte; Larsskrive, hvis DU synes, det er sjovt at samle på det ene eller det andet, så er det dét, der tæller - Ikke hvor meget det er værd for en nørdet samler med hvide handsker.

Ja det er da rigtig man skal samle på det man nu kan lide :) Vi må bare håbe at vi stadig kan finde nogle gode bånd de næste år, men de er vel ikke helt væk lige sådan foreløblig :)
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » tirs 8. jan 2013 22:15

Jack J skrev:Jeg synes, Diaboliks svar er rigtig godt og jeg vil give ham helt ret i det hele. Men... han og Morten kan måske få det til at lyde lidt, som at exrentals efter 1990 ikke er noget værd, og det vil jeg nok mene, at en del af dem er. Der er mange fine horrorfilm, der udkom i 90'erne, der er svært opdrivelige i dag og som man bestemt bør rave til sig, hvis man finder dem.

Nu var det ikke for at hverken nedgøre eller affærdige post-90'er udgivelser eller salgkassetter, men blot mene at præ-90 udlejningskassetter er de mest eftertragtede i og med, at det var i den periode de mest skelsættende film blev udgivet på video... og at distributørerne i den periode ikke havde så stor chance for at rende ind i censurerede masterbånd...
Dermed ikke ment, at der ikke i 90'erne blev udgivet skelsættende film på video... der var, efter min mening, bare længere mellem snapsene...

PS. Kuns en lille tilføjelse; Emanuelle i Amerika salgs- vs. udlejningskassette... Salgskassetten er som rigtig angivet letterbox, men det er udlejningsudgaven også... Udover at salgskassetten er med fransk dub, så er den også klippet... hvorimod udlejningsudgaven er med engelsk dub og uklippet...

Alle der samler på noget, om det er kuglepenne, øl-oplukkere, havenisser eller vådservietter, har min dybeste respekt, så længe man viser glæde, ildhu og entusiasme overfor sit samleri!!

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » ons 9. jan 2013 04:26

Ved godt det ikke er vhs men her er nogle nyere dvd jeg har fået hjem, nogle fra udlandet :)
Billede
Billede
Billede
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf larsskive » ons 9. jan 2013 07:18

Morten C skrev:
larsskive skrev:Ja de fleste jeg har er jo kun salgs kasetter, men synes da også der er nogle af dem der er rimelig sjælden som du siger :) De gamle udlejningskasetter bliver svære og svære og finde. men man kan være heldig.

Du har ret, gamle udlejningskassetter er efterhånden rigtig svære at støve op. Desværre... Mht. store salgskassetter så har mange af dem en pæn samlerværdi efter min mening, bl.a. Irish Lydbånd udgav mange fede titler på såvel store salgskassetter (med udlejningsret) og alm. store salgskassetter :) Men i hvert fald mange fine bånd du poster topdollar
Haha, Skrækkens Skygger fra IT Video-Collections 'Gyldne Serie' er cool 8) Jeg har selv Dr. Jekyll og Mr. Hyde derfra (stavet forkert på coveret, lol) med guldbånd og hele svineriet :D

Der står ingen årstal på den der skrækkens Skygger, ved du hvornår den Gyldne Serie udkom sådan cirka? Sejt du også har en fra den serie :) Det er da ikke nogen man ser hver dag.
Kender du til Stjerne Serien fra filmlab? De salgskasetter kom der mange af i starten af 90erne, til 40 kr stykke, så der blev købt mange af dem som knægt :) Der er nu også nogen gode titler imellem dem, der ikke kan fåes andre steder den dag idag.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Morten C » ons 9. jan 2013 09:31

larsskive skrev:Der står ingen årstal på den der skrækkens Skygger, ved du hvornår den Gyldne Serie udkom sådan cirka? Sejt du også har en fra den serie :) Det er da ikke nogen man ser hver dag.
Kender du til Stjerne Serien fra filmlab? De salgskasetter kom der mange af i starten af 90erne, til 40 kr stykke, så der blev købt mange af dem som knægt :) Der er nu også nogen gode titler imellem dem, der ikke kan fåes andre steder den dag idag.

Der må jeg være dig svar skyldig mht. Den Gyldne Serie. Jeg har kun den ene udgivelse derfra, så jeg ved heller ikke hvor mange titler IT Video-Collection udgav i den serie. Mit bud vil være at de udkom omkring 1988-1990. Måske der er andre herinde, der ved mere? Diabolik? Jack? :D
Ja, selvfølgelig, Stjerne Serien fra Filmlab har jeg selv et ordentligt læs fra :lol: Som du påpeger, er der mange herlige titler imellem! Rygtet siger at der kom i omegnen af 600 titler i den serie :shock:
Westcons salgskassetter er jeg også ret begejstret for :) Mange obskure og svært opdrivelige film fra det selskab.
"I believe whatever doesn't kill you simply makes you... stranger."
Brugeravatar
Morten C

Geografisk sted: Randers

Indlægaf larsskive » ons 9. jan 2013 09:50

Morten C skrev:
larsskive skrev:Der står ingen årstal på den der skrækkens Skygger, ved du hvornår den Gyldne Serie udkom sådan cirka? Sejt du også har en fra den serie :) Det er da ikke nogen man ser hver dag.

Der må jeg være dig svar skyldig mht. Den Gyldne Serie. Jeg har kun den ene udgivelse derfra, så jeg ved heller ikke hvor mange titler IT Video-Collection udgav i den serie. Mit bud vil være at de udkom omkring 1988-1990. Måske der er andre herinde, der ved mere? Diabolik? Jack? :D
Ja, selvfølgelig, Stjerne Serien fra Filmlab har jeg selv et ordentligt læs fra :lol: Som du påpeger, er der mange herlige titler imellem! Rygtet siger at der kom i omegnen af 600 titler i den serie :shock:
Westcons salgskassetter er jeg også ret begejstret for :) Mange obskure og svært opdrivelige film fra det selskab.

Ja der er virkelig mange i stjerne serien, i starten ville jeg samle dem alle, men jeg har opgivet, synes altid der er nogle nye :)
Ja Westcons er virkelig fede, jeg havde en som knægt en der hed Mirror Mirror genfærd i spejlet, også kendt som Bogeyman, men den blev desværre væk, jeg har ledt efter den lige siden men har aldrig fundet lige netop den kasette :( Der må ikke være mange af dem, jeg har gået mange tusind videobånd igennem i årenes løb, og det er sjælden man finder Westcons salgkasetter, vil da næsten sige de er lige så sjælden som nogle udlejningskastter.

Men ja Filmlab og Westcon udgav nogle meget sjælden titler, når man søger efter dem nu i udlandet, skal man være heldig og finde dem, og hvis man gør, kan man godt forvente at skal give 400 kr 500 kr for en af disse film på vhs.
Brugeravatar
larsskive

Indlægaf Diabolik » ons 9. jan 2013 13:58

Jeg er enig med Morten om at udgivelserne sandsynligvis er fra sidst i 80'erne...
IT Video-Collection stammede fra Aarhus og lagde ud med at hedde Meteor Video der hovedsageligt udgav italienske produktioner (spaghettiwesterns og thrillers), men også enkelte amerikanske B-film... Af en eller anden grund skiftede de navn til IT Video-Collection og genudgav en del af Meteor Videos bagkatalog; Kassetterne var de oprindelige Meteor-bånd, men omslagene var nye... Desværre har jeg ikke kunnet finde håndfaste beviser for det, men jeg har på fornemmelsen at firmaet sidenhen skiftede navn igen; IT Video-Collection til I.T. Video Production aps ... nu primært med udgivelser af en anden type spille-film... :wink:
Jeg er ikke 100% sikker, udgav IT Video-Collection i samme ombæring som Skrækkens skygger også Manden fra Transylvanien og Dorian Gray?
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf larsskive » ons 9. jan 2013 16:26

Diabolik skrev:Jeg er enig med Morten om at udgivelserne sandsynligvis er fra sidst i 80'erne...
IT Video-Collection stammede fra Aarhus og lagde ud med at hedde Meteor Video der hovedsageligt udgav italienske produktioner (spaghettiwesterns og thrillers), men også enkelte amerikanske B-film... Af en eller anden grund skiftede de navn til IT Video-Collection og genudgav en del af Meteor Videos bagkatalog; Kassetterne var de oprindelige Meteor-bånd, men omslagene var nye... Desværre har jeg ikke kunnet finde håndfaste beviser for det, men jeg har på fornemmelsen at firmaet sidenhen skiftede navn igen; IT Video-Collection til I.T. Video Production aps ... nu primært med udgivelser af en anden type spille-film... :wink:
Jeg er ikke 100% sikker, udgav IT Video-Collection i samme ombæring som Skrækkens skygger også Manden fra Transylvanien og Dorian Gray?
/D

Ja så kan synet bedrage for den Skrækkens skygger jeg har, ligner virkelig en fra starten af 80erne, så den er noget nyere end jeg troede :) Var det ikke omkring 1981 og 1982 der kom udlejningsfilm frem herhjemme?
Jeg har prøvet at goggle de gamle vhs selskaber men der er ikke meget information om dem, ihvertfald ikke jeg kunne finde. På nær herinde selvfølgelig :)
Brugeravatar
larsskive

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 48 af 207 • 1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 207

Tilbage til Genrefilm