• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Filmmagasiner, blogs og websites

Anbefalinger og indhold. Alt hvad der angår filmmagasiner, blogs og websites. Danske såvel som udenlandske.
Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Must have genrebøger?

Indlægaf Boye » tirs 26. jun 2012 15:33

Hey.
Nu har jeg overstået min uddannelse og har derfor tid til at læse lidt.

Jeg leder efter nogle must have genrebøger, omkring horror, trash og exploration?
Derudover kunne jeg godt tænke mig et opslagsværk til at få noget inspiration - er "Psychotronic Encyclopaedia of Film" det bedste bud på det?

Håber I kan komme med nogle gode input.

- Boye
Boye

Re: Must have genrebøger?

Indlægaf Jack J » tirs 26. jun 2012 20:42

Hvis du vil have en, der dækker de nævnte genrer bredt, så er den og efterfølgeren "The Psychotronic Video Guide" efter min uvurderlige mening de bedste. De er i alt fald mine favoritter. :mrgreen:

"The Encyclopaedia of Horror Film" er rigtig god til horrorfilm fra før 1990. Den dækker alle årtier siden filmens begyndelse. Faren er bare, at den slags bøger, skrevne af lærde folk, ofte ser ned på lowbudget- og trashfilm.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Boye » ons 27. jun 2012 11:26

Super.

Så vil jeg se om jeg kan skaffe de to første i hvert fald.
Er bare til at opdrive - hver eneste gang jeg finder en version af dem på amazon, så sender de ikke til DK :/

Er der andre bøger jeg burde investere i?
Boye

Indlægaf Jack J » ons 27. jun 2012 16:07

Nu er jeg nok noget nær den dårligste til at svare, da jeg selv har så få filmbøger, men hvis du interesserer dig for horror- og genrerfilm fra "underlige" lande, så burde du købe bogen "Mondo Macabro" skrevet af Pete Tombs, som også står bag videoselskabet af samme navn.

Hvis det er info om film og TV-serier, der har gået i Danmark, at man søger, så er "Film i 70'erne" og "TV i 70'erne" rigtig gode. De kan dog kun fås i brugt stand.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Boye » fre 29. jun 2012 09:10

Super - tak for svaret Jack, tror jeg bestiller MM også.
Boye

Indlægaf rammy » tors 9. aug 2012 12:51

Hej Boye.

Jeg fremviser en del af mine genrebøger lige her: http://sorensencinema.blogspot.dk/p/hor ... se-pa.html

Jeg vil fremhæve Nightmare USA: The Untold Story of the Exploitation Independents af Stephen Thrower som en af de bedste jeg er faldet over.
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 3. okt 2012 03:02

Jeg har netop modtaget MUCHAS GRACIAS SENOR LOBO i dag, og hold da fest for en moppedreng!! Den vejer 17 kg eller noget i den stil!!

Se scans, info, indhold, prøvesider, etc. her:

http://www.creepy-images.com/shop/produ ... ucts_id=21

Bogen er udgivet i Tyskland, men er skrevet både på engelsk og tysk.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Thomsen » lør 6. okt 2012 13:38

Fik den også. Anbefales hermed til alle med den mindste interesse for Naschy og spansk horror.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » søn 7. okt 2012 01:25

Cool! Den er da godt nok noget af en moppedreng! topdollar

Og så tilfældigvis modtog jeg COUNT DRACULA'S GREAT LOVE med Naschy i går! Filmen er med på en Code Red dvd, som jeg havde bestilt pga. noget filipiner-sjask, der også var på disken (VAMPIRE HOOKERS). Code Red har udsendt den som "Cemetery Girls" og jeg gad ikke undersøge, hvad det var nærmere. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » søn 11. nov 2012 17:01

Udover de der allerede er nævnt, så er en del af FAB Press udgivelserne ikke kun billige, men også essentielle. Særligt deres Flesh & Blood bog og Eyeball kompendiet, Cinema Sewer bøgerne ligeledes... Opslagsværket Creature Features, bøgerne Beyond Horror Holocaust (god overall horror bog), en del af Creation Books titlerne, Behind The Pinkt Curtain...

Derudover så køb alle de numre af Shock Cinema du kan finde.
Larsemand

Skriv et svar
10 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites