• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

The Ray Bradbury Theater, hvornår på DR?

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 22:11

Tilbage engang i 80'erne viste DR TV-serien The Ray Bradbury Theater under titlen Tusmørkehistorier. Jeg kan ikke huske, hvor mange afsnit DR viste eller præcist hvornår den kørte. De første 3 afsnit er udsendt på en dansk VHS (anmeldt engang i STAY SICK!), men der blev lavet i alt 65 afsnit. Jeg tvivler på dog på, at de alle blev vist herhjemme og de eneste, jeg rent faktisk kan huske at have set, er netop de tre første. Serien er udsendt komplet på amk DVD og jeg er netop begyndt at se den fra enden til anden. Jeg er stadig i gang med den første disk. Desværre er kvaliteten ikke helt i top, de 65 afsnit er presset ned på 5 dvd'er og der mangler noget af introen og hele credits-slutsekvensen (Ray Bradbury kører ned i elevator og ler djævelsk), men det er bedre end ingenting og de enkelte afsnit er intakte.

Men altså, er der nogen, der kan huske, hvor mange afsnit, der kom i DK og hvornår serien blev vist. Eller som måske endda har blade/bøger med omtaler af serien og dermed kan finde konkret info???

Her er standard-introen:

http://www.youtube.com/watch?v=dIxWOsvYInI
Senest rettet af Jack J man 20. sep 2010 23:09, rettet i alt 1 gang.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 20. sep 2010 22:54

Synes du ikke, at vi har tråde nok om den? :wink:

Tusmørkehistorier
Tusmørke fortællinger

Jeg husker også serien, især den fremragende episode "A Sound of Thunder" instrueret af Costa Botes ("Forgotten Silver"), men jeg kan desværre ikke besvare dit spørgsmål. Jeg er dog overbevist om, at såvel DR som Jakob Stegelmann er behjælpelige:
http://www.dr.dk/DR1/Troldspejlet/Konta ... 144331.htm
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 22:56

Nicolai skrev:Synes du ikke, at vi har tråde nok om den? :wink:

Tusmørkehistorier
Tusmørke fortællinger

Nåh jah, hva' fa'en. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 20. sep 2010 23:13

Spørg Stegelmann! Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 23:14

Nicolai skrev:Spørg Stegelmann! Billede

Ja, ja. Tak for linket. Som jeg netop skrev i en PM til dig, så har jeg netop siddet de sidste par dage og set gamle Planet X-episoder. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 20. sep 2010 23:25

Og som jeg netop har skrevet i mit PM-svar, synes jeg, at det lyder som en god idé at kontakte DR's Seerservice - eller Stegelmann.

Costa Botes har i øvrigt instrueret "Candyman" (2010)!*

*The story of the rise and fall of David Klein, the man who invented Jelly Belly jelly beans.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » man 20. sep 2010 23:42

Nicolai skrev:*The story of the rise and fall of David Klein, the man who invented Jelly Belly jelly beans.

:lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm