• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

The Jail: The Women's Hell

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 01:05

Billede

THE JAIL: THE WOMEN'S HELL
Dir: Bruno Mattei (Italien/Filippinerne, 2006)
Engelsk audio/valgfrie tjekkiske undertekster/letterbox.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=8dIRAi6K ... re=related

Man kan sige meget om Bruno Mattei (og en del italo-snobber rynker bare på næsen, haha), men modsat alle andre italienske genrefilm-instruktører, så blev Mattei stædigt ved med at lave film længe efter, at alle andre var gået hjem. Og hurra for det! Jeg har netop set en af de sidste film, som han nåede at lave før sin død (i 2007), nemlig THE JAIL: THE WOMEN'S HELL fra 2006 og nu må jeg indrømme, at de 2 måneder, som jeg måtte vente på min dvd fra en butik i Tjekkiet, var det hele værd!!

Wauw! 300% underholdning, that's for sure!!! Der er ikke eet eneste kedeligt øjeblik i JAIL, hvor beskueren blir trakteret til tonsvis af meningsløs vold, blod, splatter, nøgne kvinder, cat-fights, onde fængselsvogterer, voldtægter, pisk (den onde fangevogterske er så ond, at hun ikke står tilbage fra at lade et LIG piske i vrede over, at hun vovede at dø i "hullet"!!). Tortur med slanger og kvinder, der blir spiddet på/med pæle både på kryds og tværs + en enkelt hovedafhugning blir det også til. I en særdeles sadistisk scene under et flugtforsøg blir en stakkels kvinde skudt 10-15 gange for DEREFTER at blive voldtaget (midt i blod og åbne kødsår!!) af en flok jægere. En anden kvinde blir bundet til at træ og får skåret tungen ud og brysterne af (en af jægerne begynder at SPISE af det åbne brystsår!!). Jim Gaines og Mike Monty fra de gamle 80'er filippiner-krigssjaskere er også med (Monty stillede også træskoene kort efter).

Jo, så sandelig kanonunderholdning!!! Dem, der stadig tilbeder Dario Argento som en afgud, vil sikkert brokke sig over, at filmen er skudt på video, men helt ærligt, det lægger man altså ikke mærke til, medmindre man VIL have noget at brokke sig over. Anbefales på det kraftigste.

Glemte jeg at nævne, at filmen KUN er udsendt eet eneste sted i verden, nemlig på DVD i Tjekkiet! LOL. Den kan bestilles fra tjekkiske online-butikker (min tog som sagt hele 2 mdr at nå frem, fordi den var udsolgt, men for andre går det forhåbentligt hurtigere). Det er en officiel DVD, men koster kun ca. 14 KRONER!!! (med portoen blir det omkring 80 kr).

Billede
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf snaps666 » tirs 20. jul 2010 09:57

Den lyder godt nok go'! ... Kan du anbefale nogle gode online shops i Tjekkiet?

Kan næsten se på det hele, at jeg hellere må få bestilt et læs DVDer snart.
Brugeravatar
snaps666

Geografisk sted: Kastrup
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 12:55

Jeg checkede netop butikken, hvor jeg selv købte den fra, og de skriver, at den (igen) er udsolgt (!!!). Men eftersom man stadig kan klikke på "køb", så antar jeg, at de får flere hjem. Men om det så tar 2 mdr. igen, aner jeg ikke. Du kan selv se butikken ved at bruge mit link (i første stykke) her:

http://enlejemordersertilbage.blogspot. ... vd-is.html

- Jeg google lige hurtigt og fandt såmænd en butik, vist nok i UK, hvor de har den på lager, men den koster så til gengæld £10. Det ser faktisk ud til at de har mange interessante udgivelser, men jeg skal dog tilføje, at jeg aldrig har brugt dem.

http://sinerama2.com/zencart/index.php? ... cts_id=287
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 13:03

Hmm, man bemærker iø, at den butik dér har rigtig mange AWE-udgiveser. De må jo være i høj kurs i udlandet. 8)

http://sinerama2.com/zencart/index.php? ... urers_id=5
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 20. jul 2010 22:10

Den må jeg sgu' hellere få bestilt. Den mangler i samlingen. Har selv lige bestilt Mattei's Cannibal World og Land of Death... De ser sgu' også dejligt sleazede ud...

Mattei iz da BOMB...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 22:25

El Schnaflos skrev:Den må jeg sgu' hellere få bestilt. Den mangler i samlingen. Har selv lige bestilt Mattei's Cannibal World og Land of Death... De ser sgu' også dejligt sleazede ud...

Mattei iz da BOMB...

That's the spirit! Allersidst i karrieren sluttede han jo af med to zombiefilm, Island of the Living Dead og Zombie The Beginning, som du også bør ha'. De er også ude på tjekkisk DVD, men modsat de tre andre film er de ret nemme at opdrive, de er nemlig også kommet på tysk DVD (jeg har selv de tjekkiske, men har ladet mig fortælle, at de tyske både er på engelsk og er uklippede, så de burde være okay).

http://www.amazon.de/Zombies-Beginning- ... 443&sr=1-1

http://www.amazon.de/Island-Living-Dead ... gy_d_img_b

Og så kommer Brunos store mesterværk, Hell of the Living Dead, jo snart fra AWE. 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 20. jul 2010 22:38

Øhhh... Nu har jeg prøvet at bestille filmen på den tjekkiske side. Ud-checkningen gik fint indtil jeg trykkede på "betaling med internationalt kreditkort" (Mastercard). Så meldte den fejl og jeg gik tilbage (via "tilbage"-knappen) og kan nu ikke længere vælge noget som helst og den står nu som en gennemført ordre (der iøvrigt ikke kan annuleres) med ordrenummer og det hele!?

Jeg har jo ikke betalt endnu!?
Havde du problemer med at bestille, Jack?

Skal HELT sikkert ha' de to Zombiefilm, du snakker om. Har ferie i øjeblikket, så det kunne være jeg skulle rulle en tur til Flensborg i morgen, på DVD-shopping.
City har jeg (vist nok) liggende i dobbelt-feature med Rats. Begge Voldsomt underholdende, selvom City er en kende sjovere...
Senest rettet af El Schnaflos tirs 20. jul 2010 22:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 22:51

El Schnaflos skrev:Øhhh... Nu har jeg prøvet at bestille filmen på den tjekkiske side. Ud-checkningen gik fint indtil jeg trykkede på "betaling med internationalt kreditkort" (Mastercard). Så meldte den fejl og jeg gik tilbage (via "tilbage"-knappen) og kan nu ikke længere vælge noget som helst og den står nu som en gennemført ordre (der iøvrigt ikke kan annuleres) med ordrenummer og det hele!?

Jeg har jo ikke betalt endnu!?
Havde du problemer med at bestille, Jack?

Skal HELT sikkert ha' de to Zombiefilm, du snakker om. City har jeg (vist nok) liggende i dobbelt-feature med Rats. Begge Voldsomt underholdende, selvom City er en kende sjovere...

Ehh, nu er det jo nogle måneder siden, men jeg husker ikke nogen problemer. Jeg har Visa, men det skulle jo ikke betyde den store forskel. Hvis det står som gennemført, vil du sikkert høre fra dem og det vil (vel nok) fremgå, hvad du skal gøre. Det kan jo tænkes, at man ikke kan betale, når den ikke er på lager (ud for mit ex stod der nemlig at den var på lager. Det var den så ikke alligevel, men det kunne måske være derfor).

Når du skriver "City" går jeg ud fra du mener "Hell". City er en Fulci-film. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 20. jul 2010 22:55

Jep... Det var Hell, jeg mente.

Nå, jeg venter og ser hvad der sker. De kontakter mig jo nok når de engang vil ha' nogle kontanter.

Så lige at de to zombiefilm findes samlet i en dobbelt-udgave... Flensburg, here I come!
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 22:59

LOL. Ja, tiderne forandrer sig. Engang kunne man ikke opdrive en uklippet zombie-vhs i Tyskland pga. censuren (der var endda een vhs, der blev trukket tilbage og forbudt på trods af, at den i forvejen var skamklippet!!). Og nu er det det eneste land i vesteuropa, hvor disse zombiefilm er udsendt! :lol:

Ja, tag du til Flensborg!! 8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf El Schnaflos » tirs 20. jul 2010 23:13

Husker for nogle år siden, da der var en lille snusket second-hand biks ved havnen i Flensborg. Da ejeren så at jeg kiggede på horror-dvd'er begyndte han at "pssst'e" af mig og gelejdede mig (kiggende sig nervøst omkring) igennem det obligatoriske fluenet, til baglokalet, hvor han hev den ene kasse frem efter den anden med uklippede snask-film. Han fortalte at han ikke måtte ha' dem stående fremme.

Man følte sig nærmest lidt kriminel... Og DET var sgu' lækkert for sådan en strisser-søn som mig.

Desværre holdt biksen ikke ret længe men jeg nåede da at købe et par bunker film, inden han drejede nøglerne om. Det var ellers sådan et sted man kom igen og igen...
Brugeravatar
El Schnaflos

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 20. jul 2010 23:28

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

For cool! Trist, at den lukkede, men sådan er det gerne.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf snaps666 » ons 21. jul 2010 05:31

Jeg takker for info! ... Har også været ved at lure rundt omkring selv, og fundet et sted hvor man også kan få de to Zombie'er til ca 20 kr pr stk. Men selvf. sender de ikke ud af Tjekkiet. Nu er jeg ved at alliere mig med en bekendt som bor i Prag, det må være den lette løsning 8)

Kan du/I anbefale andre tjekkiske udgivelser nu hvor jeg er igang?
Brugeravatar
snaps666

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 21. jul 2010 15:06

snaps666 skrev:Jeg takker for info! ... Har også været ved at lure rundt omkring selv, og fundet et sted hvor man også kan få de to Zombie'er til ca 20 kr pr stk. Men selvf. sender de ikke ud af Tjekkiet. Nu er jeg ved at alliere mig med en bekendt som bor i Prag, det må være den lette løsning 8)

Kan du/I anbefale andre tjekkiske udgivelser nu hvor jeg er igang?

Ja, der er to udgivelser, hvoraf jeg selv er ivrig efter at få fingre i den ene: nemlig en Bruno Mattei-film, som er forbigået næsten alles opmærksomhed. Det drejer sig egentligt om en dokumentar-TV-serie, men eftersom den er om kannibaler og den er lavet af Mettei, så tvivler jeg på, det er "dokumentar" som på en DR2 Tema-aften. :lol:

Og som så mange andre italienske TV-serier i tidens løb er den blevet klippet sammen til en filmversion. Den hedder CANNIBALS - LEGEND AND REALITY (tjekkisk titel: Kanibalové - Legendy a skutečnost), og det er denne filmudgave, der fås på DVD. Det er først for nyligt, at det er gået op for mig, at det er Bruno Mattei, der står bag (den er nemlig instrueret af "David Hunt", men det er altså et af Matteis mange pseudonymer). Den er lidt sværere at opdrive end de andre, men jeg har fundet en butik, som jeg vil prøve at bestille den fra. Melder tilbage, hvordan det går (men selvfølgelig nemmest for dig, hvis du får en til at købe den for dig).

Jeg kan naturligvis ikke stå inde for, at den er noget ved, men mon dog ikke. :mrgreen:

Info og screen grabs her:
http://www.dvdinform.cz/jen-pro-dospele ... skutecnost

Billede

Hmm, den tjekkiske titel dér ser næsten ud som om den skulle oversættes til Cannibal Love :lol: :lol:

Den anden film, du kunne overveje, er Joe D'amatos hajfilm DEEP BLOOD (tjekkisk titel: Bestie Zhlubin), som også kun findes på DVD i Tjekkiet (den har engelsk dub). Jeg har den selv og selvom det ikke er verdens bedste JAWS-klon, så er den værd at have alligevel.

Billede

Der er endnu en "Tjekkiet only" DVD, nemlig Franco E. Prosperis WILD BEASTS, som er en ganske udmærket italiensk "vilde dyr går amok i NY"-film, men desværre har den kun fransk og tjekkisk dub (jeg har den på engelsk-dubbed vhs og tilsyneladende skulle den komme på reg. 1 dvd inden så længe, men hvis du forstår fransk, så er den jo billig!).

Og endlig lige et link til mine egne samlede værker (i.e. blog posts) om Mattei:
http://enlejemordersertilbage.blogspot. ... bel/mattei

8)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf snaps666 » ons 21. jul 2010 16:18

Årh... Der takkes og bukkes endnu engang!

Kannibalen og Hajen skal jeg helt sikkert se om jeg kan få fingre i også! Wild Beasts må jeg hellere springe over, fatter ikke et ord fransk hehe.

Min makker i Tjekkiet skrev lige noget om, at man kunne få i hvert fald de to Zombie film der i aviskioskerne til ca et par euro pr stk, men så var det i "cheap paper covers", hvad så end han mener med det.
Brugeravatar
snaps666

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
20 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm