• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Vipco film...!

Indlægaf TCM » ons 14. sep 2005 19:50

Nogen der har noget godt/skidt at side om følgende film, hvilke er anbefalelsesværdige og skal man holde sig helt fra nogle af dem? De er alle fra Vipco-serien, hvilket vel også spiller ind på kvalitet, censur osv. ? ??Anyway? here we go?!? :shock: :

Stagefright
City of the Living Dead
The Incredible Melting Man
The Case of the Bloody Iris
Zombie Flesh Eaters 2
The House of Witchcraft
Psychic Killer
The Sweet House of Horrors
Zombie Dead
Death Trap
Suicide
The House of Lost Souls
Rats
Zombie Creeping Flesh

Jeg har læst om den, der er at finde på uncut.dk? men andres kommentarer er også velkomne - håber der er nogen der kan guide mig en smule her, også omkring udgaver?!
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Ash » tors 15. sep 2005 12:07

Zombie Creeping Flesh er ret god, jeg så den for et par år siden i Slagtehal 3. Hvis du er til zombie film, burde du ikke gå glip af den her, og selvom det er langt fra en af de bedste.

Zombie Dead, er jeg desværre selv kommet til at investere i, og jeg tror jeg trygt kan sige, at du ikke burde gøre det.

The Incredible Melting Man.... Tja, nogle film er vel så dårlige at de næsten er gode? Men tag ikke mit ord for det, det var en af de første gyserfilm jeg købte, så den har vel lidt affektionsværdi her...

City of the Living Dead er rigtig fed, kan helt klart anbefales.

Det var lige dem jeg havde set, hvis du vil have lidt flere detaljer så sig bare til.
Brugeravatar
Ash

Geografisk sted: Ja

Indlægaf gorzelak » tors 15. sep 2005 12:17

Du kan finde en anmeldelse af Death Trap - under titlen Eaten Alive (tror jeg nok) i Uncuts videotek, dog ikke af Vipco-udgaven. Det er en hæderlig film, om end ret hysterisk.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » tors 15. sep 2005 12:24

Stagefright er forøvrigt også anmeldt - se evt. "Deliria".
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 15. sep 2005 12:59

gorzelak skrev:Stagefright er forøvrigt også anmeldt - se evt. "Deliria".

Flg. af de nævnte film er anmeldt er på uncut:

Stagefright
City of the Living Dead
The Incredible Melting Man
Rats
Zombie Creeping Flesh

Se også video nasty-artiklen
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Vipco

Indlægaf TCM » tors 15. sep 2005 14:10

thanx for tips - ...jep... har læst om dem på uncut.dk... :) - andre råd...? Nogle der har erfaring med Vipco-serien...?
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Indlægaf Petter » tors 15. sep 2005 15:59

Ash skrev:The Incredible Melting Man.... Tja, nogle film er vel så dårlige at de næsten er gode? Men tag ikke mit ord for det, det var en af de første gyserfilm jeg købte, så den har vel lidt affektionsværdi her...

Den er helt suveræn. Indeholder folk der smelter, fiskere der får hovedet revet af, bare patter, masser af blod, horny pensionister, fede sygeplerjesker, "tabte" ører der ligner pizza slices og latterlige referencer til The Invisible Man. En sand klassiker.
Det er specielt fedt, at instruktøren har droppet og fortælle en i forvejen lam historie, og i stedet går lige til sagen og viser os det vi vil se. En mand der smelter.

Jeg kan ikke huske meget af Stagefright. Udover at der var en del opfindsom splat, og en helt suveræn scene i et bruser rum. En meget stemningsfuld scene, der redder filmen, uanset hvor fjollet det hele er.
"I'm not a fag! But I've heard a lot about it and read exposes. I want to try it now to see how bad it is. Just once."
Brugeravatar
Petter

Indlægaf andersmunk » tors 15. sep 2005 22:19

Har selv investeret i et par Vipco-titler og det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre meget mere i.
Har Zombie Flesh Eaters på Vipco VHS og den er skamklippet. Det samme gælder tilsyneladende deres dvd-udgivelse afCannibal Ferox. Ved ikke om det bare gælder disse titler, men jeg er i hvert fald noget forbeholden overfor all-things-Vipco...

/andersmunk
Kødklovn på springtur?
Brugeravatar
andersmunk

Geografisk sted: Bagved - lidt til højre

Indlægaf Dreyer » fre 16. sep 2005 01:04

Jeg opfatter nærmest Vipcos DVD'er som VHS-film i drag... De har ofte dårlig billedkvalitet, og det er mit indtryk, at de ikke nødvendigvis er ubeskårne eller har det korrekte aspekt. Flere af de titler, du nævner, fås også på rigtige DVD-selskaber, og hvis der er nogle af titlerne, du er særligt interesseret i, kan det altså godt svare sig at investere i kvalitet for at maksimere din viewing pleasure.

Undertegnede kan kun tilslutte sig anbefalelsen af The Incredible Melting Man.

The Case of the Bloody Iris er en trashy, fornøjelig og politisk ukorrekt giallo der fortjener at blive oplevet, hvis man kan lide genren. Den har alt fra eksotisk brydning til lesbisk flirten og vansirede, seksuelt frustrerede særlinge (okay, så der er kun én, men han er til gengæld et pragteksemplar!).
Brugeravatar
Dreyer

Skriv et svar
9 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm