• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Remakeing Voorhees, Krueger, Leatherface, Myers...

Indlægaf rammy » lør 8. maj 2010 03:18

Efter at havde læst og hørt de første negative anmeldelser og kommentar på den nye A Nightmare on Elm Street (2010) bliver jeg nød til at lukke noget damp ud. Efter de mere eller mindre sørgelige forsøg på at genoplive de gamle slasher helte kan man godt blive en anelse stram i ansigtsmasken.

Friday the 13th fra 2009...jeg er helt med på at der ingen historie er (det har jeg heller ikke rigtig brug for i en slasherfilm), tilgengæld har den gode kills og flotte patter. Men mit problem med den nye Friday film er Jason Voorhees, og det er et STORT problem da det trods alt ( patterne ) er ham jeg vil se filmen for! Nu er Jason ikke længere den langsomme, ustoppelige zombie-madman vi kender og elsker fra de gamle 80ér film. Næææh nej, nu er han åbenbart pludselig blevet lynhurtig idrætsmand der har en masse huler, fælder og gange han kan spæne rundt i - WHAT THE FUCK!!?? Større fejl kan man da ikke begå. Her kan man da snakke om at pisse et horror-ikons fans direkte op i hovedet og helt ned af ryggen, efterfulgt af en provo in-your-face-fuck-finger og et spark i skridtet.

De to TCM remakes, The Texas Chainsaw Massacre (2003) og The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning (2006) var udmærket ( mest på grund af den flotte fotografering og især R. Lee Ermey ) men her SKAL man altså lige ødelægge illusionen om den utilregnelige, uhyggelige voldspsykopat ved at fjerne Leatherfaces maske og fremstille ham som et offer der sikkert blev mobbet i skolegården. Her SKAL åbenbart forklares hvorfor Leatherface er overdrevet gnaven og svinger med motorsave efter alt og alle. Også spørger jeg; HVORFOR, HVORFOR - hvad skal det til for?! Nogle vil måske sige at det giver figuren med dybde at vi ved mere om hans baggrund og bla, bla, bla. Se det plejer også at være meget sandt MEN bare ikke når de gælder karakterer som Voorhees, Krueger, Leatherface og Meyers! Vi skal ikke vide mere end lige det mest nødvendige, for den her slags figurer virker altså bedst når det er vores egen fantasi der skal arbejde.

Jeg kan næsten ikke mere men Rob Zombie´s Halloween II (2009) failer så totalt 100%. For her skal vi da ( op til flere gange ) se en voksen vagabond af en Michael Myers uden sin ikoniske hvide maske...HVORFOR, HVORFOR - hvad skal det til for?! Det er jo komplet vanvittigt. Jeg stolede ellers på at en mand som Rob Zombie med hans kærlighed til genren og The Devil's Rejects (2005) i bagagen kunne få noget ud af Halloween franchisen...FAIL!

Nu lader det så til at A Nightmare on Elm Street (2010) også bliver en crapfest ud over det sædvanlige - hvorfor SKAL de her filmikoner bare ødelægges med det ene mere lamme forsøg på et remake efter det andet? Hvorfor giver man dog ikke en klasse instruktør med interesse for genren et forsøg. Jeg kan ikke tro det er fordi de ikke findes? Hvad med Quentin Tarantino f.eks?! Ja, han er sikkert pisse dyr men giv ham hans stak penge og lur mig om ikke vi ville få en film med Voorhees, Krueger, Leatherface eller Meyers som ville tage verden med storm - fuldstændig som dengang vi så dem første gang. Fuldstændig som de har fortjent. Suk...hvordan kunne det gå så galt?
Senest rettet af rammy søn 9. maj 2010 01:04, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Re: Remakeing Voorhees, Krueger, Leatherface, Meyers...

Indlægaf Gizmo » lør 8. maj 2010 10:13

Well, det handler vel bare om penge, når Hollywood rykker og det er jo forholdsvis sikkert at tage et gammelt koncept og så præsentere det i en ny indpakning.

Jeg er helt enig i, at den nye FRIDAY THE 13TH er noget bras, mens jeg rigtig godt kan li' de to TEXAS CHAINSAW MASSACRE-film. Mht. Rob Zombies HALLOWEEN-film er det da modigt, at man prøver at lave noget, der er så anderledes og eksperimenterende - at resultatet så er noget lort, er en anden snak.

Nu må vi se med den nye A NIGHTMARE ON ELM STREET - hvis den da nogensinde får dansk premiere.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Ibzen1 » lør 8. maj 2010 13:02

Det største problem for mig med Fredag d 13 Re-maken er at Jason nu pludselig tager et gidsel. Det er sgu da langt ude.
Jason tager ikke gidsler....Han nakker Teenagere på kreative måder...Færdig slut. Hvor svært kan det være.
My Movies
Music Collection
http://www.forum-uncut.dk/adm_pic/IBZ/home.htm
Ibzen1

Indlægaf TCM » lør 8. maj 2010 13:40

...jeg er ret enig i kritikken af de nævnte remakes. Har dog endnu ikke set Zombies Halloween II.

Kan også godt se Jason-problematikken, men jeg må sige, at jeg var virkelig godt underholdt af netop dette remake. Ved sgu ikke. Godt tempo, gode kills og usympatiske unge mennesker.

Derimod var jeg slemt skuffet over både de to TCM-remakes og Halloween - og gruer også for NMOEL-remaket, selvom Jackie Earle Haley virker som en meget god arvtager. Så ja, den skal også ses. Ja, hopper lige i fælden med begge ben. Igen.

Giver dog Søren ret i, at det er forfriskende, når der forsøges noget nyt med et velkendt univers eller karakter. Men ja, selvfølgelig ærgerligt, når det fejler.
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Onkel Bonus » lør 8. maj 2010 14:31

Remake-bølgen har både haft godt og skidt at byde på. Jeg er personligt ikke så oprevet over om mine horror-helte bliver skildret anderledes, hvis du laver et remake synes jeg man bør tilføje nogle ingredienser, det er selvf ærgligt at de fleste ikke magter at gøre det ordentligt.

Hills Have Eyes er en suveræn film, f.eks. (og Aja ligner en mand der også kommer til at forbedre Piranha.) The Last House on the Left remaket finpolerede en exploitation film som er svær at fordøje for de fleste, uden at disrespektere den originale. Man må ikke glemme at to af genrens bedste, The Thing og Invasion of the Body Snatchers, rent faktisk er remakes. Det første TCM remake var også en solid omgang ifølge mig.

Der er selvf også nogle stinkere imellem, Friday 13th er nok også den første jeg vil fremhæve. Men tænk på hvordan interessen for filmen gør de originale mere populære, hvilket betyder vi får bedre DVD-udgaver, bl.a., af dem. Ville du gerne have undværet My Bloody Valentine 1981 Uncut, nej - det tror jeg ikke du ville.

Når alt det er sagt frygter jeg virkelig I Spit ON Your Grave og Mother's Day remakes der er på vej - men nu må vi se. Jeg skal se ANOES i biffen hvis den kommer, det' der ingen tvivl om, synes ikke den ser så slem ud.
Onkel Bonus

Indlægaf Onkel Bonus » lør 8. maj 2010 14:32

Ibzen1 skrev:Det største problem for mig med Fredag d 13 Re-maken er at Jason nu pludselig tager et gidsel. Det er sgu da langt ude.
Jason tager ikke gidsler....Han nakker Teenagere på kreative måder...Færdig slut. Hvor svært kan det være.
Haha. Da jeg så Jason kidnappe hende damne tænkte jeg 'nu går geeksne da først helt amok!' :wink: :D
Onkel Bonus

Indlægaf Onkel Bonus » lør 8. maj 2010 14:35

Og Nattevagten remake haha. Oh. My. God.

Jeg synes det er meget værre når hollywood tager helt nye film og fortynder dem og smider dem på markedet i hast. Hvorfor skulle vi have remakes af nyere film som The Ring, REC, osv - SÅ LÆS DOG UNDERTEKSTERNE ILLITERÆRE AMERIKANSKE BONDERØVE!!!!

:evil: :wink:
Onkel Bonus

Indlægaf Larsemand » lør 8. maj 2010 16:17

Samtlige remakes har været 4-5 ud af 10'er film for mig. Film jeg kun gider se en gang og aldrig ville købe. Og jeg kan ærligt talt ikke svare på hvad de fejler ud af ærmet.
Larsemand

Indlægaf rammy » lør 8. maj 2010 21:53

Det er måske lidt unfair at hive TCM med i denne her svada for den er slet ikke så ringe som de andre jeg nævner...men den kunne havde været bedre. Hvis man havde beholdt Leatherface i den udgave vi kender ham fra i originalen og ikke den steroide-pumpede wrestler type vi ser i 2003. Jeg syntes at den originale films fedladne, cross-dressing freak med den beskidte skjorte og skævt slips fra 1973 er et meget, meget creepier bekendtskab.

Nu tog jeg kun de remakes der er lavet af de fire ikoner ( Voorhees, Krueger, Leatherface, Meyers ) med i mit oprindelige indlæg men man kan jo forsætte i det uendelige med: The Last House on the Left (2009), My Bloody Valentine (2009), The Haunting (1999), The Fog (2005), Black Christmas (2006), Psycho (1998), The Wicker Man (2006), Prom Night (2008), The Omen (2006), The Hitcher (2007), When a Stranger Calls (2006). Alle er det film jeg har set ( både den originale og remaket ) da jeg altid er nysgerrig...alt for nysgerrig...for det har været lort, lort og lort. Og nu har vi ikke engang taget de remakes af den asiatiske horror-bølge med. Også her var der kun dårlige oplevelser i forhold til originalerne.

De to eneste rigtig vellykkede remakes er er i min bog Dawn of the Dead (2004) og The Hills Have Eyes (2006) og det er da godt nok et sørgeligt output med så meget solidt materiale stillet til rådighed...

***Det er med vilje at jeg ikke hiver fantastiske remakes som Evil Dead 2 (1987), The Fly (1986) og The Thing (1982) med da vi snakker remakes af nyere årgang.***
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Anders » søn 9. maj 2010 00:25

Jeg syntes remaket af "The Fog" var ganske glimrende.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Thomsen » søn 9. maj 2010 10:26

Det vil blive brugt imod dig, Anders. :)
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » søn 9. maj 2010 13:51

Thomsen skrev:Det vil blive brugt imod dig, Anders. :)

Osse i dén grad!!! Den eneste film, jeg umiddelbart kan komme på, som var mere flad en remake, er REAR WINDOW (Skjulte øjne).
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » søn 9. maj 2010 14:36

rammy skrev:Det er måske lidt unfair at hive TCM med i denne her svada for den er slet ikke så ringe som de andre jeg nævner...men den kunne havde været bedre. Hvis man havde beholdt Leatherface i den udgave vi kender ham fra i originalen og ikke den steroide-pumpede wrestler type vi ser i 2003. Jeg syntes at den originale films fedladne, cross-dressing freak med den beskidte skjorte og skævt slips fra 1973 er et meget, meget creepier bekendtskab.

Nu tog jeg kun de remakes der er lavet af de fire ikoner ( Voorhees, Krueger, Leatherface, Meyers ) med i mit oprindelige indlæg men man kan jo forsætte i det uendelige med: The Last House on the Left (2009), My Bloody Valentine (2009), The Haunting (1999), The Fog (2005), Black Christmas (2006), Psycho (1998), The Wicker Man (2006), Prom Night (2008), The Omen (2006), The Hitcher (2007), When a Stranger Calls (2006). Alle er det film jeg har set ( både den originale og remaket ) da jeg altid er nysgerrig...alt for nysgerrig...for det har været lort, lort og lort. Og nu har vi ikke engang taget de remakes af den asiatiske horror-bølge med. Også her var der kun dårlige oplevelser i forhold til originalerne.

De to eneste rigtig vellykkede remakes er er i min bog Dawn of the Dead (2004) og The Hills Have Eyes (2006) og det er da godt nok et sørgeligt output med så meget solidt materiale stillet til rådighed...

***Det er med vilje at jeg ikke hiver fantastiske remakes som Evil Dead 2 (1987), The Fly (1986) og The Thing (1982) med da vi snakker remakes af nyere årgang.***

Horrorgenren overlever på vores uendelige Peter Pedalske nysgerrighed.

Ifølge mig gør 'film' som Murder-Set-Pieces meget mere for at ødelægge genren.
Onkel Bonus

Indlægaf El Schnaflos » søn 9. maj 2010 14:51

Knap så kendte remakes, jeg har set på det seneste, man ikke bør spilde tid på:

Sisters
Night of the Living Dead 3D
April Fools Day
It's Alive
Children of the Corn
The Stepfather

Sammenlignet med de originale (og det skal her siges at de originale bestemt ikke altid er gode film i sig selv) er der ikke sket store forbedringer og ikke engang vurderet som selvstændige film, er noget interessant at komme efter.
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Tommy » tirs 11. maj 2010 10:21

Onkel Bonus skrev:SÅ LÆS DOG UNDERTEKSTERNE ILLITERÆRE AMERIKANSKE BONDERØVE!!!!

:evil: :wink:

word!
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Skriv et svar
15 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm