• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
42 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Larsemand » man 29. mar 2010 06:12

Jeg har tænkt mig at købe et filmpas og se alle de film jeg kan slippe afsted med. Nogen der ved hvordan det så forholder sig i forhold til billetter? Man ringer og bestiller/bestiller online og i stedet for at betale med det samme så viser man bare filmpasset ved afhentning, oder was?
Larsemand

Indlægaf Kristensen » man 29. mar 2010 09:58

Larsemand skrev:Jeg har tænkt mig at købe et filmpas og se alle de film jeg kan slippe afsted med. Nogen der ved hvordan det så forholder sig i forhold til billetter? Man ringer og bestiller/bestiller online og i stedet for at betale med det samme så viser man bare filmpasset ved afhentning, oder was?

That's the spirit.

Ja billetbestilling/afhentning på almindelig vis. Men husk du både skal fremvise billet og turkort i indgangen. Tror også du skal oplyse det inden billetten printes så de kan printe en speciel billet, men det får du garantrisset at vide når du henter turpasset.

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 29. mar 2010 13:47

Kristensen skrev:Jef har lige, i min øresnegl, fået bekræftet at Cinemateket har cremen af en projektor.

Pragtfuldt, tak for oplysningen Kristensen.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Larsemand » ons 31. mar 2010 10:12

Jeg synes bare tit at der er småfejl og uskarpt billede i Cinemateket, hvilket er pænt irriterende når det er hver 2. gang man ser noget derinde. De må godt lige stramme lidt op.
Larsemand

Indlægaf Skøtt » ons 31. mar 2010 11:35

Larsemand skrev:Jeg synes bare tit at der er småfejl og uskarpt billede i Cinemateket, hvilket er pænt irriterende når det er hver 2. gang man ser noget derinde. De må godt lige stramme lidt op.

Uskarpt billede er vel noget der hænger sammen med film-fremvisninger og ikke projektorer? Tilgengæld håber jeg at de helt har droppet dvd-visningerne til festivallen.

At sige at digibeta per automatik er et godt format, er vel teknisk set lidt af en tilsnigelse. Der er kommet mange udgaver af "beta" formatet, hvoraf de nyeste vist er i høj kvalitet, er det gamle (dvs det originale digibeta format) stadig i SD opløsning.
Det er selvfølgeligt smart med disse digitale formater, især i forhold til nye film der er skudt digitalt, men jeg synes det er en anelse røvet at vise digitale 'masters' af gamle film - uanset om de er i HD eller ej kan det ikke måle sig med det analoge format - især når man tager fuld pris for en visning.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 31. mar 2010 16:32

Jeg foretrækker også klart 35 mm, men hvis bare digibetaudgaven af "The Symbol" samt visningen af den er i høj kvalitet, så kan jeg godt leve med, at de ikke har skaffet en 35 mm-kopi (selv om det ærgrer mig).

Kristensen, hvis du skulle have lyst til at anbefale yderligere et par titler, er du mere end velkommen. Det er som sædvanligt en tung affære at vælge titler til og fra.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » fre 2. apr 2010 00:13

Kristensen skrev:The Blood of Rebirth - Ultrastenet japansk fantasy med jazzet støjrock på lydsiden. Ikke for enhver smag.

Bandets musik er ret fed - især liveoptagelserne:
http://www.myspace.com/twintail777
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » ons 7. apr 2010 12:57

Så er det officielt: Asia Argento gæster PIX 2010. Dels med en lille håndfuld film og dels som DJ:

http://www.cphpix.dk/n/a2.lasso?n=1005
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » tors 8. apr 2010 13:39

Jeg kommer til at se sådan her ud :shock: efter jeg har set alle de film. Har booket alle dage pånær en fra kl 12 til minimum 22.
Larsemand

Indlægaf Nicolai » fre 16. apr 2010 16:32

Godt åbningsarrangement forleden aften (selv om en eller anden kætter havde druknet min whisky i saftevand el. lign. giftigt stads). Michael Noer og Tobias Lindholm modtog Nordisk Film Prisen, Thure Munkholm blev rost til skyerne, og filmen var bestemt seværdig og egnede sig fint som festivalens åbningsfilm.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 17. apr 2010 11:14

Bare undgå filmen Easier With Practise. Slemt kedelig "independent film"-klichefyldt bagatel om en fyr der går rundt og ser ned i jorden og klør sig i håret...
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf TCM » lør 17. apr 2010 12:22

...kan varmt anbefale de to Herzog-film på programmet: My Son, My Son, What Have Ye Done? og Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans.

Førstnævnte er flot, udsyret og har en fænomenal Michael Shannon i hovedrollen. Men castet er generelt indtagende: Willem Dafoe, Chloë Sevigny, Udo Kier, Michael Peña, Grace Zabriskie og Brad Dourif. Herligt.

Og så gør Nicolas cage det sgu godt som vanvittig og korrupt betjent - en vanvittig og vittig sag. Og meget sjovt at se både Michael Shannon og Brad Dourif i mindre roller her.

Desuden er det sydkoreanske besættelses-gys Possessed også værd at indløse billet til. Stemningsmættet og med herlig snigende uhygge.

...men hold jer fra Grace, en tam graviditets-gyser - så hellere Rosemary's Baby eller den franske Inside - de vises dog ikke.
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Skøtt » fre 23. apr 2010 08:46

Amer må vel betegnes som must-see. Visuelt mind-fuck uden lige - sindssygt konsekvent - med masser af original crime-musik (?)...
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » fre 23. apr 2010 10:15

Skøtt skrev:Amer må vel betegnes som must-see. Visuelt mind-fuck uden lige - sindssygt konsekvent - med masser af original crime-musik (?)...

Fedt at du også er på den! Håber sgu den vinder.

Hvis vulkanen vil det kommer instruktørerne til aftenens 19-visning hvor jeg kører en lille Q&A

Pis at Gone with the Pope er aflyst. Øv...
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » fre 23. apr 2010 11:48

...ja, er sgu også ret begejstret for Amer... fremragende :D
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

ForegåendeNæste

Skriv et svar
42 indlæg • Side 2 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm