• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
42 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

CPH:PIX 2010

Indlægaf Mads » tors 18. mar 2010 02:52

Programmet kan ses online:

http://cphpix.dk/

Umiddelbart ser det jo rigtigt godt ud for genrefilm-fans! Udover de to forevisninger af Gone with the Pope er det største scoop Giulio Questis Death Laid an Egg på 35mm(!), men der er også bl.a. Romeros Survival of the Dead (+Dawn of the Dead i Fields!), den fraske giallohyldest Amer, Michael Caine i selvtægtsfilmen Harry Brown og den japanske bizarro-komedie Symbol.

Det skal nok ende med at man bliver stresset!

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Kristensen » tors 18. mar 2010 09:35

Og meget meget mere. Kommer med anbefalinger i aften når jeg er ved computeren ikke mobilen.

Men Amer og Symbol skal ses!
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » tors 18. mar 2010 10:53

Vil vildt gerne se Amer, R og Valhalla Rising.

Det er for sent at købe billetter? :cry:

75kr er jo ingenting. Stort øv!
Onkel Bonus

Indlægaf Kristensen » tors 18. mar 2010 10:58

For sent? Billetsalget er ikke engang begyndt.

K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Onkel Bonus » tors 18. mar 2010 11:12

"Billetter til hele herligheden koster 75 kr. og kan bestilles på grandteatret.dk

Billetterne skal hentes inden søndag d. 14. marts."

Hmm.

Jamen så misforstod jeg åbenbart. Nu skal jeg bare arrangere sofa-plads med familien på den anden side af det store bælt.
Onkel Bonus

Indlægaf Kristensen » tors 18. mar 2010 19:19

Principielt bør man naturligvis sige sit job op, hæve børneopsparingen, købe en sovepose og flytte ind i en biograf under festivalen.

Man har man kun tid og/eller råd til at se fem film, så går mine varmeste anbefalinger blandt dem jeg har set til:

Amer - Helt uovertruffen flot ny giallo.
Symbol - En af de mest tossede og opfindsomme film jeg nogensinde har set. Skør skør japaner med grydeklip og nattøj lukket inde et hvidt rum.
Slice - Thailandsk seriemorderfilm som ganske enkelt slog benene væk under mig.
It Came From Kuchar - Dokumentar om de excentriske instruktørtvillinger.
The House of the Devil - Ekstremt gennemført okkult retrohorror

Har man tid til at udvide til ti elleve film, så gå ind og se:

Killer Bride's Perfect Crime - Meget veloplagt japansk crazykomedie i den mere hyggelige ende af skalaen.
The Human Centipede (First Sequence) - En film som vil dele vandede. Er ved at få sig et ry, så synes i skal dømme selv.
Leslie, My Name is Evil - God Manson-sploitation med ret cool grafisk design
The Blood of Rebirth - Ultrastenet japansk fantasy med jazzet støjrock på lydsiden. Ikke for enhver smag.
Triangle - Christopher Smiths nye mindfuck ombord på en forladt båd. Ikke et mesterværk, men den fungerede sgu for mig.
Van Diemens Land - Flot og atmosfærisk kannibaldrama

Film jeg ikke har set men som jeg glæder mig meget til:
Hele konkurrenceprogrammet, Mother, Bad Lieutenant, My Son My Son What Have I Done?, Dogtooth, Skeletons, The Eclipse, El Sol, I Love You I Don't, Kinatay, Life During Wartime, Limits of Control... Skal også nærlæse programmet...

Og Gone With the Pope. For fanden da, den skal også ses. Hell ya.
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 24. mar 2010 16:34

Har du set "[REC] 2" Kristensen og i så fald; kan du anbefale den?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Anders » ons 24. mar 2010 19:04

Nicolai skrev:Har du set "[REC] 2" Kristensen og i så fald; kan du anbefale den?

Jeg følger spændt med hér.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Kristensen » ons 24. mar 2010 20:33

Nicolai skrev:Har du set "[REC] 2" Kristensen og i så fald; kan du anbefale den?

Ja jeg har set den. Den er helt ok. Som jeg skriver i programomtalen, så er den som Aliens til Alien. Mere ramasjang, humor action og splat, men mindre skummel uhygge. Og så får man lidt mere baggrundshistorie om virussens oprindelse, som faktisk er ret spooky.

Kommer an på hvor meget i vil prioritere, der er nok andre film jeg vil se før den men omvendt, hvis i er meget vilde med etteren, så er det vel næsten et must at se toeren.

/Kasper
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 24. mar 2010 22:42

Tak for svaret. :)
Ja den sammenligning er jeg også stødt på andetsteds:
http://www.eyeforfilm.co.uk/reviews.php?id=8803

Jeg kan godt lide den første men vil umiddelbart prioritere andre film højere.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » ons 24. mar 2010 23:08

Nicolai skrev:Tak for svaret. :)
Ja den sammenligning er jeg også stødt på andetsteds:
http://www.eyeforfilm.co.uk/reviews.php?id=8803

Jeg kan godt lide den første men vil umiddelbart prioritere andre film højere.

Det synes jeg du skal gøre, der er masser af rigtig gode film på festivalen, så prioritering skal der til.

Angående sammenligningen med Aliens, så har jeg tyvstjålet den fra instruktøren Pacos bror, men da jeg så den tænkte jeg præcist det samme så måske det bare er oplagt. REC2 skulle forøvrigt indeholde vanvittig mange in jokes, især om fodbold, som nærmest kun den nærmeste familie kan forstå. Skal spørge ham næste gang jeg ser ham, for jeg fattede intet, men jeg er også fodboldignorant.

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 25. mar 2010 20:03

Kristensen skrev:Angående sammenligningen med Aliens, så har jeg tyvstjålet den fra instruktøren Pacos bror, men da jeg så den tænkte jeg præcist det samme så måske det bare er oplagt. REC2 skulle forøvrigt indeholde vanvittig mange in jokes, især om fodbold, som nærmest kun den nærmeste familie kan forstå. Skal spørge ham næste gang jeg ser ham, for jeg fattede intet, men jeg er også fodboldignorant.

/K

Ja den sammenligning er vel nærliggende (samt god reklame, ikke at forglemme).

Jeg er også en inkarneret fodboldignorant, så de jokes fanger jeg helt sikkert ikke.

Mange tak for anbefalingerne i øvrigt.
Forresten, hvordan er kvaliteten af digibeta i forhold til en 35mm-kopi? Det er sikkert et fjollet spørgsmål, for kvaliteten er vel god nok.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » tors 25. mar 2010 20:35

Nicolai skrev:
Kristensen skrev:Angående sammenligningen med Aliens, så har jeg tyvstjålet den fra instruktøren Pacos bror, men da jeg så den tænkte jeg præcist det samme så måske det bare er oplagt. REC2 skulle forøvrigt indeholde vanvittig mange in jokes, især om fodbold, som nærmest kun den nærmeste familie kan forstå. Skal spørge ham næste gang jeg ser ham, for jeg fattede intet, men jeg er også fodboldignorant.

/K

Ja den sammenligning er vel nærliggende (samt god reklame, ikke at forglemme).

Jeg er også en inkarneret fodboldignorant, så de jokes fanger jeg helt sikkert ikke.

Mange tak for anbefalingerne i øvrigt.
Forresten, hvordan er kvaliteten af digibeta i forhold til en 35mm-kopi? Det er sikkert et fjollet spørgsmål, for kvaliteten er vel god nok.

DigiBeta er rigtig god kvalitet og lyden er, mener jeg, ukomprimeret. Men alt falder tilbage på projektorens kvalitet. Er det en virkelig god projektor, så kan DigiBeta næsten ligne 35mm. Men kun næsten. Formatet er efterhånden ret brugt på festivaler. Det er uendelige nemmere og billigere at transportere end 35mm og så er det markant billigere at trække en DigiBeta-kopi end en 35mm.
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 25. mar 2010 20:39

Kristensen skrev:DigiBeta er rigtig god kvalitet og lyden er, mener jeg, ukomprimeret. Men alt falder tilbage på projektorens kvalitet. Er det en virkelig god projektor, så kan DigiBeta næsten ligne 35mm. Men kun næsten. Formatet er efterhånden ret brugt på festivaler.

Tak, så håber jeg, at Cinemateket har en tilpas god projektor. Det er efterhånden længe siden, jeg har set andet end en 35mm-kopi der. Så vidt jeg husker blev "Suspiria" vist på DigiBeta, så jeg vil lige finde den tråd, hvor Thomsen skrev om oplevelsen.

Lidt senere: Jeg tog fejl. "Suspiria" blev vist i en HD-Cam-kopi.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » man 29. mar 2010 01:23

Nicolai skrev:
Kristensen skrev:DigiBeta er rigtig god kvalitet og lyden er, mener jeg, ukomprimeret. Men alt falder tilbage på projektorens kvalitet. Er det en virkelig god projektor, så kan DigiBeta næsten ligne 35mm. Men kun næsten. Formatet er efterhånden ret brugt på festivaler.

Tak, så håber jeg, at Cinemateket har en tilpas god projektor.

Jef har lige, i min øresnegl, fået bekræftet at Cinemateket har cremen af en projektor.

/K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
42 indlæg • Side 1 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm