• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
351 indlæg • Side 14 af 24 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24

Indlægaf Vi Har Sjov » søn 31. jan 2010 19:52

Anders skrev:
Vi Har Sjov skrev:
Anders skrev:Du er hermed undskyldt. ;) Dog har jeg aldrig været så vild med E.T.. Synes den er for barnlig. Selv da jeg så den som barn synes jeg den var for barnlig. Den har en tendens til at minde mig om "Befri Willy", "Karate Kid" osv. Kedelige, dårlige børnefilm. Ihvertfald i mit univers. :)

ET er bestemt barnlig, sentimental og sprudlende fortalt - som et rigtigt eventyr skal være - i hvert fald hos Spielberg. Og hvem kan stå for den flyvende cykel?

Jeg kan ;) Synes bare at den film er gennemsyret cheesy, og ja, barnlig. Dårlig, faktisk. xD Skal det være eventyragtigt i den facon som du nævner, så vil jeg hellere se f.eks "The Never-ending Story" eller i den dur..

Der skal være plads til forskellig smag, men ligefrem The Neverending Story???!! Var det ikke den med det smilende tøjdyr og kendingsmelodi af Limahl??? Så holder jeg alligevel på ET som lødig børnefilm for voksne :wink:
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 23. mar 2010 18:20

DR2 bringer en lang dokumentarfilm om Roman Polanski i aften kl. 20:45 - 22:30.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tirs 23. mar 2010 21:29

Jack J skrev:DR2 bringer en lang dokumentarfilm om Roman Polanski i aften kl. 20:45 - 22:30.

Har lige set "The Ghost Writer" i dag. Han kan jo godt stadigvæk den gamle skurk. Tung på stemning, der lægger sig meget op ad "The Ninth Gate". Alexandre Desplats score er virkelig lækkert... og jeg kunne sværge, at det var Fred Schneider fra B52's der spillede den frække hotelvært.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 24. mar 2010 12:08

Vang skrev:
Jack J skrev:DR2 bringer en lang dokumentarfilm om Roman Polanski i aften kl. 20:45 - 22:30.

Har lige set "The Ghost Writer" i dag. Han kan jo godt stadigvæk den gamle skurk. Tung på stemning, der lægger sig meget op ad "The Ninth Gate". Alexandre Desplats score er virkelig lækkert... og jeg kunne sværge, at det var Fred Schneider fra B52's der spillede den frække hotelvært.

Er folk generelt meget begejstrede for The Ninth Gate? Jeg syntes det var en udmærket spændende thriller, lidt rigelig fantastisk plot indimellem, men ikke den vilde stemningstunge gyserklassiker.
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 24. mar 2010 15:44

Vi Har Sjov skrev:
Vang skrev:

Er folk generelt meget begejstrede for The Ninth Gate? Jeg syntes det var en udmærket spændende thriller, lidt rigelig fantastisk plot indimellem, men ikke den vilde stemningstunge gyserklassiker.

Nej. Den fik generelt dårlige anmeldelser i genrefilmpressen, da den kom frem. Og fans var skuffede, fordi de ikke følte, den levede op til Polanskis gamle film. Jeg har dog på fornemmelsen, at flere er begyndt at kunne lide den nu. Jeg husker, at den også blev sablet ned i et nummer af Absurd (kan ikke huske, hvilket nummer).

Thure gav den 3 ud af 5 her på Uncut i 1998:
http://uncut.dk/show_review.php?review_id=679
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 24. mar 2010 16:15

Den er flot filmet af Darius Khondji, hvilket i kombination med Wojciech Kilars stemningsfulde musik resulterer i en fin, dyster atmosfære, men bortset fra det husker jeg den som ret ringe; meget rodet og dårligt fortalt. Dramaturgien er helt hen i vejret, filmen er blottet for spænding, og slutningen er fælt skuffende og intetsigende.

Men i det mindste smider Emmanuelle Seigner tøjet...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Skøtt » ons 24. mar 2010 17:27

Vi Har Sjov skrev:Er folk generelt meget begejstrede for The Ninth Gate? Jeg syntes det var en udmærket spændende thriller, lidt rigelig fantastisk plot indimellem, men ikke den vilde stemningstunge gyserklassiker.

Jeg synes den er ret fornøjelig - selvfølgeligt kan den ikke holdes op mod mesterværker som Repulsion, The Tenant & Rosemarys Baby, men jeg glæder mig til at se The Ghost Writer fordi jeg regner med at det er solid stemningsmættet underholdning.

Så faktisk The Tenant i går, og da jeg slukkede røg jeg direkte ind midt i den Polanski-doku. Sært at høre en flok hoveder argumentere for hvor normal han er, når man lige har set ham hoppe ud af et vindue to gange i streg - iført kvindetøj :)
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 25. mar 2010 10:53

Nicolai skrev:Den er flot filmet af Darius Khondji, hvilket i kombination med Wojciech Kilars stemningsfulde musik resulterer i en fin, dyster atmosfære, men bortset fra det husker jeg den som ret ringe; meget rodet og dårligt fortalt. Dramaturgien er helt hen i vejret, filmen er blottet for spænding, og slutningen er fælt skuffende og intetsigende.

Men i det mindste smider Emmanuelle Seigner tøjet...

Indrømmet, "The Ninth Gate" er redigeret til en muddled mess, men sommetider holder vi jo alligevel af film, der stritter i alle retninger. :wink: "The Ghost Writer" er langt mere konsistent, og vil helt sikkert finde et større publikum. Der er ikke de der 'what the fuck'-øjeblikke, men masser af atmosfære og isolation. Elsker scenen hvor McGregor nærmest går i forsterstilling, da alarmen i huset lyder. Skal helt sikkert se den i biffen igen.

Mht. "The Ninth Gate" er det næsen synd for dem, der er til ABC-fortællelinjer lige ud ad landevejen. Da vi havde set den i biffen var der en kammerat, der så ud som om han næsten var lige ved at græde. Gutterne snakkede entusiastisk for og imod da han brød ind... "Undskyld, men jeg fattede altså ikke en skid"

Burde oprette en Polanski-tråd

Note til Kristensen og Thure (admin) kan i ikke oprette en kategori til "arrangementer"... eks den nyoprettede CPH:PIX-tråd? Eller er jeg den eneste, der savner sådan en for overskuelighedens skyld?
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » tors 25. mar 2010 11:37

Jo måske en arrangementkategori er på sin plads. Efterhånden en del af den slags.

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tors 25. mar 2010 15:03

Vang skrev:Note til Kristensen og Thure (admin)

Er Thure stadig et arbejdende medlem inde bag Uncut-borgens høje mure? Jeg synes, der går lang tid mellem vi ser ham hhv i forum og med anmeldelser.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » tors 25. mar 2010 17:53

Jack J skrev:
Vang skrev:Note til Kristensen og Thure (admin)

Er Thure stadig et arbejdende medlem inde bag Uncut-borgens høje mure? Jeg synes, der går lang tid mellem vi ser ham hhv i forum og med anmeldelser.

Thure er vist det, man kalder en passiv despot :wink: Jeg tror, han har for travlt med CPH:PIX til at anmelde for uncut.dk, men derfor kan man jo godt tage beslutninger af en redaktionel karakter.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tors 25. mar 2010 19:36

Vang skrev:Indrømmet, "The Ninth Gate" er redigeret til en muddled mess, men sommetider holder vi jo alligevel af film, der stritter i alle retninger. :wink:

Bestemt, men det skal stadig fungere på et eller andet plan, hvor abstrakt, forvirrende og usammenhængende det så end kan være, og det oplever jeg ikke, at det gør i denne film.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » fre 26. mar 2010 07:43

Nicolai skrev:
Vang skrev:Indrømmet, "The Ninth Gate" er redigeret til en muddled mess, men sommetider holder vi jo alligevel af film, der stritter i alle retninger. :wink:

Bestemt, men det skal stadig fungere på et eller andet plan, hvor abstrakt, forvirrende og usammenhængende det så end kan være, og det oplever jeg ikke, at det gør i denne film.

Helt uforståelig er den vel heller ikke? I hvert fald oplevede jeg at tingene klikkede på et tematisk plan. Jeg ved godt, at tingene ikke blev skåret ud i pap (ikke at jeg tror, du har brug for at de gør det) og slutningen er temmelig uforløst, men jeg oplevede den ikke som så usammenhængende, som du gjorde. Og jeg har trods alt genset den et par gange uden at jeg bagefter havde lyst til at gentage Revoks boremaskinetrick fra "Scanners".
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 26. mar 2010 16:34

Vang skrev:Helt uforståelig er den vel heller ikke?

Nej, den er hverken uforståelig eller meget usammenhængende (dog noget). Jeg skrev blot "hvor abstrakt, forvirrende og usammenhængende det så end kan være". Lige netop den del af sætningen var ikke specifikt møntet på "The Ninth Gate", og når jeg taler om, at det skal fungere, mener jeg primært rent oplevelsesmæssigt. Det skal simpelthen føles rigtigt (i både sind og krop), hvilket ikke nødvendigvis er ensbetydende med, at det skal give mening.

Vang skrev:I hvert fald oplevede jeg at tingene klikkede på et tematisk plan. Jeg ved godt, at tingene ikke blev skåret ud i pap (ikke at jeg tror, du har brug for at de gør det) og slutningen er temmelig uforløst, men jeg oplevede den ikke som så usammenhængende, som du gjorde. Og jeg har trods alt genset den et par gange uden at jeg bagefter havde lyst til at gentage Revoks boremaskinetrick fra "Scanners".

Nu er det måske også lidt fjollet af mig at diskutere en film, jeg ikke har set siden den ene gang i 1999, for selv om jeg husker den ret tydeligt, er der naturligvis sket lidt af hvert i mit liv og med min filmsmag sidenhen, og derfor vil jeg måske få en anden oplevelse, hvis jeg genser den. Jeg tvivler dog på det, og desuden er det en af de film, som jeg, trods visse kvaliteter, ikke har den store lyst til at gense.

Jeg kan i øvrigt nikke genkendende til mange af Thures kritikpunkter i anmeldelsen af filmen (kommentarer vedrørende bogen dog undtaget da jeg ikke har læst den), og især disse to konstateringer skriver jeg gladeligt under på:
Thure Munkholm skrev:Det er bare en skam, at den atmosfære, der virkelig er god grobund for, i så høj grad bliver undermineret af en dårligt fortalt historie, der ikke kun skaber forundring hos tilskueren ved at smide en fandens masse bolde i luften, men også afslutter filmen førend de bliver grebet.
[...]
Man undrer sig ganske vist til tider over, hvor det hele bærer hen, men det er blot et resultat af inkonsekvens.

Hvad angår det med at afslutte filmen, før (alle) boldene bliver grebet, så kan det sagtens fungere, hvilket det f.eks. i høj grad gør i mange af Cronenbergs tidlige værker. Når han er bedst, falder boldene ikke til jorden, når filmen slutter, men fortsætter derimod med at være i spil.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 28. mar 2010 03:20

Så blir SYG OG MUNTER endelig genudsendt og denne gang sku' den være go' nok! :lol:

I dag (søndag) på DRK kl. 18:00-19:10.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
351 indlæg • Side 14 af 24 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 24

Tilbage til Genrefilm