• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Film præget af "voldsfascination"?

Indlægaf Staal » ons 3. mar 2010 13:23

Jeg sad og læste Uncut's anmeldelser af "Inside", en af mine favoritter. Her læste jeg, at filmen "klandres"for at være præget af voldsfascination.

Netop dette element er mere eller mindre det, jeg holder så meget af ved denne film og jeg har i min hunger efter mere også anskaffet Martyrs (første halvdel passede mig perfekt), Frontier(s) og Irreversible.

Men der må da gemme sig flere film, jeg skal have fat i? Eventuelt udenfor Frankrig. Nogen med nogle gode forslag?
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Onkel Bonus » ons 3. mar 2010 13:53

Alle de film der bliver smidt ind under New French Extremism paraplyen er værd at se.
Onkel Bonus

Indlægaf Tommy » ons 3. mar 2010 17:23

ja, hvis du kunne lide frontier(s) og martyrs, skulle du også tjekke den franske Inside.
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Indlægaf Jack J » ons 3. mar 2010 18:00

Tommy skrev:skulle du også tjekke den franske Inside.

Han skriver jo rent faktisk i første indlæg, at det er en af hans favoritter, så man må gå ud fra, at han allerede har set den. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Re: Film præget af "voldsfascination"?

Indlægaf Jack J » ons 3. mar 2010 18:13

Staal skrev:Jeg sad og læste Uncut's anmeldelser af "Inside", en af mine favoritter. Her læste jeg, at filmen "klandres"for at være præget af voldsfascination.

Jeg har netop genlæst anmeldelsen, fordi du skrev overstående, og jeg kan ikke se, at Vang klandrer den for at være præget af voldsfascination. Jeg tror, du læser ham lidt forkert; han kan jo rent faktisk rigtig godt lide filmen og giver den næsten topkarakter. Og han skriver, at den indeholder en mere grum vold end SWITCHBLADE ROMANCE og FRONTIER(S), som har mere karikerede karakterer (ikke at han på den anden side skriver, at dét er dårligt). At han skriver, at nogle (andre mennesker) måske nok vil finde den for meget, er jo ikke udtryk for, at han også synes det. Vang roser den jo netop for at udfordre tilskueren til at tage stilling til, hvor meget splat, man synes er i orden med sig selv.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » fre 5. mar 2010 00:45

Klandres var måske også lidt i overkanten. Derfor gåseøjnene.

Jeg er udmærket klar over, at der intet negativt menes med det i almeldelsen. Jeg kunne bare ikke finde det passende ord :)
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Tommy » fre 5. mar 2010 19:24

Jack J skrev:
Tommy skrev:skulle du også tjekke den franske Inside.

Han skriver jo rent faktisk i første indlæg, at det er en af hans favoritter, så man må gå ud fra, at han allerede har set den. :lol:

true 8)
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Skriv et svar
7 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm