• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

August Underground filmene?

Indlægaf Staal » fre 17. apr 2009 22:43

Jeg har i længere tid overvejet at bestille August Underground filmene. Men da de ikke er helt billige og jeg ingen kender, der har set disse, ville jeg høre, om der er nogen herinde der har?

Det ville jo være en skam at smide en masse penge efter noget, der er værd at se.

Så ja, er der nogen der kan anbefale disse 3 film?
Staal

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Anders » lør 18. apr 2009 13:16

Hej Staal.
Sjovt du nævner det - Tommy og Jeg så netop August Underground: Mordum (altså 2'eren) for et par dage siden, for første gang og det er satme godt nok en ubehagelig film.
Om jeg kan anbefale den? Det kommer an på hvad du leder efter.. Altså hvis du leder efter en god splatterfilm, måske med lidt humor, ala. Re-Animator, Braindead, Bad Taste osv, så hold dig langt væk fra AU filmene, for de er virkeligt groteske. Hvis du derimod leder efter noget grænseoverskridende, og noget ret bestialsk, depraverende, ydmygende og sexuelt-afvigende - så go for it!
Jeg elskede filmen, men jeg tror måske at det er fordi at jeg i flere år har ledt efter en film som var så ubehagelig at jeg var nødt til at kigge væk.. Det lykkedes ikke helt med denne film, men det var godt nok tæt på i nogle scener. ;)

Så ja, hvis du kan følge mit personlige motto om; "Jo sygere - jo bedre" så kan filmene helt klart anbefales.. Jeg skal selv have dem købt på dvd når næste løn-seddel lander..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf Staal » lør 18. apr 2009 14:58

Jeg har længe ledt efter den film, der mætter min appetit for blod, vold og tortur. Jeg er blevet anbefalet film som Cannibal Holocaust, der var helt ved siden af min smag. Derefter fik jeg anbefalet Takashi Miike (Imprint osv.), og det var stadig ikke det jeg ledte efter.

Det tætteste jeg har været på, har nok været Murder Set Pieces - Men der er stadig et godt stykke igen.

Nu har jeg så hørt fra et par gale amerikanere, at det er August Underground filmene jeg leder efter. Lækkert, at nogle herinde kunne bekræfte det.

Tror jeg bliver nødt til at bestille filmene når der er penge til det.

Du skal være velkommen til at poste, hvor du fandt filmene henne og til hvilken pris. :)
Staal

Indlægaf Anders » lør 18. apr 2009 17:33

Alle 3 film kan købes på http://www.toetagpictures.com/ til 20$ stykket.. :)

Og ja, det må helt sikkert være de her film du leder efter, ud fra din beskrivelse..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf Tommy » lør 18. apr 2009 19:01

Præcis som Anders siger. Hvis det skal være sygt og realistisk, og virkelig ubehageligt, så bestil Mordum :)

Hvad syntes du egentlig om Murder-set-pieces?
Har set den, men husker den som værende ret dårlig
There is a secret song at the center of the world, and its sound is like razors through flesh.
Brugeravatar
Tommy

Indlægaf Jack J » lør 18. apr 2009 23:27

Tommy skrev:Præcis som Anders siger. Hvis det skal være sygt og realistisk, og virkelig Hvad syntes du egentlig om Murder-set-pieces?

Hvorvidt den er dårlig eller ej, så var den i alt fald grum nok til at blive forbudt i både UK og Norge. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Anders » søn 19. apr 2009 02:17

Jack J skrev:Hvorvidt den er dårlig eller ej, så var den i alt fald grum nok til at blive forbudt i både UK og Norge. :lol:

Der skal jo heller ikke så meget til?^^ :D
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf Vang » søn 19. apr 2009 06:44

Staal skrev:Jeg har længe ledt efter den film, der mætter min appetit for blod, vold og tortur.

:lol: Quest for the Holy Grail
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Staal » søn 19. apr 2009 12:41

Tommy skrev:Hvad syntes du egentlig om Murder-set-pieces?

En amatørproduktion uden det helt store at sige. Der var en masse ting i filmen, der ikke hang sammen. Og udover det, så pissede Nick Palumbo mig af med den måde han flirter med nazisme på.

Men når det er sagt, så var jeg imponeret. Den er brutal, ligepå og grænseløs. Mordet på den lille pige på toilettet var et godt eksempel på, at Palumbo ikke lader sig begrænse, og netop søger at chokere fremfor noget andet.

At folk så brokker sig over, at filmen ikke har noget egentligt budskab eller ordentlig handling, det kom ikke bag på mig. Jeg havde nu ingen handling forventet, men derimod en masse blod, og det fik jeg da.

Mener stadig den kan fåes til en 50'er med danske subtitles osv. rundt omkring :)

Vang skrev:
Staal skrev:Jeg har længe ledt efter den film, der mætter min appetit for blod, vold og tortur.

:lol: Quest for the Holy Grail

Indeed. Men jeg tror, at jeg er tæt på! :lol:
Staal

Indlægaf Onkel Bonus » lør 24. apr 2010 15:48

Har nu set både MSP og Mordum.... det er da godt nok det ringeste geekshow pis jeg har udsat mig selv for. Ingen af de to film er chokerende eller skræmmende, de er pivringe og uden nogen form for merit, udover special FX som er OK til tider. Jeg ved godt jeg lyder usympatisk, men for helvede folkens, det er vores support af så ringe "se på mig, jeg er kontroversiel!" film, der gør at vi får tonsvis af elendig indie-horror kastet i nakken, istedet for ordentlige film af anstændige instruktører med talent. De skider udover hele genren og vi som fans hjælper til med at ødelægge horrorfilmens fremtid ved at supporte den slags hjernedøde bæ. Helt ærligt drenge...
Onkel Bonus

Indlægaf Thomsen » lør 24. apr 2010 17:37

Jeg er ret enig. For mig virker det meget tydeligt, at deres egentlige interesse er effekterne, og at AU-serien mest fungerer som en salgs showreels for deres eget spfx-selskab.

Det siger mig ikke særligt meget. Jeg vil hellere se Deadgirl igen.

På den anden side, så er der jo også nogle, der mener, at Ittenbach er fremragende, så der er helt sikkert et marked for den slags.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Anders » lør 24. apr 2010 19:29

Onkel Bonus skrev:Har nu set både MSP og Mordum.... det er da godt nok det ringeste geekshow pis jeg har udsat mig selv for. Ingen af de to film er chokerende eller skræmmende, de er pivringe og uden nogen form for merit, udover special FX som er OK til tider. Jeg ved godt jeg lyder usympatisk, men for helvede folkens, det er vores support af så ringe "se på mig, jeg er kontroversiel!" film, der gør at vi får tonsvis af elendig indie-horror kastet i nakken, istedet for ordentlige film af anstændige instruktører med talent. De skider udover hele genren og vi som fans hjælper til med at ødelægge horrorfilmens fremtid ved at supporte den slags hjernedøde bæ. Helt ærligt drenge...

Jeg synes filmen er ulækker og stødende, og for mig er det fedt. Hvis det ikke er det for dig, så kan jeg godt forstå at du synes filmen var ringe, men hvis du ligesom mig synes at "AAAD FOR HELVEDE!!"-scener er fantastiske, så kan jeg ikke følge din logik..
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf Onkel Bonus » lør 24. apr 2010 21:48

For mig var der ingen 'ewww' momenter, mest af alt fordi der ikke var taget hensyn til kontekst, karakter eller stemning. Jeg klukkede bar lidt af det som om jeg havde hørt en nederen joke jeg havde glemt alt om. Der er ingen medlevelse i ofrene og vi har ingen frygt eller respekt for morderne.

Jeg ved heller ikke om scenerne der ikke var tortur i skulle vise noget interessant, det er jo bare nogle møgirriterende amerikanske snotunger der løber rundt og siger SHIT og FUCK uden nogen grund.

Og så er der en 30-minutter scene med tre fede klamme kællinger der kaster op udover hinanden. Holy shit, hvor fucking kedeligt kan det blive?!

:x hehe
Onkel Bonus

Indlægaf Anders » søn 25. apr 2010 01:45

Onkel Bonus skrev:Og så er der en 30-minutter scene med tre fede klamme kællinger der kaster op udover hinanden. Holy shit, hvor fucking kedeligt kan det blive?!

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.. Hvis det, for dig, ikke er et "eww"-moment, så er vi på meget forskellig bølgelængde.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Anders

Indlægaf Onkel Bonus » søn 25. apr 2010 04:10

Prøv at ta' til havnefest på Nordfyn hvis du synes det er klamt
Onkel Bonus

Næste

Skriv et svar
16 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm