• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb og salg-snak

Her kan du diskutere alt, hvad der har at gøre med "kræmmermarkedet".
Skriv et svar
24 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Adgangskort til de sindssyges klub

Indlægaf Jack J » søn 29. mar 2009 00:08

Det er nu officielt. Mit kort er stemplet og der er billede på! Mit indkøb af den mega-sjældne ZIMATAR i dag gør det officielt; Når man spenderer over en tudse på et skide videobånd, så rabler det, men her er billetten til spændetrøjen:

Billede

For samlere som Videohunter, Gialloboy, og deslige, er det hverdagskost, men er der andre her, der ville "gå over bord" for at få fat på noget sjældent? :shock:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Re: Adgangskort til de sindssyges klub

Indlægaf Diabolik » søn 29. mar 2009 11:21

Jack J skrev:For samlere som Videohunter, Gialloboy, og deslige, er det hverdagskost, men er der andre her, der ville "gå over bord" for at få fat på noget sjældent? :shock:

Ja!
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Thomsen » søn 29. mar 2009 12:11

Ja da. Godt nok ikke for videobånd, men for gammelt, jordslået papir... absolut!
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Jack J » søn 29. mar 2009 13:45

Diabolik skrev:
Jack J skrev:For samlere som Videohunter, Gialloboy, og deslige, er det hverdagskost, men er der andre her, der ville "gå over bord" for at få fat på noget sjældent? :shock:

Ja!

"Deslige" var sådan set dig. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » søn 29. mar 2009 14:04

Jack J skrev:
Diabolik skrev:

Ja!

"Deslige" var sådan set dig. :lol:

Nu er man så bare en 'deslige'.... Snøft!!! :cry: :lol: :lol: :lol:
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Nicolai » søn 29. mar 2009 18:10

Tillykke Jack! :lol:

Jack J skrev:... men er der andre her, der ville "gå over bord" for at få fat på noget sjældent? :shock:

Det kommer virkelig an på, hvad der er tale om, men grundlæggende er det vel bare et spørgsmål om, at det på den ene eller anden måde skal have så stor en betydning og værdi for en, at det berettiger og godtgør udgiften.
(Enten det eller også skal man bare være sindssyg.)

Her tænker jeg naturligvis på din eftertragtede, komplette samling af udgåede chipsposer fra KiMs, som jeg stadig er ved at spare sammen til købet af...

Personligt vil jeg dog være meget mere tilbøjelig til at betale så meget for en smuk, gammel filmplakat end et videobånd (også selv om det koster mig en plads på Diaboliks sorte liste). Forudsat at jeg havde råd, naturligvis.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 29. mar 2009 18:25

De chipsposer kan du godt glemme. Jeg har fået et tilbud fra en fyr i Sverige, som du ikke kan hamle op med. Jeg er dog lidt usikker på, om jeg slår til eller ej. Jeg har trods alt haft de poser i mange år.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 29. mar 2009 18:34

Jävla svenska! :x
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » man 30. mar 2009 13:14

De var nu ikke sjældne eller brugte, men i de gode gamle laserdisc-dage, kunne man da snildt komme til at lægge over en tudse for et par skiver. Mener at min "Texas Chain Saw" kostede omkring 1200 spir. Købte "Dawn of the Dead" til 800. Men nu har laserskiverne jo heller ikke samme status som gamle videobånd :wink:
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » man 30. mar 2009 13:23

Vang skrev:Men nu har laserskiverne jo heller ikke samme status som gamle videobånd :wink:

Ikke endnu, men det kommer!!! :wink:
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » man 30. mar 2009 13:27

Diabolik skrev:
Vang skrev:Men nu har laserskiverne jo heller ikke samme status som gamle videobånd :wink:

Ikke endnu, men det kommer!!! :wink:
/D

Yeps. Når først flere samlere får færten af, at der på LD findes mange bedre versioner af film end på dvd, så... :D

Cronenbergs CRASH på LD skulle slå dvd-udgaverne med flere huslængder.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » man 30. mar 2009 13:28

Jack J skrev:Cronenbergs CRASH på LD skulle slå dvd-udgaverne med flere huslængder.

Ja, den er pæn og kostede kun omkring 500 :lol:
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » man 30. mar 2009 13:56

Ud over at være pæn... så skulle den også være den eneste udgivelse af filmen, der rent faktisk er i det rigtige format, + kommentarspor af Cronie + bedre lyd.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » man 30. mar 2009 14:34

Jack J skrev:Ud over at være pæn... så skulle den også være den eneste udgivelse af filmen, der rent faktisk er i det rigtige format...

Gider du lige at uddybe det?
Aspect ratio
1.37 : 1 (negative ratio)
1.78 : 1 (intended ratio)

Kilde: http://www.imdb.com/title/tt0115964/technical

Ifølge disse oplysninger skal filmen vises i bredformat.

Eksisterende udgaver ifølge dvdcompare:
http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=343
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Vang » man 30. mar 2009 14:39

Jeg husker lyden som ret god. En fed trend, der desværre døde med Laserdisc-mediet var muligheden for seperat musikspor, så man kunne lytte til musikken fra filmen som på en LP. Det hænder, at jeg sætter "Scanners" og "humanoids from the Deep" på, bare for at nyde soundtracket.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
24 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Køb og salg-snak