• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
50 indlæg • Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4

Indlægaf Vang » ons 25. mar 2009 10:24

Har lige fået set MYA Communications release af Argentos "Four Flies on Grey Velvet", så den anmelder jeg på sitet en af dagene. Hvis man er til instruktørens tidlige gialli, kan jeg anbefale den, men det trækker lidt ned at hovedpersonen ikke er så interessant som Musante i "Fuglen med krystalfjerpragten", Malden i "Den nihalede kat" eller (især) Hemmings i "Mordets melodi".
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » ons 25. mar 2009 14:34

Vang skrev:Har lige fået set MYA Communications release af Argentos "Four Flies on Grey Velvet", så den anmelder jeg på sitet en af dagene. Hvis man er til instruktørens tidlige gialli, kan jeg anbefale den, men det trækker lidt ned at hovedpersonen ikke er så interessant som Musante i "Fuglen med krystalfjerpragten", Malden i "Den nihalede kat" eller (især) Hemmings i "Mordets melodi".

Det glæder jeg mig til, har set den tyske bootleg udgave og den var lidt rusten nogle steder, særligt når man ser den på det store lærred, har selvfølgeligt også MYA´s udgave liggende, som skal ses i den nærmeste fremtid, specielt nu, hvor den er trukket tilbage :roll:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf AvatarDK » ons 25. mar 2009 15:06

Morbid Angel skrev:har selvfølgeligt også MYA´s udgave liggende, som skal ses i den nærmeste fremtid, specielt nu, hvor den er trukket tilbage :roll:

Hvor har du læst at den er blevet trukket tilbage?
Brugeravatar

Indlægaf Diabolik » ons 25. mar 2009 15:47

AvatarDK skrev:Hvor har du læst at den er blevet trukket tilbage?

Læs evt. DjangoLi's indlæg på LLOL: http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?topic=770.msg44610#msg44610
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf AvatarDK » ons 25. mar 2009 16:12

Diabolik skrev:

Læs evt. DjangoLi's indlæg på LLOL: http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?topic=770.msg44610#msg44610

Jaja, Dario er sur, men der står da ikke noget om den er trukket tilbage endnu !? Eller om det i det hele taget er MYA Dario er efter, eller har jeg overset noget?
Brugeravatar

Indlægaf Morbid Angel » ons 25. mar 2009 16:19

Diabolik skrev:

Jaja, Dario er sur, men der står da ikke noget om den er trukket tilbage endnu !? Eller om det i det hele taget er MYA Dario er efter, eller har jeg overset noget?

Det måske mig der vrøvler og det kun gælder den italienske udgave, men som hammock skrev i MYA tåden på DAHF
Good news and bad news. The good news is that the much sought after film by Dario Argento, Four Flies on Grey Velvet, has finally been released on dvd in the United States and an Italian release was announced for May by the distribution company 01, (Who are none other than RAI Cinema)

The bad news is that lawyers working for the Argento family have begun proceedings to stop both releases. Why? Because Dario and Claudio Argento, who own all territory rights except for America (where it's owned by Paramount) were only informed of this release by chance. An unknown foreign company sold the rights to Four Flies on Grey Velvet to RAI, but Dario and Claudio claim they never sold the rights to this unknown foreign company, so, according to them, they regard it is a gross act of audio/visual piracy.

Injunctions have already been issued to prevent the release of Four Flies on Grey Velvet in Italy. In the meantime, RAI has announced they have temporarily suspended distribution of Four Flies on Grey Velvet, at least until the rights issue has been cleared up.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf AvatarDK » ons 25. mar 2009 16:50

Morbid Angel skrev:Det måske mig der vrøvler

Yep :)

Det er den italienske dvd udgave der er blevet sat på hold. Argento havde vist ikke de amerikanske rettigheder så MYA kan han vel i princippet være ligeglad med. Under alle omstændigheder går Four Flies jo nok snart OOP fordi folk bliver bange for at den bliver trukket tilbage, så kan være sagen i sidste ende faktisk er en god ting for MYA.
Brugeravatar

Indlægaf Morbid Angel » ons 25. mar 2009 20:50

Det er den italienske dvd udgave der er blevet sat på hold. Argento havde vist ikke de amerikanske rettigheder så MYA kan han vel i princippet være ligeglad med. Under alle omstændigheder går Four Flies jo nok snart OOP fordi folk bliver bange for at den bliver trukket tilbage, så kan være sagen i sidste ende faktisk er en god ting for MYA.

Nej men det har Paramount og jeg tror da ikke de vil holde sig tilbage, hvis de nu vil gøre noget ud af det.

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Jack J » ons 25. mar 2009 21:10

Det nye dvd skulle efter sigende også lide af dårligt eng lydspor, som kører i forkert hastighed. Der er en laaaang tråd om det på dvdmaniacs.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » ons 25. mar 2009 21:23

Jack J skrev:Det nye dvd skulle efter sigende også lide af dårligt eng lydspor, som kører i forkert hastighed. Der er en laaaang tråd om det på dvdmaniacs.

Ja det er rene børnehave efterhånden :roll:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf AvatarDK » ons 25. mar 2009 21:41

Jack J skrev:Det nye dvd skulle efter sigende også lide af dårligt eng lydspor, som kører i forkert hastighed. Der er en laaaang tråd om det på dvdmaniacs.

Yep lydsporet kører lidt langsomt, men ikke noget man ikke sagtens kan overleve. Billedet er fint, især i forhold til den eksisterende tyske bootleg.

Folkene på dvdmaniacs er nogle brokrøve (nogle af dem) :wink:

MYA smider nogle film ud vi ikke ellers ville have en chance for at se i så fin kvalitet. Sku' der så smutte en enkelt i ny og næ så går det nok også. Sagt på en anden måde, jeg vil hellere have MYA smider 24 udgivelser på markedet om året i fin kvalitet end 5 i perfekt.
Brugeravatar

Indlægaf Vang » tors 26. mar 2009 13:18

AvatarDK skrev:MYA smider nogle film ud vi ikke ellers ville have en chance for at se i så fin kvalitet. Sku' der så smutte en enkelt i ny og næ så går det nok også. Sagt på en anden måde, jeg vil hellere have MYA smider 24 udgivelser på markedet om året i fin kvalitet end 5 i perfekt.

Helt enig. MYA's udgivelse er lidt mørk og mudret i lyden, og det er naturligvis en smagssag om det gør så meget. Til gengæld er det helt utilgiveligt, at skiven ikke indeholder undertekser. Øv.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » tors 26. mar 2009 13:56

Vang skrev:Til gengæld er det helt utilgiveligt, at skiven ikke indeholder undertekser. Øv.

Ja, jeg ville også gerne have undertekster, men det er noget af det MYA har sparet væk på denne og på andre af deres udgivelser. Det er skidetrælst, men hvis det er de få tusinde kroner sådan et sæt undertekster ville koste at få fremstillet, der betyder at det kan løbe rundt, så må man tage det med.
Brugeravatar

Indlægaf Thomsen » tors 26. mar 2009 14:21

Tja, så laver man da bare sin egen udgave. Man ripper sin nyindkøbte MYA dvd, demux'er den, tilsætter undertekster fra nettet og remux'er - og vupti - har man en dvd, der er sjovere at se. Der er vidst endda nogen, der har lagt det engelske lydspor ud med ændret pitch, så det lyder, som det skal.

Det har jeg efterhånden gjort ved en del film, der ellers kun er tilgængelige uden undertekster i Italien (man skal selvfølgelig lige undersøge først, om det overhovedet er nogen, der har lavet nogle undertekster, før man begynder at købe dvd'erne hjem). På den måde har jeg bl.a. fået mig brugbare udgaver af L'amante del vampiro, Kriminal og Un angelo per satana. Jeg har for sjov selv lige re-timet nogle engelske undertekster, så de passer med det italienske lydspor på den italienske 2-disk dvd af La maschera del demonio. Eftersom det italienske lydspor var det eneste, Bava selv var involveret i, så er det - om ikke andet - jo interessant nok at se (høre) bare en enkelt gang.
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf henschjell » man 30. mar 2009 18:14

Thomsen skrev:Tja, så laver man da bare sin egen udgave. Man ripper sin nyindkøbte MYA dvd, demux'er den, tilsætter undertekster fra nettet og remux'er - og vupti - har man en dvd, der er sjovere at se. Der er vidst endda nogen, der har lagt det engelske lydspor ud med ændret pitch, så det lyder, som det skal.

Det har jeg efterhånden gjort ved en del film, der ellers kun er tilgængelige uden undertekster i Italien (man skal selvfølgelig lige undersøge først, om det overhovedet er nogen, der har lavet nogle undertekster, før man begynder at købe dvd'erne hjem). På den måde har jeg bl.a. fået mig brugbare udgaver af L'amante del vampiro, Kriminal og Un angelo per satana. Jeg har for sjov selv lige re-timet nogle engelske undertekster, så de passer med det italienske lydspor på den italienske 2-disk dvd af La maschera del demonio. Eftersom det italienske lydspor var det eneste, Bava selv var involveret i, så er det - om ikke andet - jo interessant nok at se (høre) bare en enkelt gang.

Kan du anbefale nogle gode gratis programmer til den slags lingvistiske udskejelser. Så jeg, det dovne rad, ikke selv skal ud og lede. 8)
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

ForegåendeNæste

Skriv et svar
50 indlæg • Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4

Tilbage til Genrefilm