Vang skrev:Har lige fået set MYA Communications release af Argentos "Four Flies on Grey Velvet", så den anmelder jeg på sitet en af dagene. Hvis man er til instruktørens tidlige gialli, kan jeg anbefale den, men det trækker lidt ned at hovedpersonen ikke er så interessant som Musante i "Fuglen med krystalfjerpragten", Malden i "Den nihalede kat" eller (især) Hemmings i "Mordets melodi".
AvatarDK skrev:Hvor har du læst at den er blevet trukket tilbage?
Diabolik skrev:AvatarDK skrev:Hvor har du læst at den er blevet trukket tilbage?
Læs evt. DjangoLi's indlæg på LLOL: http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?topic=770.msg44610#msg44610
AvatarDK skrev:Diabolik skrev:AvatarDK skrev:Hvor har du læst at den er blevet trukket tilbage?
Læs evt. DjangoLi's indlæg på LLOL: http://www.lovelockandload.net/forum/index.php?topic=770.msg44610#msg44610
Jaja, Dario er sur, men der står da ikke noget om den er trukket tilbage endnu !? Eller om det i det hele taget er MYA Dario er efter, eller har jeg overset noget?
Good news and bad news. The good news is that the much sought after film by Dario Argento, Four Flies on Grey Velvet, has finally been released on dvd in the United States and an Italian release was announced for May by the distribution company 01, (Who are none other than RAI Cinema)
The bad news is that lawyers working for the Argento family have begun proceedings to stop both releases. Why? Because Dario and Claudio Argento, who own all territory rights except for America (where it's owned by Paramount) were only informed of this release by chance. An unknown foreign company sold the rights to Four Flies on Grey Velvet to RAI, but Dario and Claudio claim they never sold the rights to this unknown foreign company, so, according to them, they regard it is a gross act of audio/visual piracy.
Injunctions have already been issued to prevent the release of Four Flies on Grey Velvet in Italy. In the meantime, RAI has announced they have temporarily suspended distribution of Four Flies on Grey Velvet, at least until the rights issue has been cleared up.
Morbid Angel skrev:Det måske mig der vrøvler
Det er den italienske dvd udgave der er blevet sat på hold. Argento havde vist ikke de amerikanske rettigheder så MYA kan han vel i princippet være ligeglad med. Under alle omstændigheder går Four Flies jo nok snart OOP fordi folk bliver bange for at den bliver trukket tilbage, så kan være sagen i sidste ende faktisk er en god ting for MYA.
Jack J skrev:Det nye dvd skulle efter sigende også lide af dårligt eng lydspor, som kører i forkert hastighed. Der er en laaaang tråd om det på dvdmaniacs.
Jack J skrev:Det nye dvd skulle efter sigende også lide af dårligt eng lydspor, som kører i forkert hastighed. Der er en laaaang tråd om det på dvdmaniacs.
AvatarDK skrev:MYA smider nogle film ud vi ikke ellers ville have en chance for at se i så fin kvalitet. Sku' der så smutte en enkelt i ny og næ så går det nok også. Sagt på en anden måde, jeg vil hellere have MYA smider 24 udgivelser på markedet om året i fin kvalitet end 5 i perfekt.
Vang skrev:Til gengæld er det helt utilgiveligt, at skiven ikke indeholder undertekser. Øv.
Thomsen skrev:Tja, så laver man da bare sin egen udgave. Man ripper sin nyindkøbte MYA dvd, demux'er den, tilsætter undertekster fra nettet og remux'er - og vupti - har man en dvd, der er sjovere at se. Der er vidst endda nogen, der har lagt det engelske lydspor ud med ændret pitch, så det lyder, som det skal.
Det har jeg efterhånden gjort ved en del film, der ellers kun er tilgængelige uden undertekster i Italien (man skal selvfølgelig lige undersøge først, om det overhovedet er nogen, der har lavet nogle undertekster, før man begynder at købe dvd'erne hjem). På den måde har jeg bl.a. fået mig brugbare udgaver af L'amante del vampiro, Kriminal og Un angelo per satana. Jeg har for sjov selv lige re-timet nogle engelske undertekster, så de passer med det italienske lydspor på den italienske 2-disk dvd af La maschera del demonio. Eftersom det italienske lydspor var det eneste, Bava selv var involveret i, så er det - om ikke andet - jo interessant nok at se (høre) bare en enkelt gang.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster