• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Stop that train!

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 7. feb 2009 00:13

Har lige genset Cassandra-broen - på en 20 kr.-DVD fra et supermarked - og kom i tanke om at toge er ret gode til spændings- og genrefilm.

- The Taking of Pelham 123 - skramlet New York-70er-action med funky soundtrack, intelligent plot, gdo skildring af subwaysysteemt - og ikke mindst Walther Matthau
- Cassandra-broen - også intelligent plot og fint vævede skæbneskildringer med en knugende paranoia
- Mord i Orient-Ekspressen er vel selvskreven, men jeg må indrømme jeg ikke kan huske om jeg nogensinde har set den...

Hvilke er jeres yndlinge?

Billede
Billede
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 7. feb 2009 00:36

Både Hitchcocks THE LADY VANISHES (En kvinde forsvinder) og hans senere (og bedre) STRANGERS ON A TRAIN (Farligt møde).

Der var også en af de første James Bond-film, hvor den spændende slutning foregår i et tog, men jeg husker ikke, hvilken en det var.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf fredzilla » lør 7. feb 2009 01:01

Breakheart Pass är en av mina favoritfilmer när det gäller tåg. Våldsam och med Bronson i högform.
http://ninjadixon.blogspot.com/
fredzilla

Geografisk sted: Stockholm
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 7. feb 2009 10:44

-Bullet Train med Ken Takakura og Sonny Chiba.

-Horror Express med Cushing, Lee og Telly Savalas.

Billede
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Vang » lør 7. feb 2009 11:18

Yes! Horror Express... http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1492 og så var tv-filmen "The Signal Man" rigtig god. Men der er nok ingen tvivl om at Runaway Train er min all time-favorit, når det gælder intense togfilm: http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:42342
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 7. feb 2009 12:22

Og så er der selvfølgelig den skamløst ringe blaxpo-basker Death Journey/Journey into fear/Farlig rejse hvor Fred Williamson kyler en snigmorderske af toget - hvor man må tænke sig til billedet af hende der ryger af toget fordi den er så ufatteligt billigt lavet... :D
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Skriv et svar
6 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Genrefilm