• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
277 indlæg • Side 12 af 19 • 1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19

Indlægaf Dr. Humpp » man 9. jun 2008 12:18

Nå, hvad synes du/I om Funeral Parade Of Roses?
http://devilution.dk/ (House Of Franco)
Dr. Humpp

Geografisk sted: Olga's House Of Shame aka Amar

Indlægaf Mads » man 9. jun 2008 13:06

Bestemt en seværdig film. Æstetisk interessant, og slutningen var værd at vente på. Men som med så mange andre af 60ernes artfilm er dens subversive kvaliteter antikverede og skildringen af modkulturelle strømninger er mest af alt...spøjs. At Toshio Matsumoto skulle få Arrabal og Jodorowsky til at ligne Ron Howard er fanme noget bull, men det lyder godt at sige det.

edit: Lars-Martin Sørensens introduktion var i øvrigt både veloplagt og informativ. Og Branded to Kill var fed at se på stort lærred i et fantastisk flot kopi, selvom de første ca 10 minutter fuckede op da operatøren vist var gået på lokum.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » tirs 24. jun 2008 21:46

Nåede heldigvis at få set den sidste forevisning af NANAMI: INFERNO OF FIRST LOVE idag. Ekstremt veludført, både hvad billedsprog og handling angår, og udpræget japansk i fascinationen af uskyldighed. Mængder af nøgenhed og sleaze, men også psykologisk dybde og troværdighed, uden tvivl det bedste jeg har set i serien indtil nu.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » ons 5. nov 2008 23:29

Det har været småt med interessante titler de sidste par måneder, og november er ingen undtagelse. Det bedste er Coppola-serien, med visning af dansk biografprint af Dementia 13:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dementia_13

Billede

Desværre bliver Godfather 1+2 kun vist en enkelt gang, som hipster/gourmet double-bill..
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Thomsen » ons 5. nov 2008 23:51

Det var da godt nok en gyselig plakat til filmen. Heldigt at plakaterne til Corman-filmene blev bedre henad vejen (dem vi fik lov at se) :)
Brugeravatar
Thomsen

Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf Mads » tors 6. nov 2008 00:14

Jeg kan godt li den. Det er i øvrigt ikke mange danske plakater jeg har set til Cormans 60'er-gysere.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tors 6. nov 2008 02:43

Jeg gir Mads ret, den er sgu ret cool.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » tors 6. nov 2008 09:50

Jack J skrev:Jeg gir Mads ret, den er sgu ret cool.

Ja, meget fed plakat. Bare en skam filmen stinker.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 22. nov 2008 13:20

Cronenberg vs. Cinemateket i december:

Shivers
Rabid
Fast Company
The Brood
Videodrome
The Fly
M. Butterfly
Crash
Existenz
A History of Violence
Eastern Promises

Her er i øvrigt et link til 'Long live the new flesh'-doku'en, som dækker hans bedste periode (1975-1986).

http://www.youtube.com/watch?v=K_6-ooJA1hk
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Ovesen » lør 22. nov 2008 19:58

Mads Jensen skrev:
Her er i øvrigt et link til 'Long live the new flesh'-doku'en, som dækker hans bedste periode (1975-1986).

Svigerforældrene har just forladt huset. De har taget min kæreste med, men har efterladt tre kager.

-og nu blev aftenen lige endnu bedre, tak Mads!
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Morbid Angel » søn 23. nov 2008 13:23

Mads Jensen skrev:Det har været småt med interessante titler de sidste par måneder, og november er ingen undtagelse. Det bedste er Coppola-serien, med visning af dansk biografprint af Dementia 13:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dementia_13

Billede

Desværre bliver Godfather 1+2 kun vist en enkelt gang, som hipster/gourmet double-bill..

Der er da en fejl på den plakat.
Instrukion:Roger Corman :roll:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf Jack J » søn 23. nov 2008 13:39

Morbid Angel skrev:Der er da en fejl på den plakat.
Instrukion:Roger Corman :roll:

De mente vel, at Francis Ford var for ukendt (hvilket han jo sådan set også var dengang). :lol:

Jeg har købte iø filmen på en dobbeltvideo i starten af 90'erne og den anden film var... NIGHT OF THE LIVING DEAD. Noget af en kvalitetsforskel.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 23. nov 2008 14:16

Det var fedt at gense Dementia 13, jeg kan godt lide filmen. Selvom plottet er ekstremt forudsigeligt er udførelsen ganske god, og Luana Andrews og Patrick Magee hæver den et godt stykke over den vanlige b-filmstandard. Det var desuden et nydeligt biografprint – meget af dialogen var ikke tekstet. Den berygtede prolog, som jeg desværre aldrig har set, var dog ikke inkluderet.
Som der står i wiki-linket var Jack Hill også instruktør på enkelte af filmens scener, bl.a. i forbindelse med det ekstra øksemord som Roger Corman insisterede på skulle med.

Ovesen skrev:Svigerforældrene har just forladt huset. De har taget min kæreste med, men har efterladt tre kager.

-og nu blev aftenen lige endnu bedre, tak Mads!
Det glæder mig at jeg kunne bidrage med lidt underholdning til hvad der i øvrigt lyder som en fantastisk lørdag aften!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » man 24. nov 2008 01:51

Mads Jensen skrev:Cronenberg vs. Cinemateket i december:

Shivers
Rabid
Fast Company
The Brood
Videodrome
The Fly
M. Butterfly
Crash
Existenz
A History of Violence
Eastern Promises

Fedt, tak Mads. Det var et særdeles hyggeligt gensyn - og ret interessant med Cronenbergs kritik af Robin Woods udtalelser.

Og så kan jeg især godt lide, da Cronenberg bemærker følgende:
I've noticed that my characters talk about the flesh undergoing revolution at times...
Det er sgu godt set! :lol:
King får også lige sneget lidt skamløs selvpromovering af "autocannibalism"-novellen "Survivor Type" ind i dokumentaren. Smart.

Mht. Cronenberg-kavalkaden håber jeg meget på, at det bliver muligt at få vished på forhånd, hvad evt. censur angår (samt andet såfremt nogle af kopierne f.eks. skulle være i direkte utilfredsstillende tilstand). Man har vel lov at håbe...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » tirs 25. nov 2008 18:24

Nicolai skrev:Mht. Cronenberg-kavalkaden håber jeg meget på, at det bliver muligt at få vished på forhånd, hvad evt. censur angår (samt andet såfremt nogle af kopierne f.eks. skulle være i direkte utilfredsstillende tilstand). Man har vel lov at håbe...

Hvad censurklip angår er det jo nok Shivers, The Brood og Videodrome man skal være bekymret for. Men i det mindste er det hele på 35mm.

Shivers - 35mm, 87 min. Svenske undertekster
Rabid - 35mm, 91 min. Svenske undertekster
Fast Company - 35mm, 91 min. Svenske undertekster
The Brood - 35mm, 92 min. Svenske undertekster
Videodrome - 35mm, 87 min. Norske undertekster
The Fly - 35mm, 95 min. Danske undertekster
M. Butterfly - 35mm, 101 min. Norske undertekster
Crash - 35mm, 100 min. Svenske undertekster
Existenz - 35mm, 97 min. Svenske undertekster
A History of Violence - 35mm, 96 min. Danske undertekster
Eastern Promises - 35mm, 100 min. Danske undertekster

http://www.dfi.dk/cinemateket/Program/s ... er&id=4001