• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
178 indlæg • Side 8 af 12 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Indlægaf Mads » fre 25. apr 2008 19:16

Diabolik skrev:Billede

LEGENDARY WEAPONS OF CHINA er også en af mine favoritter, så den sidste år i Cinematekets Shaw Bros kavalkade. Hong Kong DVDen, samt den kinesiske fra Zoke (den på billedet), har desværre ikke det originale lydspor. US DVDen fra Image skulle være iorden, men har ikke selv set den endnu. Gordon Liu (eller Liu Chia-hui som han rigtigt hedder) som spiller hovedrollen blev kendt som Asiens svar på Yul Brynner, pga. sine klassiske roller som skaldet munk. De fleste kender ham dog nok bedst som Pai Mei i KILL BILL 2, en rolle der refererer til SB filmene EXECUTIONERS FROM SHAOLIN og CLAN OF THE WHITE LOTUS. I de film er det dog Lo Lieh der spiller den onde og bedrageriske Pai Mei.
Mine personlige Gordon Liu favoritter udover LEGENDARY WEAPONS OF CHINA er uden tvivl 36TH CHAMBER OF SHAOLIN (aka MASTER KILLER), 8TH DIAGRAM POLE FIGHTER (aka INVINCIBLE POLE FIGHTER), samt HEROES OF THE EAST (aka SHAOLIN CHALLENGES NINJA). De er alle mesterligt instrueret af Liu Chia-Liang, som før han selv blev instruktør stod for koreografien i mange af Chang Cheh's film. Gordon Liu blev i en tidlig alder adopteret af Liu Chia-Liang's far, Lau Cham, som selv var en stjerne i martial arts film fra 50erne og 60erne. I 36TH CHAMBER OF SHAOLIN og 8TH DIAGRAM POLE FIGHTER spiller Gordon Liu sin mest velkendte rolle, som munken der må gennemgå hård træning for at nå sine mål. Tror de fleste kender 36TH CHAMBER, den er endda udgivet på dansk DVD, men 8TH DIAGRAM er mindst ligeså god. Det er en særdeles medrivende film, ikke alene pga de perfekt koreograferede og til tider meget blodige kampscener. Den bærer tydeligt præg af at filmens anden stjerne, Alexander Fu Sheng, døde i en bilulykke inden filmen var optaget færdig. Liu og Fu Sheng spiller 2 ud af 6 brødre som i filmens start kæmper side om side i et blodigt slag. Efter brødrenes (og deres fars) nederlag bliver Fu Sheng's karakter vanvittig, og Liu kaster sit våben for at blive munk, dog stadig besat af et ønske om hævn. Liu leverer en meget intens præstation, og man har tydeligt en fornemmelse af at han var fast besluttet på at færdiggøre filmen som en sidste hyldest til Fu Sheng.
I HEROES OF THE EAST spiller Lui for en gangs skyld ikke en skaldet munk, men derimod en særdeles overlegen mester udi kampkunst. Filmen spiller på en klassisk konflikt, det evige fjendskab mellem Japan og Kina. Men selvom konflikten virker klassisk er udførelsen det langtfra. Det er en af de få Hong Kong film der udviser en anelse flere nuancer i det spændte forhold end normalt, og så spildes der bogstaveligt talt ikke en eneste blodsdråbe i filmen! Den er dog stadigvæk særdeles medrivende og absolut anbefalelsesværdig. Lydsporet på Hong Kong DVDen har desværre nogle irriterende tilføjede lydeffekter, men filmen skulle være på vej til US DVD fra Dragon Dynasty. Hong Kong udgaverne af 36TH CHAMBER og 8TH DIAGRAM har begge tilføjede lydeffekter, førstnævnte er udsendt på US DVD af Dragon Dynasty med originale (mandarin/cantonesisk/engelsk) lydspor.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » fre 25. apr 2008 19:46

Mads Jensen skrev:Ja det er mildest talt frustrerende. Et godt sted at kigge er på Asian DVD Guide, der er oprettet en tråd der specifikt omhandler Celestial's lydspor:
http://adg.invisionzone.com/index.php?showtopic=30&st=0
-listen er dog langtfra komplet. Mener at have læst at Celestial stoppede med at lave nye lydspor i første halvår af 2006, har dog ikke kunnet få det bekræftet nogen steder. Samtlige af de udgivelser jeg har fra sidste år lyder dog til at være OK, deriblandt også FIVE ELEMENT NINJAS som jeg skrev om et par sider tilbage.

Tak, har lige genlæst din omtale. Har mistet lidt af interessen i den. Det her med det "billige udseende samt totale mangel på handling" gør altså for mit vedkommende, at den ryger lidt længere ned på listen over prioriteringer. Så kan den være nok så underholdende. Jeg leder bare efter de helt unikke film. Gerne wuxia - som jeg er mest i humør til pt.
Og tak for linket. Jack gav mig det på et tidspunkt, men jeg har ikke kunnet finde det i indbakkerodet.

36th Chamber of Shaolin er ganske rigtigt fantastisk. Så den i Cinemateket for en del år siden. Vidunderlig oplevelse.
Du skulle vel ikke kunne huske titlerne på de SB-film, der blev vist på Natfilmfestivalen det år, hvor de bl.a. viste Come Drink With Me? Kan ikke huske hvilket år det var, og man kan jo ikke længere se titler fra alle år på Natfilms hjemmeside. Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg glemt titlerne på de fleste af de film, jeg så det år... :(
Så desværre ikke Come Drink With Me - men hvert fald en halvsleazy wuxia-sag. Handlingen må du ikke spørge mig om... :? Men jeg husker den ikke som særlig vellykket eller spændende.

henschjell skrev:Hvis man går ind på svenske http://www.atlanticfilm.se
kan man se at følgende Shaw titler er ude med Dansk Tekst
"The Oily Maniac" "7 blows of the dragon" "Come Drink With Me"
"Goliathon" "Shaolin Handlock" "Master Killer – 36th Chamber of Shaolin"
"Shaolin Temple" "The Boxer From Shantung" "The Magnificent Trio"
"The Shadow Boxer"
De er vist ikke allesammen ude i DK endnu, men man bare gå ind på CDON og købe de svenske
Kvalitet og udgaver!?? Det må komme an på en prøve.

Er der nogen der har set nogle af disse udgaver og kan kommentere på kvalitet af billede og lydspor?
The Oily Maniac er der vist ingen grund til at kommentere yderligere. Har desuden skaffet den.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf DoctorStein » fre 25. apr 2008 20:09

Nicolai skrev:Er der nogen der har set nogle af disse udgaver og kan kommentere på kvalitet af billede og lydspor?
The Oily Maniac er der vist ingen grund til at kommentere yderligere. Har desuden skaffet den.

Jeg har set Oily Maniac og The 36th Chamber of Shaolin, og jeg synes de var af glimrende kvalitet, men jeg har heller intet at sammenlignedem med, jeg har ikke set andre udgaver af disse film end Atlantics. Men de er i hvert fald ret billige! Der er udgivet to boxsets, hvor jeg gav lige omkring 200 kr. for det ene på cdon..
DoctorStein

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Mads » fre 25. apr 2008 20:49

Nicolai skrev:Tak, har lige genlæst din omtale. Har mistet lidt af interessen i den. Det her med det "billige udseende samt totale mangel på handling" gør altså for mit vedkommende, at den ryger lidt længere ned på listen over prioriteringer. Så kan den være nok så underholdende. Jeg leder bare efter de helt unikke film. Gerne wuxia - som jeg er mest i humør til pt.

OK, håber ikke at du vil snyde dig selv for den oplevelse, det er ikke negativt ment når jeg siger at plottet er tyndt og at filmen har et billigt udseende. Størstedelen af mine Shaw Bros favoritter har simple historier, det gør dem ikke mindre interessante i mine øjne. Og det billige look er også en karakteristisk ting, det er en naturlig konsekvens af at mange af filmene er optaget indendørs. FIVE ELEMENT NINJAS har et meget uvirkeligt, næsten tegneserieagtigt, udseende - men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting for en film der ikke sigter efter realisme.
Men hvis du er på udkig efter en 'seriøs' wuxia, der samtidig er mere end solidt filmhåndværk, så vil jeg anbefale at du får fat på KILLER CONSTABLE. Den er instrueret af Kuei Chi Hung, instruktøren bag mere sleazy titler såsom KILLER SNAKES, BAMBOO HOUSE OF DOLLS og CRIMINALS serien. KILLER CONSTABLE er dog en helt anden type film, et godt stykke fra de typiske studie-film, og så hører den til blandt de mere kunsterisk anerkendte Shaw Bros titler.

Nicolai skrev:Du skulle vel ikke kunne huske titlerne på de SB-film, der blev vist på Natfilmfestivalen det år, hvor de bl.a. viste Come Drink With Me? Kan ikke huske hvilket år det var, og man kan jo ikke længere se titler fra alle år på Natfilms hjemmeside. Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg glemt titlerne på de fleste af de film, jeg så det år... :(
Så desværre ikke Come Drink With Me - men hvert fald en halvsleazy wuxia-sag. Handlingen må du ikke spørge mig om... :? Men jeg husker den ikke som særlig vellykket eller spændende.

Jeg så desværre ikke ret meget på Natfilm dét år, men kan huske at de bl.a også viste ONE ARMED SWORDSMAN..?
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » fre 25. apr 2008 21:27

DoctorStein skrev:Der er udgivet to boxsets, hvor jeg gav lige omkring 200 kr. for det ene på cdon..

Hvilke to bokssæt er det? Har lige været inde at kigge hurtigt men kunne umiddelbart ikke finde andre end dette:
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot= ... lik=movies
Og til den pris må jeg indrømme, at jeg mildest talt er ret skeptisk mht. kvaliteten af filmene. Står også billedformatet er 4:3. :x

Mads Jensen skrev:OK, håber ikke at du vil snyde dig selv for den oplevelse, det er ikke negativt ment når jeg siger at plottet er tyndt og at filmen har et billigt udseende. Størstedelen af mine Shaw Bros favoritter har simple historier, det gør dem ikke mindre interessante i mine øjne. Og det billige look er også en karakteristisk ting, det er en naturlig konsekvens af at mange af filmene er optaget indendørs. FIVE ELEMENT NINJAS har et meget uvirkeligt, næsten tegneserieagtigt, udseende - men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting for en film der ikke sigter efter realisme.

Nåh var det bare det, du mente? :lol:
Jeg troede, at du mente, at den var dårligt filmet. Det med at de er optaget i et studie på et moderat budget, har jeg intet problem med. Så længe resultatet bare er godt.
Og godt ord igen: det med et tyndt plot tager jeg nu ikke så tungt. Men nu er der jo også forskel på en "total mangel på handling" og så et tyndt plot. :wink:
Vil forresten også gerne have fat på Woos Last Hurrah for Chivalry, som jeg kun har på vhs optaget fra TV2 Zulu (med irriterende logo på det øverste af billedet samt åndssvag dong-lydeffekt/-konkurrence (I der så det, ved hvad jeg taler om)). Må lige få undersøgt om der er rodet med lydsporet på nogle af udgivelserne. Ellers ser Dragon Dynasty-udgaven jo indbydende ud.

Mads Jensen skrev:Men hvis du er på udkig efter en 'seriøs' wuxia, der samtidig er mere end solidt filmhåndværk, så vil jeg anbefale at du får fat på KILLER CONSTABLE. Den er instrueret af Kuei Chi Hung, instruktøren bag mere sleazy titler såsom KILLER SNAKES, BAMBOO HOUSE OF DOLLS og CRIMINALS serien. KILLER CONSTABLE er dog en helt anden type film, et godt stykke fra de typiske studie-film, og så hører den til blandt de mere kunsterisk anerkendte Shaw Bros titler.

Tak det lyder interessant. Hvilken udgivelse vil du anbefale?

Nicolai skrev:Du skulle vel ikke kunne huske titlerne på de SB-film, der blev vist på Natfilmfestivalen det år, hvor de bl.a. viste Come Drink With Me? Kan ikke huske hvilket år det var, og man kan jo ikke længere se titler fra alle år på Natfilms hjemmeside. Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg glemt titlerne på de fleste af de film, jeg så det år... :(

Mads Jensen skrev:Jeg så desværre ikke ret meget på Natfilm dét år, men kan huske at de bl.a også viste ONE ARMED SWORDSMAN..?

Nej det var heller ikke den. Var en af de mindre kendte (selv om du og de andre SB-nørder garanteret kender den). Gør heller ikke så meget - husker den ikke som et gensyn værd. Irriterer mig bare at jeg ikke kan huske, hvad den hed. Jeg risikerer jo bare at komme til at købe den! :lol:
Senest rettet af Nicolai lør 26. apr 2008 21:35, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » lør 26. apr 2008 03:32

Diabolik skrev:Nu er jeg ikke så velbevandret udi Shaw Bros., men jeg vil da lige nævne at disse to finder jeg meget underholdende!!
Billede

Billede

Førstnævnte har en fantastisk scene hvori en af de 'go'e' taber en kamp mod en flok 'Earth'-ninjas, fordi han skvatter i sine egne indvolde!!!! :shock:
/D

Jeg glæder mig også til at se den (Thanks Diabolik!!). LEGENDARY WEAPONS OF CHINA er ganske rigtigt virkelig god. Jeg har den på dansk video, hvor den heldigvis er dubbet til engelsk og vises i pan & scan.

Herligt med dine omtaler af filmene/skuespillerne, Mads.

I øvrigt, jeg har nævnt det her før, hvis man absolut ikke kan klare de dvd'er med ændret lyd, og hvis der ikke findes andre (fx amk) med originallydsporet, så er et alternativ at købe Celestials vcd'er, som har de originale monospor. Og disse vcd'er er altså i rimelig god billedkvalitet.

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf DoctorStein » lør 26. apr 2008 10:39

Nicolai skrev:Hvilke to bokssæt er det? Har lige været inde at kigge hurtigt men kunne umiddelbart ikke finde andre end dette:

Her er det andet: http://www.atlanticfilm.se/showMovie.aspx?id=1836

Nicolai skrev:Og til den pris må jeg indrømme, at jeg mildest talt er ret skeptisk mht. kvaliteten af filmene. Står også billedformatet er 4:3. :x

På boxen står der at billedformaten er 16:9..
DoctorStein

Geografisk sted: Odsherred

Indlægaf Mads » lør 26. apr 2008 16:09

Nicolai skrev:Jeg troede, at du mente, at den var dårligt filmet. Det med at de er optaget i et studie på et moderat budget, har jeg intet problem med. Så længe resultatet bare er godt.
Og godt ord igen: det med et tyndt plot tager jeg nu ikke så tungt. Men nu er der jo også forskel på en "total mangel på handling" og så et tyndt plot. :wink:

Ja OK, det er en upræcis formulering. Burde vel have skrevet noget i retning af at handlingen udgøres af 10% plot og 90% blodig action, det lyder også mere indbydende.

Nicolai skrev:Vil forresten også gerne have fat på Woos Last Hurray for Chivalry, som jeg kun har på vhs optaget fra TV2 Zulu (med irriterende logo på det øverste af billedet samt åndssvag dong-lydeffekt/-konkurrence (I der så det, ved hvad jeg taler om)). Må lige få undersøgt om der er rodet med lydsporet på nogle af udgivelserne. Ellers ser Dragon Dynasty-udgaven jo indbydende ud.

Dragon Dynasty's LAST HURRAH.. er så vidt jeg fin, eneste minus er at det engelske lydspor ikke er det originale dub men et som DD har lavet i forbindelse med udgivelsen. Det originale cantonesiske mono-lydspor er også inkluderet, så med mindre man er purist burde det ikke være noget problem.

Nicolai skrev:
Mads Jensen skrev:Jeg så desværre ikke ret meget på Natfilm dét år, men kan huske at de bl.a også viste ONE ARMED SWORDSMAN..?

Nej det var heller ikke den. Var en af de mindre kendte (selv om du og de andre SB-nørder garanteret kender den). Gør heller ikke så meget - husker den ikke som et gensyn værd. Irriterer mig bare at jeg ikke kan huske, hvad den hed. Jeg risikerer jo bare at komme til at købe den! :lol:

Det slår mig lige at de jo også viste INTIMATE CONFESSIONS OF A CHINESE COURTESAN det år, den kunne godt passe lidt på din beskrivelse. Jeg synes selv at filmen er fantastisk, og det er en af de mest succesfulde SB produktioner nogensinde. Men derfor er det jo ikke sikkert at du kan lide den.
åbningsscene
ny trailer
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Mads » lør 26. apr 2008 16:13

Jack J skrev:I øvrigt, jeg har nævnt det her før, hvis man absolut ikke kan klare de dvd'er med ændret lyd, og hvis der ikke findes andre (fx amk) med originallydsporet, så er et alternativ at købe Celestials vcd'er, som har de originale monospor. Og disse vcd'er er altså i rimelig god billedkvalitet.

Ja det er selvfølgelig en mulighed, ved godt at det i forhold til standarden er nogle rigtigt gode VCDer. Personligt hader jeg Celestial's nye lydspor ligeså meget som de fleste andre gør. Men samtidigt har jeg også haft en masse gode filmoplevelser med mange af de DVD udgaver som har fået påklistret nye lydeffekter og ny synthmusik, også nogle af de mest alvorlige tilfælde.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Nicolai » lør 26. apr 2008 20:24

Mads Jensen skrev:Ja OK, det er en upræcis formulering. Burde vel have skrevet noget i retning af at handlingen udgøres af 10% plot og 90% blodig action, det lyder også mere indbydende.

Se DET lyder MEGET bedre! :D

Mads Jensen skrev:Dragon Dynasty's LAST HURRAH.. er så vidt jeg fin, eneste minus er at det engelske lydspor ikke er det originale dub men et som DD har lavet i forbindelse med udgivelsen. Det originale cantonesiske mono-lydspor er også inkluderet, så med mindre man er purist burde det ikke være noget problem.

Det er jeg ligeglad med. Vil kun se den med det originale kantonesiske lydspor. I mine øjne er det også det, det vil sige at være purist. Men jeg ved godt, hvad du mente. Nu hvor Jack har forklaret mig det. :lol:

Mads Jensen skrev:Det slår mig lige at de jo også viste INTIMATE CONFESSIONS OF A CHINESE COURTESAN det år, den kunne godt passe lidt på din beskrivelse. Jeg synes selv at filmen er fantastisk, og det er en af de mest succesfulde SB produktioner nogensinde. Men derfor er det jo ikke sikkert at du kan lide den.
åbningsscene
ny trailer

Sjovt du siger det, for den titel dukkede op i mine tanker her i går aftes. Nu har jeg set klippene, men jeg er langt fra sikker. Synes umiddelbart ikke at jeg kan genkende den. Og så ser det godt ud i mine øjne. Så måske det slet ikke var den, jeg så alligevel. Kan ærlig talt ikke huske det. Og hvis det var den, var jeg måske for hård i mine bemærkninger. Kan bare huske at jeg kedede mig lidt, og at slutningen var særdeles skuffende. Men hvad hjælper det, når det næsten er det eneste, jeg kan huske. :?
Kan vi ikke bare aftale, at jeg, uanset hvad, ser den (igen?)? :lol:

Har ikke kunnet finde noget om Killer Constable på ADG. Og heller ikke på dvdcompare.net. Hvilken udgave vil du anbefale Mads?
Og hvorfor pokker er One Armed Boxer vs. The Flying Guillotine så billig hos DDDHouse?:
http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=3296
Jeg bliver jo helt nervøs for, at udgivelsen fejler noget. Alle andre SB-film koster jo i omegnen af de 85-95 (og mere) HK-dollars. Har intet kunne finde om den på ADG. Den er knapt nok nævnt derinde. Ligesom med Killer Constable søgte jeg på titlen og fik næsten ingen resultater. :?

Jack J skrev:I øvrigt, jeg har nævnt det her før, hvis man absolut ikke kan klare de dvd'er med ændret lyd, og hvis der ikke findes andre (fx amk) med originallydsporet, så er et alternativ at købe Celestials vcd'er, som har de originale monospor. Og disse vcd'er er altså i rimelig god billedkvalitet.

Ja, det begynder efterhånden at ligne god reklame for vcd-formatet... :?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » lør 26. apr 2008 20:32

Nicolai skrev:Og hvorfor pokker er One Armed Boxer vs. The Flying Guillotine så billig hos DDDHouse?: [...] Alle andre SB-film koster jo i omegnen af de 85-95 (og mere) HK-dollars.

Tja, det kunne jo være fordi det ikke er en SB-film :lol:
Den er fra Thailand, ikke HK (ifølge IMDB).

Her er iø, hvad en bruger skrev om den:

Master of the Flying Guillotine aka One Armed Boxer 2 is one of the greatest old school kung fu movies ever made, it is an absolute classic of the genre. Jimmy Wang Yu's sequel to "The One Armed Boxer" aka "The Chineese Professionals" is perhaps better than the original and is a strong enough film to stand on its own.

Jeg har ikke selv set den og om den er en rigtig sequel til ONE ARMED BOXER, aner jeg ikke. Mads??

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 26. apr 2008 20:38

Jack J skrev:Tja, det kunne jo være fordi det ikke er en SB-film :lol:
Den er fra Thailand, ikke HK (ifølge IMDB).

Smart arse! :evil:
Og siden hvornår er du begyndt at stole på IMDB?
Derfor er det nu stadig billigt nok til at nære en mindre mistanke...

Hvad angår dit sidste spørgsmål, kan du jo bare bladre tilbage til en af trådens allerførste sider. Der skriver Mads om det. Og ja, han skriver også, at det ikke er en SB-film. Æv. :x

Derfor vil jeg nu stadig gerne have nogle detaljer om udgivelsen.

Her, jeg fandt det for dig (så behøver du ikke at knokle):
http://www.forum.uncut.dk/viewtopic.php ... c&start=15
(rul ned til Mads' andet indlæg)
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » lør 26. apr 2008 20:58

Nicolai skrev:Hvilke to bokssæt er det? Har lige været inde at kigge hurtigt men kunne umiddelbart ikke finde andre end dette:
Okay mit link virker ikke. Beklager.

DoctorStein skrev:
Nicolai skrev:Og til den pris må jeg indrømme, at jeg mildest talt er ret skeptisk mht. kvaliteten af filmene. Står også billedformatet er 4:3. :x

På boxen står der at billedformaten er 16:9..

Nåh okay. Når du har fået set nogle af dem, må du meget gerne skrive lidt om kvaliteten, hvis du har lyst.

DoctorStein skrev:Her er det andet: http://www.atlanticfilm.se/showMovie.aspx?id=1836
Og hvad gav du så for den?

Fandt desuden dette på ADG:
Shurayuki skrev:I need a little help with 36th Chamber. It was recently released in Scandinavia and it has 2.0 audio, but it appears to have some birds. But since the french dvd also has birds, I was wondering whether the audio really was downmixed or if it's just from the same source as the french dvd (which would mean the other releases would be fine).
http://adg.invisionzone.com/index.php?s ... c=30&st=80
Lader til at de danske udgivelser ikke er helt fri for tilføjede lydeffekter... :(
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » søn 27. apr 2008 10:20

Nicolai skrev:Har ikke kunnet finde noget om Killer Constable på ADG. Og heller ikke på dvdcompare.net. Hvilken udgave vil du anbefale Mads?
Og hvorfor pokker er One Armed Boxer vs. The Flying Guillotine så billig hos DDDHouse?:
http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=3296

Du kan roligt købe Hong Hong DVDen af KILLER CONSTABLE fra IVL, det er uden tvivl den bedste udgave du kan få fat på. Den er uncut og med originalt mono-lydspor.
40 HK$ er faktisk ikke specielt billigt for 'almindelige' HK DVDer, det er nogenlunde standardpris for skiver der ikke er re-mastered. Har ikke selv set den udgave af MOTFG, men såvidt jeg ved er den helt OK. Den er ikke anamorfisk, men hvis du bare er på jagt efter en god og billig udgave af filmen er den sikkert helt fin. Hvis du har lyst til at spendere lidt mere kan jeg anbefale 2-disc udgaven fra Pathfinder.

Nicolai skrev:Hvad angår dit sidste spørgsmål, kan du jo bare bladre tilbage til en af trådens allerførste sider. Der skriver Mads om det. Og ja, han skriver også, at det ikke er en SB-film. Æv. :x

Jeg skrev faktisk også lidt om det på forrige side:

Mads Jensen skrev:
Jack J skrev: De har også den underholdende sequel, og The One Armed Boxer vs. The Flying Guillotine, som jeg dog ikke har set.
Det er en alternativ titel til MASTER OF THE FLYING GUILLOTINE, der som bekendt ikke har noget at gøre med Shaw Brothers' guillotine-film. MOTFG er en independent produktion, skrevet og instrueret af Jimmy Wang Yu som også spiller hovedrollen.

-men godt at vide at i læser hvad jeg skriver :wink:
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » man 2. jun 2008 03:36

Mads, har du set The Executioner (den med Jimmy Wang Yu og Joey Wong)? Er den... god? Der er et nyt selskab i Malaysia, der udgir gamle HK horrorfilm og jeg så, de også havde smidt den på markedet.

Billede

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
178 indlæg • Side 8 af 12 • 1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Tilbage til Genrefilm