• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
38 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Re: Exiled (2006) - any good?

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 18:42

Jack J skrev:
Nicolai skrev:
Iøvrigt TCM, hvis du mest er til horrorfilm (aren't we all) så skal og bør du se Johnnie Tos Gong Tau (aka Gong Tau: An Oriental Black Magic) fra sidste år! Jeg snakker jo altid om de mørke nasty horrorfilm fra Hongkong fra 1980'erne som fx Seeding of a Ghost og Black Magic-filmene, og Gong Tau er Johnnie Tos tilbagevenden og hyldest til disse film (den oprindelige Black Magic hedder også Gong Tau på kinesisk). Og den er altså virkelig god og gory (det er rent faktisk den første Category 3-film siden Kinas overtagelse af HK i '96!!).
Se omtalen her:

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.as ... 004893216/

Jeg har linket til omtaler/anmeldelser hos Yesasia, men køb dem hellere fra Dddhouse, hvor de er billigere (og Yesasia har kun Gong Tau på VCD).

Jack

Gong Tau kunne godt lyde interessant, men det ser nu ikke ud til at være en film af Johnnie To, men der imod en film af Herman Yau... well, det behøver filmen jo hverken at blive bedre eller dårligere af, men nogen To-film bliver det vist ikke, med mindre Herman Yau er et alias... 8)

http://imdb.com/title/tt1010012/
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 18:44

Jack J skrev:*Og så var jeg endelig ved at få fat i een af de mørke og nasty 80'er HK horrorfilm, jeg mangler, i går på eBay, nemlig Brutal Sorcery, men i sidste øjeblik, sidste øjeblik, var der en skide normand (fra ADG), der snuppede den! :evil: :evil:

ericf? :roll:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 18:57

Nicolai skrev:Godt - du har ret (selv om du udmærket ved, hvad jeg mener!).

Ja. :lol:

Nicolai skrev:The Mission er, for mig at se, hovedværket blandt de af hans film, jeg har set. Tilfreds? Er det subjektivt nok? :wink:
Desuden bliver den også betragtet som hovedværket af de fleste feinschmeckere.
Men svar mig lige på en ting Jack. Synes du, at Exiled er bedre? Og hvilken af hans film betragter du så som hovedværket? Nu vi er ved det.

For det første, hva' ved de der feinsmækkere om film!! :mrgreen:
- og for det andet, så har jeg det altid svært med at pød og dinemig udvælge et absolut hovedværk fra en mesters store film. Er det The Mission? Er det Exiled? Er det Heroic Trio-filmene? Er det Justice, My Foot! Jeg ved det ikke. 8)

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 18:58

TCM skrev:
Jack J skrev:
Nicolai skrev:
Iøvrigt TCM, hvis du mest er til horrorfilm (aren't we all) så skal og bør du se Johnnie Tos Gong Tau (aka Gong Tau: An Oriental Black Magic) fra sidste år! Jeg snakker jo altid om de mørke nasty horrorfilm fra Hongkong fra 1980'erne som fx Seeding of a Ghost og Black Magic-filmene, og Gong Tau er Johnnie Tos tilbagevenden og hyldest til disse film (den oprindelige Black Magic hedder også Gong Tau på kinesisk). Og den er altså virkelig god og gory (det er rent faktisk den første Category 3-film siden Kinas overtagelse af HK i '96!!).
Se omtalen her:

http://global.yesasia.com/en/PrdDept.as ... 004893216/

Jeg har linket til omtaler/anmeldelser hos Yesasia, men køb dem hellere fra Dddhouse, hvor de er billigere (og Yesasia har kun Gong Tau på VCD).

Jack

Gong Tau kunne godt lyde interessant, men det ser nu ikke ud til at være en film af Johnnie To, men der imod en film af Herman Yau... well, det behøver filmen jo hverken at blive bedre eller dårligere af, men nogen To-film bliver det vist ikke, med mindre Herman Yau er et alias... 8)

http://imdb.com/title/tt1010012/

Here's the deal; jeg har ikke fået noget at spise i dag og øverste etage står lidt vældig meget stille. Naturligvis er det Herman Yau. :oops: :?

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf TCM » søn 2. mar 2008 19:01

Jack J skrev:
Here's the deal; jeg har ikke fået noget at spise i dag og øverste etage står lidt vældig meget stille. Naturligvis er det Herman Yau. :oops: :?

Jack

---> selvfølgelig det er - og få så kørt den spegepølsemad ned... 8)
Mit filmsite, Filmskribenten - også med skrækfilm: www.filmskribenten.dk
Brugeravatar
TCM

Geografisk sted: København

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 19:02

Nicolai skrev:
Jack J skrev:*Og så var jeg endelig ved at få fat i een af de mørke og nasty 80'er HK horrorfilm, jeg mangler, i går på eBay, nemlig Brutal Sorcery, men i sidste øjeblik, sidste øjeblik, var der en skide normand (fra ADG), der snuppede den! :evil: :evil:

ericf? :roll:

Nej, dog ikke, ha ha. Norwegianfeust!! Det var også ham, der købte de to sidste Era of Vampires (Vampire Hunters), i Malaysia, så Diabolik ikke ku' få den!

(in all fairness var han dog så flink at tilbyde D. at sælge ham det ene ex og at jeg også får Brutal Sorcery at se).

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 2. mar 2008 19:04

Jack J skrev:
Nicolai skrev:Godt - du har ret (selv om du udmærket ved, hvad jeg mener!).

Ja. :lol:

Skurk! :evil:

Jack J skrev:For det første, hva' ved de der feinsmækkere om film!! :mrgreen:

Ja ja, spil du bare outsider... :roll:

Jack J skrev:- og for det andet, så har jeg det altid svært med at pød og dinemig udvælge et absolut hovedværk fra en mesters store film. Er det The Mission? Er det Exiled? Er det Heroic Trio-filmene? Er det Justice, My Foot! Jeg ved det ikke. 8)

Det behøver du heller ikke.

EDIT: Her stod så en bemærkning til et fejltrin fra Jacks side, men fordi jeg er en flink fyr, har jeg valgt at lade det forbipassere i stilhed... :wink:
Senest rettet af Nicolai søn 2. mar 2008 19:13, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » søn 2. mar 2008 19:05

TCM skrev:
Jack J skrev:

Jack

---> selvfølgelig det er - og få så kørt den spegepølsemad ned... 8)

Er på vej.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Foregående

Skriv et svar
38 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm