• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
42 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Indlægaf Skøtt » fre 23. apr 2010 12:21

Kristensen skrev:
Skøtt skrev:Amer må vel betegnes som must-see. Visuelt mind-fuck uden lige - sindssygt konsekvent - med masser af original crime-musik (?)...

Fedt at du også er på den! Håber sgu den vinder.

Ah, men den der sexscene i første segment er så blæret! Der fik jeg sgu kuldegysninger. Og så i en scene i slutningen hvor hun åbner en dør og bliver overstrømmet af lys, så man i biografen sidder og kniber øjnene sammen. Klipningen er også helt orgasmisk i sin bevægelse til tider. Gøjseren!

Ja, synd med Gone with the pope. Havde lige glædet mig til at se den direkte efter Death Laid an Egg. Også synd med Asia, som jeg skulle have lavet live visuals til - men forhåbentligt kommer hun istedet d. 28. maj.
When the Going gets Weird, the Weird Turn Pro!
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 23. apr 2010 20:17

I løbet af tre timer har jeg modtaget e-mailpropaganda om CPH:PIX' kæmpeøgle hele 25 gange! Foruden de 9 der lå i indbakken i morges.

I kan undskylde lige så meget I lyster. Jeg ved, at det er med vilje. Sådan går det, når man sniffer for meget askesky.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Mads » fre 23. apr 2010 21:40

Skøtt skrev:Ja, synd med Gone with the pope. Havde lige glædet mig til at se den direkte efter Death Laid an Egg.

Det havde alligevel været svært at nå. Men kan iøvrigt se at der er kommet en ekstravisning på af Death Laid an Egg i Husets Biograf søndag kl. 21.30.

Jeg så den sidste fredag i Gloria, det er et fint 35mm print alderen taget i betragtning. Fedt at se den med et publikum, hvoraf de fleste vist sad og rystede på hovedet det meste af tiden - det gjorde jeg i hvert fald, selvom jeg havde set den før.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Kristensen » lør 24. apr 2010 02:05

Nicolai skrev:I løbet af tre timer har jeg modtaget e-mailpropaganda om CPH:PIX' kæmpeøgle hele 25 gange! Foruden de 9 der lå i indbakken i morges.

I kan undskylde lige så meget I lyster. Jeg ved, at det er med vilje. Sådan går det, når man sniffer for meget askesky.

Det bliver værre. Har selv modtaget flere hundrede identiske mails i aftenens løb...

K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Larsemand » lør 24. apr 2010 10:38

Her er listen over hvad jeg har set indtil videre med rating ud af 10.

Mother, Japon, Eu cand vreau sa fluier, fluier og The Anchorage er de der faldt mest i min smag på trods af at sidstnævnte var lidt af en anti-film - men den formåede stadig at opnå noget helt særligt.

Vampire Girl vs. Frankenstein var den tomme underholdning som jeg regnede med.

Psalm 21 havde en god idé men var ½ time for lang - egentlig ikke en horror film så meget som et psykologisk portræt og en mands personlige opgør med organiseret religion.

The Time That Remains var måske for det invidede. Portræt af palæstinensere med en nær diplomatisk position der bor i Israel fra Israels dannelse til dags dato - som komedie fungerede den sjældent og med så passiv en hovedkarakter, hvilket selvfølgelig var en point i sig selv, var den ret uvedkommende.

Équateur - Eneste Gainsbourg film jeg fik set - MEGET fransk. Den var OK, fyldt med racisme, kolonialisters hede forhold og hvide mandes dekadence.

Vampire Girl Vs. Frankenstein Girl (2009) 5
Psalm 21 (2009) 6
The Time That Remains (2009) 4
Équateur (1983) 5
Ashkan (2009) 6
Eastern Plays (2009) 6
Mother (2009) 8
Survival of the Dead (2009) 5
The Anchorage (2009) 7
The Human Centipede (First Sequence) (2009) 6
Daniel & Ana (2009) 6
Vincere (2009) 4
Youth in Revolt (2009) 6
Japón (2002) 7
All to the Sea (2010) 6
Here and There (2009) 6
The Limits of Control (2009) 5
Crnci (2009) 4
Eu cand vreau sa fluier, fluier (2010) 7
Grace (2009) 5
Le jour où Dieu est parti en voyage (2009) 5
My Son, My Son, What Have Ye Done (2009) 4
Scarlet Diva (2000) 6
Slovenka (2009) 5
Larsemand

Indlægaf Nicolai » lør 24. apr 2010 13:21

Kristensen skrev:Det bliver værre. Har selv modtaget flere hundrede identiske mails i aftenens løb...

Imponerende!

Jeg har ikke fået en eneste siden mit indlæg...

---

Jeg kan ikke anbefale "Possessed", for selv om den rummer nogle gode idéer, stemningsfulde passager og en smule uhygge, så hænger plottet slet ikke sammen, og den er plaget af dårligt skuespil. Desuden blev den vist i en kedelig DigiBeta-kopi (Dagmar Teatret, d. 16.), hvor det lidt uskarpe billede bl.a. havde en tendens til at pixellere en anelse i forbindelse med hurtige bevægelser. Den blev heller ikke vist i det korrekte format 1:2,35 men derimod i 16:9. Operatøren var tydeligvis opmærksom på problemet, da filmen startede, for vedkommende skiftede mellem de forskellige valgmuligheder for billedvisning (menuen kunne endda ses i billedet) - uden held. Lyden var tilsyneladende i stereo, og i det hele taget var det en skuffende oplevelse, hvad kvaliteten angik. Jeg kunne lige så godt have set den på dvd, hvis ikke det var for lærredets størrelse og de herlige skrig fra kvinden på en af de bagerste rækker.
Jeg håber meget, at DigiBeta-visningerne i Cinemateket er i bedre kvalitet.

"Amer" blev til gengæld vist i en meget flot 35mm-kopi. Pragtfuldt!
Det er knageme en flot film, der i den grad skærper ens sanser (hvilket tydeligt kunne mærkes bagefter). Jeg nød den intense, knivskarpt klippede, fragmenterede stil kombineret med et lydspor mættet og domineret af åndedrag, åndenød og andre forstærkede intime lyde fra Anas verden. Derudover er skuespillet upåklageligt, især den lille pige i filmens første tredjedel imponerer, og plottets puslespil finder jeg dybt fascinerende (især den første tredjedel - det bliver en kende forudsigeligt til sidst, men det gør nu ikke noget, når det er så lækkert iscenesat). Slutningen er pirrende fræk og kryptisk, og det glæder mig, at filmen er mere og andet end blot en stiløvelse. Den kan sagtens stå på egne ben, og der er rigeligt med stof til eftertanke. Jeg har stor lyst til at gense den, selv om det er synd og skam, at visningerne inkl. Q&A foregår i Dagmars sal 2.

Hørt i Dagmars sal 1 lige efter rulleteksten (potentiel spoiler):
”Så dyrker hun sex med en væg, nærmest.”

Søreme om der ikke også lå en sort handske på jorden, da jeg forlod biografen…
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » lør 24. apr 2010 13:34

Det er i øvrigt synd, at "Slice" ikke bliver vist flere gange. Den tog virkelig røven på mig. Efter at have set traileren troede jeg ellers, at jeg vidste, hvad den handlede om, hvilket også passede fint i starten, men herefter åbenbarede den en mildest talt anderledes, udfordrende fortælling med stærke temaer.
Jeg troede, at jeg havde gættet, hvem seriemorderen var, men... :wink:
Fedt at se den i en 35mm-kopi.

Jeg håber, at der bliver arrangeret en ekstra visning af "Triangle", da jeg havde det for skidt til at gå i biografen i går aftes og ikke kan se den i morgen. Det var dog en meget dårlig idé at se traileren, idet der bliver afsløret alt for meget. Fordømt!
Senest rettet af Nicolai søn 25. apr 2010 16:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » lør 24. apr 2010 15:47

Slice er så fed! Ville sgu gerne have fundet tid til at gense den på stort lærred.

Tror ikke Triangle kan trække folk til endnu en visning. Og ja traileren er komplet åndsvag, den viser stort set ALT, er glad for jeg først så den efter filmen...

K
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Kristensen » søn 25. apr 2010 03:26

Amer vandt hovedprisen New Talent Award!!!

Jeg synes vi skal glæde os over at at genrefilm, og oven i købet en så smuk, anti-mainstream og konsekvent en, vinder en så relativt prestigefyldt skandinavisk filmpris. Og dejligt at se at Helene og Bruno blev så oprigtig glade og overraskede over prisen.
[url]
http://www.youtube.com/watch?v=gRsKwktSJY4[/url]

/Kasper
Brugeravatar
Kristensen

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » søn 25. apr 2010 11:01

Kristensen skrev:Slice er så fed! Ville sgu gerne have fundet tid til at gense den på stort lærred.

Det forstår jeg godt. Der var også en meget fed stemning i salen, og folk tog i den grad filmen alvorligt.

Du har nok ret mht. "Triangle". Jeg kan desværre bare ikke se den i aften.

Fantastisk nyhed! Det er fuldt ud fortjent! Stort tillykke!

Billede

AMER OG AJAMI VINDER PIX PRISERNE

Har I filmet prisoverrækkelsen samt jeres Q&A-seancer?
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » søn 25. apr 2010 16:11

*bøw*
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » søn 25. apr 2010 16:27

For pokker hvor har du god smag Kristensen! Jeg har fandeme aldrig oplevet noget lignende. "Symbol" er hysterisk morsom og noget af det mest vanvittige, jeg har set på film. Hele salen var færdig af grin. Kontrasten mellem den underspillede humor i Escargot Mans fortælling og den gakkede i pyjamasmandens er i sig selv løjerligt grinagtig og forfriskende.
Jeg er vild med, at Matsumoto trækker scenerne så meget i langdrag, at selv de mindste humoristiske detaljer fanger ens opmærksomhed. Som f.eks. i sushisekvensen, hvor hans irritation over manglen på soya udmønter sig i en perlerække af ansigtsudtryk, støn og suk. Han er en gudsbenådet komiker; platheder og intelligent humor i skøn forening.
Jeg går stadig og klukler og smiler, så det halve havde været nok.

---

Nu har jeg været til to DigiBeta-visninger i Cinemateket, og kvaliteten var i begge tilfælde acceptabel men ikke fremragende, primært fordi billedet er uskarpt, og opløsningen lige lav nok. Men jeg ville for intet i verden være gået glip af de to oplevelser. Forhåbentlig er kopierne flottere og teknikken bedre næste år.
Brugeravatar
Nicolai

Foregående

Skriv et svar
42 indlæg • Side 3 af 3 • 1, 2, 3

Tilbage til Genrefilm