• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Ikke-genrefilm

Diskussionsforum for alle de film, der ikke hører til under genre-film. Kort sagt dine guilty pleasures, det nyeste mainstream-drøn eller fortidens klassikere og arthouse-kuriøsiteter.
Skriv et svar
5 indlæg • Side 1 af 1

Film-liste/Distributør-opslagsværk?

Indlægaf Kim R.S. Hansen » ons 18. nov 2015 23:29

Da jeg skulle have et overblik over mine IRISH tegnefilm, kunne jeg ud fra 'produktions-nummeret' på ryggen, relativt hurtigt finde ud af hvor store mine huller i samlingen var...

Det fik mig til at fundere: hvilke andre titler (film) fik IRISH udgivet og mon der fandtes en liste... og hvad med fx. A-B Collection og Filmlab?

Findes der et opslagsværk over hvad der blev udgivet fra de forskellige distributører?
Brugeravatar
Kim R.S. Hansen

Geografisk sted: Bornholm

Re: Film-liste/Distributør-opslagsværk?

Indlægaf Selvjustitsminister » tors 19. nov 2015 07:54

I snik snak delen af forummet er der et par forsøg på at sammenstille bagkataloget fra nogle selskaber, der er nok ikke mange tegnefilm lige på de lister, men det er da en start
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Kim R.S. Hansen » tors 19. nov 2015 12:47

Selvjustitsminister skrev:I snik snak delen af forummet er der et par forsøg på at sammenstille bagkataloget fra nogle selskaber, der er nok ikke mange tegnefilm lige på de lister, men det er da en start

Tak - jeg vil gå på opdagelse i 'Snik Snak' :D

Jeg har også på fornemmelsen, at det er ved at være sidste chance for at kunne dokumentere eksistensen af disse bagkataloger inden info'en forsvinder i glemslens tåger...

...er jeg den eneste som føler sig som en 'video-arkæolog'?
Brugeravatar
Kim R.S. Hansen

Geografisk sted: Bornholm

Indlægaf Jack J » fre 20. nov 2015 23:59

Kim R.S. Hansen skrev:...er jeg den eneste som føler sig som en 'video-arkæolog'?

Nej, men vi er dæleme ikke mange tilbage i Danmark.

Og selvom Selvforsvarsminister er så flink at referere til videoselskabslisterne, så mener jeg bestemt ikke, at vi nogensinde har forsøgt at lave en liste over Irish-udgivelser. Eller Film-lab for den sags skyld. :|
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf henschjell » tors 26. nov 2015 01:29

Både Irish og Film-Lab lavede kataloger og er findes jo også de 5 store "videokataloger af en slags"
http://www.forum-uncut.dk/viewtopic.php?f=10&t=3783&p=28797&hilit=videokataloger#p28797
Billede lånt fra overstående tråd
Billede

Billede

Spørgsmålet er så bare, om man kan finde dem, :|
Fuck them all !!
Brugeravatar
henschjell

Geografisk sted: ude på landet

Skriv et svar
5 indlæg • Side 1 af 1

Tilbage til Ikke-genrefilm