• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
27 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Rabiate får

Indlægaf Jack J » fre 30. mar 2007 16:21

Jeg sad og så musik/kultur-programmet "Tracks" på den fransk/tyske kanal Arte i går og der var noget fra en filmfestival om nye horrorfilm.

Det mest wildt fantastiske er en ny naturen går amok-film fra New Zealand, der hedder BLACK SHEEP. En af scenerne, der blev vist, var en bibelflok (eller noget i den stil), der holdt møde ude på en stor eng og så pludselig blir de angrebet af en kæmpe flok... FÅR!!!

Det var lavet fuldkommet forrykt og var vildt blodigt!! Splatterfilm galore!! Hvis man forestilelr sig får med rabies og på speed!!! Jeg glæder mig allerede!

Reklamen gik noget i retning af: Der er 100 milioner får i New Zealand - og de er virkelig pissed off!

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 30. mar 2007 16:40

Jeg fandt lige en trailer:

http://www.blacksheep-themovie.com/
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 30. mar 2007 16:51

Ja, den ser sgu' fed ud ;)
Og så er det WETA der har stået for effekterne - efter sigende skulle det meste være lavet UDEN CGI - lækkert....
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » fre 30. mar 2007 16:57

- og selv om det lyder som en tosset idé, så ser det heldigvis at dømme ud fra traileren (og det jeg så på tv) ikke ud som om den er "sjov"!

JJ
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » fre 30. mar 2007 17:14

Netop! Og får er sgu' for seje... ;)

Ahem! Gider admin. ikke lige indstille uret korrekt? Jeg får sgu' helt jetlag...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Nicolai » fre 30. mar 2007 17:20

Mmmm... disse lyde er sød musik i mine ører... :wink:
(iøvrigt nogle fede billeder!)
http://www.blacksheep-themovie.com/BlackSheep.aspx
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » fre 30. mar 2007 21:07

Jeg så den for et halvt års tid siden og den er sgu ikke noget at råbe hurra for. Men skæg ide.

/K
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 30. mar 2007 21:30

Mmja, nu har jeg godt nok vænnet mig til at danne mig min egen mening ved selvsyn, simpelthen fordi man ikke kan stole på andre menneskers fabuleren (sorry KK), så jeg vil nu alligevel se den med et åbent sind.

Jeg husker fx også ganske udemærket, at du skrev (i en gammel tråd), at THE DEVIL'S REJECTS var noget forfærdeligt bras.

Jeg synes modsat, at det er den bedste film siden TEXAS CHANISAW MASSACRE blev lavet i 1974, såå...

Rent faktisk... nu jeg alligevel er i gang med gudsbespottelsen og blasfemien... så er jeg af den klare overbevisning, at hvis DEVIL'S REJECTS var kommet ud i 1974, så havde TCM været en fodnote. Ja, jeg ved godt I nu står klar med tjæren og fjerene derude, men SÅ god synes jeg altså den er (og min mening er som bekendt den eneste rigtige).

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 31. mar 2007 00:10

http://www.youtube.com/watch?v=QrSVHRIVPQ8
:D
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » lør 31. mar 2007 10:03

Jack J skrev:Rent faktisk... nu jeg alligevel er i gang med gudsbespottelsen og blasfemien... så er jeg af den klare overbevisning, at hvis DEVIL'S REJECTS var kommet ud i 1974, så havde TCM været en fodnote. Ja, jeg ved godt I nu står klar med tjæren og fjerene derude, men SÅ god synes jeg altså den er (og min mening er som bekendt den eneste rigtige).
Jack

TCM er en forudsætning for eksistensen af Devil's Rejects, og det ved du jo også udemærket Jack. Devil's Rejects er en 70er film lavet 30 år for sent.

Og btw, synes da at traileren til Black Sheep tydeligt viser at den er lavet med et glimt i øjet. Heldigvis da..
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » lør 31. mar 2007 12:25

Mads Jensen skrev:TCM er en forudsætning for eksistensen af Devil's Rejects, og det ved du jo også udemærket Jack. Devil's Rejects er en 70er film lavet 30 år for sent.

Ahm, ja, det ved jeg godt. Ja altså at uden TCM ville der ikke være nogen DEVIL'S REJECTS. Men om den er lavet 30 år for sent?

hmm, der er jo ikke nogen lov, der siger 70'er-agtige film kun måtte laves i 70'erne. Faktisk ville det være sørgeligt, hvis alle instruktører i dag fulgte en eller anden agenda, som foreskrev, at film per se skulle laves, som man nu engang laver film i dag. Som bekendt er det netop de interessante filmskabere, der bryder med reglerne. Nå ja, med mindre man naturligvis har en svaghed for alle nye film, der følger de samme regler, hø hø.

Men tilbage til det at lave film (eller musik eller hvad som helst), som man gjorde det i en anden tidsalder; hvis en måde at lave noget på engang var godt, hvorfor skulle der så ikke være mulighed for, at det stadig kunne være godt? Naturligvis ikke som ren plagiaren, men med det rette individuelle input forstås. Selvom jeg ikke bryder mig om dem personligt, så er Oasis jo netop blevet populære på at tage Beatles gamle stil og gøre den til deres egen og forstå at forny den.

Og i min bog har Rob Zombie lavet en 70'er-film, der er perfekt. Han sætter ikke sin fod forkert een eneste gang med hensyn til den film.

Ok, det der med TCM being a footnote snakker vi ikke mere om, men skal man være blasfemisk så... må man lissom gøre det ordentligt. Enhver retskaffen norsk black metal-musiker må jo osse engang imellem brænde en kirke ned, LOL.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » lør 31. mar 2007 16:51

Men tilbage til det at lave film (eller musik eller hvad som helst), som man gjorde det i en anden tidsalder; hvis en måde at lave noget på engang var godt, hvorfor skulle der så ikke være mulighed for, at det stadig kunne være godt? Naturligvis ikke som ren plagiaren, men med det rette individuelle input forstås. Selvom jeg ikke bryder mig om dem personligt, så er Oasis jo netop blevet populære på at tage Beatles gamle stil og gøre den til deres egen og forstå at forny den.

Det er en meget spændende diskussion Jack - og kommer i høj grad an på HVAD man diskuterer. Generelt er jeg dog af den mening, at man ikke kan lave film "som man gjorde det i en anden tidsalder" alene af den grund, at ALT har ændret sig siden da, og det derfor er UMULIGT at reproducere/imitere/rekonstruere etc. den pågældende films form og indhold. Endvidere vil det uundgåeligt klinge hult eftersom vi netop lever i en anden tidsalder end den i hvilken den oprindelige film blev skabt.
Det personlige input giver dog, som du selv er inde på, rig mulighed for at fortolke forlægget, men jeg synes, at det generelt mislykkes. Som f.eks. når Todd Haynes åbenlyst plagierede og til en vis grad fortolkede Douglas Sirk's filmunivers i "Far from Heaven"... jovist var det da lidt interessant med det (minimale) personlige input/twist i form af en homoseksuel Dennis Quaid som symbolsk "stand-in" for virkelighedens homoseksuelle Sirk-skuespiller Rock Hudson, men i mine øjne faldt det alligevel til jorden netop fordi Haynes, i mine øjne, forsøgte at lave en Sirk-film (trods det minimale, svage personlige input) - hvad der selvsagt er UMULIGT...

Der er jo netop en årsag til at de fleste filmelskere altid vender tilbage til "the scene of the crime" - fordi ethvert forsøg på at gøre kunsten efter som oftest er dømt til at mislykkes...

Men det er selvfølgelig også en relevant diskussion, hvornår der er tale om en decideret nyfortolkning, der formår at stå tilbage som et selvstændigt værk, uafhængig af inspirationskilden, og hvornår der er tale om en gentagelse, et plagiat (et rabiat får om du vil :wink: )...

Hvad angår "Texas Chainsaw Massacre" så forstår jeg personligt ikke hypen omkring den. Det er da en ganske interessant film, men så heller ikke mere i mine øjne. Ligeså med "The Wicker Man" som Uncutterne tilsyneladende tilbeder ufortrødent...
Antager at jeg dermed har meldt mig ufrivilligt til Uncutternes årlige "hjul og stejle"-event på Frøbjerg Bavnehøj...
Eller er det mon langt om længe lykkedes dem at få bygget en gigantisk trojansk træmand forestillende Vang? :roll:
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Kristensen » lør 31. mar 2007 18:21

Jack J skrev:Mmja, nu har jeg godt nok vænnet mig til at danne mig min egen mening ved selvsyn, simpelthen fordi man ikke kan stole på andre menneskers fabuleren (sorry KK), så jeg vil nu alligevel se den med et åbent sind.

Jack

Wow Jack, det var da noget af et regulært jordskred af et nyt koncept du kommer frem med der. Pas på du ikke får hovedpine ;-)
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 1. apr 2007 09:42

Nicolai skrev:Generelt er jeg dog af den mening, at man ikke kan lave film "som man gjorde det i en anden tidsalder" alene af den grund, at ALT har ændret sig siden da, og det derfor er UMULIGT at reproducere/imitere/rekonstruere etc. den pågældende films form og indhold. Endvidere vil det uundgåeligt klinge hult eftersom vi netop lever i en anden tidsalder end den i hvilken den oprindelige film blev skabt.

Synes du er inde på noget ganske væsentligt her Nicolai. Man kan gøre sig nok så mange anstrengelser for at imitere og skabe en stemning der ligner, men man ender stadig op med noget der mest af alt ligner en kopi. I mine øjne ligner Devil's Rejects et nutidigt remake af en 70er film der aldrig blev lavet. Den er ganske underholdende, men den giver mig mest af alt lyst til at gense nogle af de klassiske film fra det årti som den så åbenlyst er et produkt af. Uanset hvor hårdt de prøver kommer nutidens remakes eller 'hyldest-film' aldrig i nærheden af den grad af vovemod, entusiasme, og lyst til at provokere som 70ernes filmperler udstråler.

Og iøvrigt Jack, det tætteste du kommer på blasfemi er at du nævner skod-bandet Oasis. En eller anden burde hugge fingrene af dig for overhovedet at nævne dem i denne sammenhæng.
Brugeravatar
Mads

Næste

Skriv et svar
27 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm