• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
178 indlæg • Side 1 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12

Shaw Brothers

Indlægaf GinJohn » ons 14. mar 2007 00:01

Er der nogen, der har styr på kvaliteten af de Shaw-titler, der dukker op via Pan Vision (ex. Master Killer) ?
Brugeravatar
GinJohn

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jack J » ons 14. mar 2007 10:51

Måske det bedste sted at checke/spørge om den slags er Asian DVD Guide Forum, som er et forum af folk der rent faktisk ved noget om filmene (fremfor at være et 'fanboy' forum).

check her: http://adg.invisionzone.com/index.php?

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mikkel Harris » ons 14. mar 2007 10:52

Jeg har set The Oily Maniac (fed film!)og den er virkelig flot. Billedet er ofte lidt sløret, men det skyldes sandsynligvis den originale optagelse.
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Jack J » ons 14. mar 2007 11:07

En fabelhaft film!! Jeg har selv originaludgaven fra Celestial og den ser så vidt jeg husker godt ud.

Og hvis man er til den gamle mørke horror fra HK, så er der mega-über-godt nyt på vej: det forlyder at SEEDING OF A GHOST (oprindeligt lavet som den 3. film i Black Magic-serien) endelig blir genudgivet!!!

http://adg.invisionzone.com/index.php?showtopic=1729
(rul ned i tråden til Gynther Meyers indlæg)
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » ons 14. mar 2007 20:03

Hvad er det for titler som bliver udsendt af Pan Vision??
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Kristensen » ons 14. mar 2007 20:22

Tro det eller lad være, jeg har aldrig se en Shaw Brothers flick. Hvor skal man starte?

Kristensen
You see what happens when you have fun with a stranger in the Alps?
Brugeravatar
Kristensen

Geografisk sted: I Mørkets Hjerte (Aka Amager)
  • Hjemmeside

Indlægaf Mikkel Harris » ons 14. mar 2007 22:44

Mads Jensen skrev:Hvad er det for titler som bliver udsendt af Pan Vision??

Indtil videre:

Come Drink with Me
The Master Killer
The Oily Maniac
Brugeravatar
Mikkel Harris

Indlægaf Ovesen » ons 14. mar 2007 23:47

Kristensen skrev:Tro det eller lad være, jeg har aldrig se en Shaw Brothers flick. Hvor skal man starte?

Kristensen

Det har du garanteret! Der er sindsygt mange.
"The boat can leave now. Tell the crew"
Brugeravatar
Ovesen

Geografisk sted: Interzone
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 15. mar 2007 00:18

Mikkel Harris skrev:
Mads Jensen skrev:Hvad er det for titler som bliver udsendt af Pan Vision??

Indtil videre:

Come Drink with Me
The Master Killer
The Oily Maniac

OK, ja det er da en begyndelse... Har aldrig set Come Drink With Me. Oily Maniac er OK underholdning, men må indrømme at jeg aldrig har været speciel begejstret for de eksempler jeg har set på Shaw Bros' forsøg udi horror. Har dog stadig flere af de sjældne klassikere til gode, bl.a. Seeding of a Ghost og The Boxer's Omen som jo efter sigende skulle være helt fantastiske. Jeg har langtfra set alle de restaurerede Shaw Bros titler på DVD, men nogle af mine favoritter er 36th Chamber of Shaolin (=Master Killer), Intimate Confessions of a Chinese Courtesan, Executioners from Shaolin, King Boxer og ikke mindst den fantastiske (og ret så blodige) Secret Service of the Imperial Court.
Er der iøvrigt nogen forlydender om hvilke lydspor der vil være at finde på Pan Visions udgivelser? Desværre er langt de fleste af Celestial's R3 udgaver blevet tilsat diverse lydeffekter og opdaterede synth-scores, nogle i særdeles voldsom grad.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » tors 15. mar 2007 09:33

Jeg går ud fra du allerede ved, at du ka få de org. mono-lydspor på vcd-udgaverne. En af mine absolutte favoritter er Buddha's Palm. Totalt crazy. Hvilke horrorfilm fra SB er det du ikke ka li? Black Magic 1+2 er fede, og det samme er Human Lanterns. Venter i øjeblikket på Boxer's Omen fra yesasia.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tors 15. mar 2007 10:50

Human Lanterns er rigtig god, må med skam erkende at jeg stadig kun har set Celestial's klippede udgave. Synes da at film som Oily Maniac og Black Magic er meget sjove som uforpligtende trash-underholdning. Mener bare at især martial arts filmene er der hvor Shaw Bros imponerer mest, og det er ihvertfald de skiver jeg har genset flest gange i forhold til horror og (s)exploitation titlerne.
Ved godt at der er mono lydspor på VCD'erne, men gider jo ikke at købe de samme titler på flere forskellige formater.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf mikkelsvendstrup » tors 15. mar 2007 20:44

alle tre skiver er taget fra ok prints. Desværre har man valgt at bruge DVD-5 skiver. hermed ikke sagt, at de er grimme, men blot, at de kunne være bedre komprimeret. Master Killer er den pæneste (og i mine øjne også den bedste af filmene).

/Mikkel
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » fre 16. mar 2007 03:39

Mads Jensen skrev:Ved godt at der er mono lydspor på VCD'erne, men gider jo ikke at købe de samme titler på flere forskellige formater.

Fair enough. Det er dog ikke altid kun ændret stereolyd istedet for org. mono, men også indeholder nogle dvd'er et helt ændret lydspor, jeg har læst mig til at der skulle være steder hvor synkroniseringsfolkene har siddet i HK og lavet vrinskelyde på heste (der ellers ikke vrinskede i org.-udgaven), og hvor det er helt den org. lyd på vcd'en. Virkelig underligt.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 16. mar 2007 10:35

Ja mange af de opdaterede lydspor er ganske forfærdelige, andre lægger man mindre mærke til. Mystisk at filmene i mange tilfælde bliver opdateret med nye scores, fuglekvidder og diverse lydeffekter, mens andre titler helt slipper for den behandlig. Nogle af eksemplerne diskuteres her. Kan tilføje at All Men are Brothers lider under nogle ret påfaldende 'enhancements' i nogle af kampscenerne.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » fre 16. mar 2007 12:12

Tak for linket. Af underlige grunde ser det ud til at de SB-film, der ikke er karatefilm, slipper uden ændringer, i alt fald af dem, jeg har set. Men det er ærlig talt irriterende, at man er nød til at checke diverse messageboards for at finde ud af, hvornår det er dvd'en eller vcd'en man skal købe, når det gælder Celestial-udgivelser - heldigvis er billedkvaliteten af deres vcd'er rigtig god, modsat fra så mange andre selskaber. Og for at det ikke ska være løgn, så er udgivelserne fra de første to år nu ved at være udsolgt. Modtog i går iø Corpse Mania, som jeg netop har set, og det er en ret creepy og gory serial killer-film fra '81 + The Boxer's Omen, som efter sigende skal være fortræffelig.

Hm, Mads, jeg har osse set nogle af deres martial arts-film (jeg hader bare, når de på dansk bliver kaldt "kampsportsfilm"! Martial arts er ikke sport! Der er fa'me ikke noget "sport" over dem! :P ) sikkert langt fra så mange som dig, men nogle. De to Flying Guillotine-film er feeede!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
178 indlæg • Side 1 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 12

Tilbage til Genrefilm