• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
58 indlæg • Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4

God Halloween!

Indlægaf gorzelak » lør 30. okt 2010 21:43

En glædelig Halloween til alle Uncut-læsere! Vi har taget lidt forskud på løjerne i Skrækskuret med et gensyn med Soavis STAGEFRIGHT. Håber det kan inspirere til lidt Halloween-relevant videokigning derude - hvilke film skal aftenen fejres med?

http://vammel.wordpress.com/2010/10/30/ ... ight-1987/
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Re: God Halloween!

Indlægaf Jack J » lør 30. okt 2010 23:04

gorzelak skrev:En glædelig Halloween til alle Uncut-læsere! Vi har taget lidt forskud på løjerne i Skrækskuret med et gensyn med Soavis STAGEFRIGHT. Håber det kan inspirere til lidt Halloween-relevant videokigning derude - hvilke film skal aftenen fejres med?

http://vammel.wordpress.com/2010/10/30/ ... ight-1987/

Tja, jeg har købt en letterboxed vhs-udgave af (den originale udgave af) RETURN OF THE LIVING DEAD, som jeg endnu ikke har fået set, så det blir nok den. :D

PS: ikke at det betyder noget, men personligt ku' jeg bedre li' det gamle navn på "skuret". :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » søn 31. okt 2010 02:02

Jack J skrev: PS: ikke at det betyder noget, men personligt ku' jeg bedre li' det gamle navn på "skuret". :lol:

Skrækskuret lyder bedre end Horror Shed, ja. Navneskiftet er rent praktisk skyldes, at jeg har skrevet nogle af indlæggene derinde på udenlandsk -- og ikke er helt afklaret endnu mht., om jeg vil køre videre på dansk eller engelsk eller skifte mellem de to.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 31. okt 2010 02:06

gorzelak skrev:
Jack J skrev: PS: ikke at det betyder noget, men personligt ku' jeg bedre li' det gamle navn på "skuret". :lol:

Skrækskuret lyder bedre end Horror Shed, ja. Navneskiftet er rent praktisk skyldes, at jeg har skrevet nogle af indlæggene derinde på udenlandsk -- og ikke er helt afklaret endnu mht., om jeg vil køre videre på dansk eller engelsk eller skifte mellem de to.

Jeg er helt med på, at du/I gerne vil udbrede det glade budskab til det store ukendte udenfor DK (og det er naturligvis ikke noget, jeg skal blande mig i), men selvom I skriver på udenlandsk, kunne I jo godt beholde det danske navn. Jeg er bekendt med en anden blog, der også har dansk navn, selvom sproget er tilnærmelsesvis udenlandsk. :lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » søn 31. okt 2010 02:22

Nu du nævner det, kan jeg også komme i tanke om én. Nu må vi se, hvad det ender med - umiddelbart tænker jeg bare, at "Skrækskuret" ikke vil give mening for engelsksprogede læsere, mens "Horror Shed" på den anden side godt kan forstås af danske. Men jeg er absolut åben overfor mere fængende navneideer.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 31. okt 2010 10:44

Jeg så Witchfinder General + fabelagtigt trailershow (alt fra Alien til Bronx Warriors til Solaris og La Femme Publique) i Husets Bio - derefter SAW 3D premiere i et næsten udsolgt Imperial. Fed aften!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Gory-Glory » søn 31. okt 2010 11:39

Jag och Rudnert firade Halloween på Haloweenfestivalen i Osby som ligger i norra Skåne :)
https://www.instagram.com/goryglory
https://www.tiktok.com/@g0rygl0ry
https://www.youtube.com/@g0rygl0ry
Brugeravatar
Gory-Glory

Geografisk sted: Sverige
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 31. okt 2010 14:42

Selvom diverse festivaller og butikker fejrede Halloween i går, så hænger det jo vel sammen med, at det var lørdag og butikkerne var åbne. Det er jo altså naturligvis først i aften d.31 oktober, at det er Halloween. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 31. okt 2010 15:58

For horror fans er halloween jo lidt det samme som jul, og den højtid har det jo også med at strække sig over flere dage.

Igår var bare lille-halloween-aften.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » søn 31. okt 2010 16:01

Åh ja. Heromkring er det Halloween hele ugen. :lol:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » søn 31. okt 2010 16:04

Heromkring varer Halloween lige til påske!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf rammy » søn 31. okt 2010 16:48

Mads Jensen skrev:For horror fans er halloween jo lidt det samme som jul, og den højtid har det jo også med at strække sig over flere dage.

Igår var bare lille-halloween-aften.

vel talt! I min hule bliver det nok Psycho i den nyrestaurerede Blu-ray version der ruller hen over lærredet i aften.

http://www.blu-ray.com/movies/Psycho-Blu-ray/7741/
Grindhouse-geeks, horror-buffs, gore-hounds og exploitation-aficionados! Velkommen til Sørensen Exploitation Cinema...bloggen - klik her!
Brugeravatar
rammy

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 31. okt 2012 14:38

Tjah, så det jo blevet gyserfilmfans'enes helligste højtid igen, så jeg genopliver lige denne tråd (som trist nok længere oppe har en debat om, hvad Skrækskuret skulle hedde. Nu er det bare væk!).

Hva' skal I se på denne højhellige Halloween-onsdag? Jeg tror vist, at jeg bl.a. skal have THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS frem igen. :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 1. nov 2014 15:39

Hmm, har vi virkelig ikke haft en Halloween-tråd siden 2010? :shock: :roll: :lol:

Jeg fik set to horrorfilm i går aftes på Halloween Eve, TUCKER AND DALE VS EVIL og PIG HUNT. De var begge rigtig gode, og PIG HUNT viste sig sgu at være noget af det bedste, jeg har set længe! :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf HenrikL » lør 1. nov 2014 18:28

Jeg havde Tågen liggende parat, men blev for træt og gik i stedet i seng. En meget passende film, da tågen lå som en dyne over byen.
Brugeravatar
HenrikL

Geografisk sted: Midtsjælland

Næste

Skriv et svar
58 indlæg • Side 1 af 4 • 1, 2, 3, 4

Tilbage til Genrefilm