Nu Når vi skriver lidt om tidligere butikker så savner jeg helt vildt softxchange.dk man kun båede sælge selv og købe til billige penge. købte mine første Darian Caine / Misty Mundae film der. Nå ja så axel Musik i Banegårdscentret i Odense . købte dælme mange genre film der. de var slet ikke billige men de havde hele hylder med spændende Uk udgivelser. og det var rimmeligt nyt her i Odense i værtfald for mig. Besøger i nolge gange Accords lager udsalgs ?? jeg for emails fra dem om nu er der lagersalg igen. men det er i KBH . de har en enkelt gang holdt det i Odense. men det var i Midten af 00erene.
Jeg bor på den modsatte side af Djævleøen, så det er år og dag siden, jeg sidst har været i Accord. Jeg har været en enkelt gang i Axel i banegårdscenteret i Odense, men det er også længe siden. 2014 eller 15. Men de solgte ud af dvd'er på det tidspunkt, så jeg slæbte en masse med hjem.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Jeg fik set Vittorio Cottafavis HERKULES OG PIRATDRONNINGEN (1961) her til aften (aka Ercole alla conquista di Atlantide aka Herkules erobert Atlantis aka Hercules and the Captive Women aka Hercules Conquers Atlantis). Filmen kørte i de danske biografer i 1962. Heldigvis var det et u/c print, som jeg optog fra en lokal-tv-station i Tyskland. "Heldigvis", fordi der åbenbart kun er to udgaver tilgængelige på DVD: Et forkortet og omredigeret amk print med nyt soundtrack (der er to amk dvd'er, hvoraf den ene er i fullscreen) og en tysk DVD - som jeg antager er identisk med TV-printet, der er uklippet og i korrekt billedformat og med gode klare farver (den amk fullscreen-udgave ligger på Archive og har tydeligvis matte farver). Det tyske dub er også bedre. I øvrigt har den amk udgave en irriterende voiceover i starten for at forklare, hvad der sker (eftersom det meste af starten er klippet bort). Der lader ikke til at findes nogen udgave med org. italiensk lydspor. Et slagsmål i starten var en tand for "Trinity-agtigt" efter min smag, men ellers var filmen fint underholdende med mange vilde indslag. I øvrigt Reg Parks første film ud af fem. Den næste var Mario Bavas HERCULES IN THE HAUNTED WORLD med Christopher Lee (som er en glimrende film! Jeg har en udmærket amk DVD-udgave). Vittorio Cottafavi lavede også en anden Herkules-film i 1960, der kom op herhjemme; HERKULES OG SLAVEPIGERNE med Mark Forrest.
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!