HenrikL skrev:Sidst sete film er et hyperaktivt og paranoidt mareridt fra 1949 om en dødeligt forgiftet forretningsmand, der forsøger at finde sin morder, inden han dør. Fundet på brændt Blu-ray i ebay. Filmen blev vist på TV2-film i 2006, og jeg optog den på dvd med danske undertekster, men nu er dvd'en desværre oxyderet, ligesom så mange andre film i min samling.
Gramm skrev:Ja de film er underholdende men super fin kunst er de nok ikke. Der er faktisk lige blevet lavet et remake som tv serie. Har ikke fået set den endnu.
Jack J skrev:HenrikL skrev:Sidst sete film er et hyperaktivt og paranoidt mareridt fra 1949 om en dødeligt forgiftet forretningsmand, der forsøger at finde sin morder, inden han dør. Fundet på brændt Blu-ray i ebay. Filmen blev vist på TV2-film i 2006, og jeg optog den på dvd med danske undertekster, men nu er dvd'en desværre oxyderet, ligesom så mange andre film i min samling.
Jeg har set den engang for længe siden. Vist nok optaget fra en anden kanal, TCM/TNT vist nok. Ærgerligt, at din dvd-r helt afgik ved døden. Er disse oxyderede dvd'er slet ikke til at afspille? Måske er det på tide at lave backups på harddiske.
HenrikL skrev:Jack J skrev:HenrikL skrev:Sidst sete film er et hyperaktivt og paranoidt mareridt fra 1949 om en dødeligt forgiftet forretningsmand, der forsøger at finde sin morder, inden han dør. Fundet på brændt Blu-ray i ebay. Filmen blev vist på TV2-film i 2006, og jeg optog den på dvd med danske undertekster, men nu er dvd'en desværre oxyderet, ligesom så mange andre film i min samling.
Jeg har set den engang for længe siden. Vist nok optaget fra en anden kanal, TCM/TNT vist nok. Ærgerligt, at din dvd-r helt afgik ved døden. Er disse oxyderede dvd'er slet ikke til at afspille? Måske er det på tide at lave backups på harddiske.
Jeg oplever en spirende panik i øjeblikket, da jeg har opdaget, at en stor del af de dvd'er jeg købte for 10-15 år siden er oxyderet i større eller mindre grad. De fleste kan afspilles, men det er jo begyndelsen til enden for min samling, hvis ikke jeg låner 200.000 til at udskifte det, der kan udskiftes, til Blu-ray. Jeg havde håbet min samling kunne holde livet ud, men virkeligheden er i konstant forandring, og også mine film bliver til støv. Blot hurtigere end ventet. Jeg antager, at problemet skyldes produktionsfejl. Jeg troede oprigtigt på, at de skulle kunne holde i ca.100 år. Måske de skiver, der bliver produceret i dag, kan?
Under alle omstændigheder fortjener D.O.A. en ordentligt udgivelse, men den lader vente på sig.
Jack J skrev:HenrikL skrev:Jack J skrev:HenrikL skrev:Sidst sete film er et hyperaktivt og paranoidt mareridt fra 1949 om en dødeligt forgiftet forretningsmand, der forsøger at finde sin morder, inden han dør. Fundet på brændt Blu-ray i ebay. Filmen blev vist på TV2-film i 2006, og jeg optog den på dvd med danske undertekster, men nu er dvd'en desværre oxyderet, ligesom så mange andre film i min samling.
Jeg oplever en spirende panik i øjeblikket, da jeg har opdaget, at en stor del af de dvd'er jeg købte for 10-15 år siden er oxyderet i større eller mindre grad. De fleste kan afspilles, men det er jo begyndelsen til enden for min samling, hvis ikke jeg låner 200.000 til at udskifte det, der kan udskiftes, til Blu-ray. Jeg havde håbet min samling kunne holde livet ud, men virkeligheden er i konstant forandring, og også mine film bliver til støv. Blot hurtigere end ventet. Jeg antager, at problemet skyldes produktionsfejl. Jeg troede oprigtigt på, at de skulle kunne holde i ca.100 år. Måske de skiver, der bliver produceret i dag, kan?
Under alle omstændigheder fortjener D.O.A. en ordentligt udgivelse, men den lader vente på sig.
Argh!!! Det lyder rigtig grimt. Jeg har jo også pænt mange dvd'er, som er indkøbt for en del år siden. Har du noget overblik over, om der er tale om specifikke selskaber?
HenrikL skrev:Nej, jeg er på nuværende tidspunkt ikke klar over, om der er tale om specifikke selskaber, men de mange stikprøver jeg har taget af samlingen indikerer, at et pæn del af dvd'erne har problemer. Mine blurays har det til gengæld fint, men de er jo heller ikke så gamle endnu, og alle mine gamle musik-cd'er er også i fin form. Og sjovt nok virker mine oldgamle musikkassettebånd stadigt.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster