• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
3104 indlæg • Side 26 af 207 • 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 207

Indlægaf Diabolik » ons 8. sep 2010 18:03

Pondo Sinatra skrev:Et VHS museum er den fedeste idé jeg har hørt længe, gør det for fanden!

Some day, mate... some day! :wink:
Jeg bruger ihvertfald ikke al den tid/penge på samleriet for det bare skal ende i en skraldespand!!!
Som en af 'the elders' en gang udtalte; Dette [video'en] er en del af den danske kulturarv!! So true... Det 11. bud!!!
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » ons 8. sep 2010 20:29

Diabolik skrev:
Pondo Sinatra skrev:Et VHS museum er den fedeste idé jeg har hørt længe, gør det for fanden!

Jeg bruger ihvertfald ikke al den tid/penge på samleriet for det bare skal ende i en skraldespand!!!
Som en af 'the elders' en gang udtalte; Dette [video'en] er en del af den danske kulturarv!! So true... Det 11. bud!!!
/D

Jamen var der ikke noget med, at du skulle give nogle af dem til en vis englænder til at klippe op til noget skulptur-udstilling?
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » ons 8. sep 2010 21:45

Jack J skrev:
Diabolik skrev:

/D

Jamen var der ikke noget med, at du skulle give nogle af dem til en vis englænder til at klippe op til noget skulptur-udstilling?

Nope, you've got all wrong, mate... Jeg sku' klippe cover'ene ned i salgskassette-størrelse... så det var mere Feng-Shui i hans lejlighed!! :lol:
/D
Facebook Fanpage: Danish Ex-rental VHS Appreciation Group (DEVAG) | Facebook Group: From the Police... with Thanks! | DEVAG's Danish Trailer Channel | Diabolik's Tapes for Trade
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » ons 8. sep 2010 23:12

Diabolik skrev:
Jack J skrev:
Diabolik skrev:

/D

Nope, you've got all wrong, mate... Jeg sku' klippe cover'ene ned i salgskassette-størrelse... så det var mere Feng-Shui i hans lejlighed!! :lol:
/D

Han spurgte for nyligt, om jeg havde nogen Engelske Palace-exrentals. Jeg svarede, at jeg da havde den Evil Dead, der blev banlyst, og ventede bare på, at han sku' spørge, om han ku' låne den. Desværre fik jeg ikke brug for min yderst djævelske latter (fordi han ikke spurgte). :mrgreen:
Jeg går ud fra, at han godt kunne fornemme, at der IKKE sku' spørges.
:lol:
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » ons 8. sep 2010 23:23

En enkelt ex-rental i dag fra verdens slummeste garage sale i Taulov ved Fredericia... Super soundtrack af James Brown btw... 8)

Billede
Brugeravatar
Vi Har Sjov

Geografisk sted: www.movieboxen.blogspot.com
  • Hjemmeside

Indlægaf Pondo Sinatra » tors 9. sep 2010 11:29

Vi Har Sjov skrev:En enkelt ex-rental i dag fra verdens slummeste garage sale i Taulov ved Fredericia... Super soundtrack af James Brown btw... 8)

Billede

I can dig it! Godt fund :D
Brugeravatar
Pondo Sinatra

Indlægaf Selvjustitsminister » fre 10. sep 2010 21:08

Faldt over disse idag

Billede
Brugeravatar
Selvjustitsminister

Indlægaf Jack J » fre 10. sep 2010 21:44

Ikke dårligt, Selvjustitsminister! :D
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » søn 12. sep 2010 00:02

The Sicillian Connection (aka Attacco Alla Piovra/The Pizza Connection)

Billede
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » ons 22. sep 2010 15:26

Godt nok et gammelt indlæg, meeeeen håber at svaret ka' bruges alligevel!

Kenno skrev:Billede

Så vidt jeg kan læse på IMDB, så skulle Franco på en eller anden måde være blandet ind i den.
Da der ikke står noget om varighed på IMDB, så er det svært at finde ud af hvor meget den er klippet.
http://www.imdb.com/title/tt0220633/

For de keyword der er på siden kan ikke stamme fra den film af, da der ikke er så meget som et par bryster med i den.

Nogen som ved noget?

Læs nedenstående, mens der lyttes til følgende; http://www.youtube.com/watch?v=FGTKXKITzZ0

Se, nu er Franco en af de personer der er hamrende svær at holde styr på... Jeg tror, at han minimum er sat i forbindelse med 20-30 forskellige pseudonymer og flere af dem deler han med andre Eurociné-instruktører... bla. James Gartner eller Gardner (som visse prints af denne film er krediteret), men James Gartner/Gardner-pseudonymet bliver pudsigt nok også brugt at bla. Marius Lesoeur (Nazi Convoy) & Alain Payet (Særtog for Hitler)...
Efter lidt roden rundt i diverse opslagsværket, så er jeg nået frem til dette:
Filmen er dateret 1975, men er oprindeligt lavet i 1962 og instrueret af Joaquin Luis Romero Marchent (Cut-Throats Nine) og var en spansk/italiensk/fransk co-produktion... Spansk titel er La Venganza del Zorro og fik den engelske titel The Shadow of Zorro (direkte oversættelse af den italienske titel L'Ombra di Zorro)... Manus blev leveret af Joaquín Luis Romero Marchent, José Mallorquí Figueroa og ... ta-dah... Jesús Franco!!!
Tilbage til 1975-udgaven... Fundamentalt er der tale om filmen fra '62, med en i '75-prolog med Monica Swinn, udgivet under titlen La Marque de Zorro, hvor prologen blev instrueret af en James Gardner (et Franco manuskript-pseudnym som åbenbart også bliver brugt i visse udgaver af Christina, Princesse de l'Érotisme (Christine, Princess of Eroticism), men i dette tilfælde dækker over Guy Gilbert (manuskriptforfatter på bla. Særtog for Hitler)...

Bottomline må være, at Franco's indblanden ér at han var med til at skrive manusset til den oprindelige '62-udgave... und nichts weiter!

/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf El Schnaflos » ons 22. sep 2010 22:15

Nu spørger jeg lige lidt dumt: Hvorfor er ex-rentals generelt i "højere kurs" og mere eftertragtede end sell-through (hedder de ikke det?)? Aner ikke en bjælde om VHS'er...
Brugeravatar
El Schnaflos

Geografisk sted: Sønderbronx, DK
  • Hjemmeside

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 25. sep 2010 13:33

Pondo Sinatra skrev:
Vi Har Sjov skrev:En enkelt ex-rental i dag fra verdens slummeste garage sale i Taulov ved Fredericia... Super soundtrack af James Brown btw... 8)

Billede

I can dig it! Godt fund :D

Var også selv ret glad for at finde den - men ret skuffende at de har erstettet HELE James Browns monster-soundtrack med noget mere generisk film-funk...

http://www.youtube.com/watch?v=BA_WiaAqMIw
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » lør 25. sep 2010 16:56

El Schnaflos skrev:Nu spørger jeg lige lidt dumt: Hvorfor er ex-rentals generelt i "højere kurs" og mere eftertragtede end sell-through (hedder de ikke det?)? Aner ikke en bjælde om VHS'er...

En af grundene er bestemt, at for at kunne samle gamle VHS'er fra de tidlige 80'ere, så er der ikke noget valg. I de tidlige dage fandtes der simpelthen ikke købevideo, kun udlejningsvideo.

Jo, købevideo/salgsvideo er lig med "sell-thru" (eller sell-through).
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » lør 25. sep 2010 17:46

Jack J skrev:
El Schnaflos skrev:Nu spørger jeg lige lidt dumt: Hvorfor er ex-rentals generelt i "højere kurs" og mere eftertragtede end sell-through (hedder de ikke det?)? Aner ikke en bjælde om VHS'er...

En af grundene er bestemt, at for at kunne samle gamle VHS'er fra de tidlige 80'ere, så er der ikke noget valg.

Men ellers er grunden vel, at det er de bare :)

Typisk vil udlejnings-dittoen jo også være mere sjælden end salgsudgaven hvorfor den vel kan virke mere lokkende.

I sidste ende er det dog samlergenet der tager over og så er vi ude over al sund fornuft :)
Brugeravatar

Indlægaf Vi Har Sjov » lør 25. sep 2010 18:24

Og en del action- og horrorfilm fås i mindre eller slet ikke censurerede udgaver på lejekassette , specielt her i DK der som et af de eneste lande i verden ikke censurerede "video-vold" i 80erne.

Men samlermanien usagt kan det være lidt træls at sidde igennem en ringe VHS-kopi, hvis den samme fås på knivskarp DVD for 25 kr. i TP (blasfemi...!)
Brugeravatar
Vi Har Sjov

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
3104 indlæg • Side 26 af 207 • 1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 207

Tilbage til Genrefilm