Det lyder sgu' godt. Så er jeg i mit rette element (selvom det, i mine øjne, desværre også betyder at mine venner, der synes at Forest Gump er verdens bedste film, er oplagte kandidater).
Nej, det kan sgu' godt være der skulle luges lidt ud i vennekredsen. Det er faktisk lidt belastende at være den eneste der gider se horror/bizarro film.
Glemmer aldrig da jeg tvang et par stykker til at se Poultrygeist... (Lokkede med at det var en musical).
Efter dén episode var det sidste gang jeg havde nogen form for indflydelse på, hvad der skulle ses.
Hahaha! Det minder mig om da jeg viste "Funny Games" til en stor forsamling af venner.. Der var just heller ikke begejstring. Jeg tror faktisk de nærede en lille smugle had til mig. De kan nu ellers godt lide horror langt de fleste.. Har aldrig fattet hvorfor de ikke kunne lide "Funny Games". Eller "Jacobs Ladder" for den skyld, vel Tommy?
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Hanna D - The Girl From Vondal Park är en fransk/italiensk film från år 1984 som är regisserad av Rino Di Silvestro som handlar om den unga tjejen Hanna D som tar tåget till sin alkoliserade mamma som spelas av Karin Schubert och hennes man som bor i Amsterdam. Väl på plats i Amsterdam så hamnar Hanna D i missbruk och prostition och annat. Filmen var riktigt bra och bjöd på en bra handling, kul när dom filmar ute i Amsterdam så tittar folk i kameran och det bjuds även på en hel del naket.
7/10
The House of the Devil är en amerikansk film från år 2009 som är regisserad av Ti West som handlar om en tjej som svarar på en annons om en familj som behöver en barnpassare så hon tar sig tilld et stora huset och där träffar hon på ett skumt par, men det är till fruns mamma som dom behöver passning under tiden som dom ska se på fullmånen. Men det är något skumt med familjen, varför vill dom att hon ska passa den gamla kvinnan och annat.
Filmen var riktigt bra och gjord så att man ska tro att den är gjord någon gång på 1980-tal med allt vad det innebär som kläder, frisyrer, inredning och prylar. Det bjuds även på spänning och lite gore.
7/10
La maschera del demonio - Demons 5 är en italiensk/spansk/tysk/fransk/portugisisk film från år 1990 som är regisserad av Lamberto Bava som handlar om några ungdomar som är ute och åker skidor uppe i bergen, dom ramlar ner i en håla i snön och där nere så finner dom vägen en bortglömd liten by där det vilar en förbannelse och dom träffar på byns enda innevånare en präst och hans hund. En häxa blev avrättad på bål för några hundra år sedan och nu kommer hon tillbaka som demon och vill ha ut sin hämnd och dom får göra så gott dom kan om dom ska ha en chans att överleva och få slut på henne.
Filmen var bra och bjöd på en spännande historia och lite gore.
Jack J skrev:Venner er sgu ikke, hva' de hár været.
Jeg så lige Svidd Neger i går sammen med en flok venner. Jeg troedde det var en sjov film - lettere absurd ala Erlend Loes bøger. Men så er det selvfølgeligt komplet absurd sort (pun intended) whackyness. Men jeg tror faktisk de fleste endte med at synes det var en ret god film.
Ännu en spansk varulvfilm med Paul Naschy där han spelar sin mest kända karaktär Waldemar Daninsky. Filmen var riktigt bra och bjöd på slott, naket, lite gore och en allmänt bra handling.
7/10
La Venganza De La Momia (The Vengeance of the Mummy)
Paul Naschy spelar en gammal farao från Egypen i denna spanska mumiefilm där han han på tidigt 1900-tal hitats av några brittiska arkeologer som tar emd honom till ett museum till England, självklart så vaknar han till och kräver sin hämnd.
6/10
Le Couteau Sous La Gorge
Allas vår favorit Brigitte Lahaie spelar i denna franska giallo en kvinna på ett modeföretag som har hand om några modeller. Hon, modellerna och fotografen är ute på fotouppdrag som hela tiden blir störda av olika figurer. En galning i klassisk gialloutstyrsel springer runt med kniv och andra tillhyggen och tar kål på dom.
Filmen var riktigt bra och bjöd på spänning, en hel del naket, snygga tjejer och lite gore.
Så fik jeg set en hyggelig Double-bill hos Ovesen: Vibenius Breaking Point og Mous Men Behind the Sun. Breaking Point var en virkelig fornøjelig oplevelse, og et stykke fantastisk originalt håndværk - men dog tilpas nasty så man fik det lidt sært i kroppen. Med Men Behind the Sun, kan man nok argumentere for en film man virkeligt får fysisk ubehag af at se - især hvis man er katteelsker. Fy for den lede, men godt at få den set.
MEN BEHIND THE SUN er super fed og hamrende ulækker. I min verden lidt et modspil til Saló, hvor den ene er fysisk meget nasty og den anden psykisk meget nasty. 2 gode film, som jeg dog ikke ville vælge at se med kæresten - det ville Staal sikkert, derimod.
Do you serve food here?
- Best in mexico!
.. I kinda' doubt that!
Nød lige Sidney Lumets fine Q&A med en svedende, overvægtig Nick Nolte. Holder meget af disse "neo-New Hollywood"-film fra start-90erne. Men sjældent har jeg dog set en så frygtelig overspillet performance som den heltens eks-kæreste leverer - hun græder gennem hele sin monolog....!
Engelskt eller franskt tal, engelsk text
Widescreen 1.66:1
Cecilia är en fransk/belgisk film från år 1982 som är regisserad av Jess Franco som handlar om en tjej som heter Cecilia som gillar att prova på nya saker som att träffa nya människor för att ha trevligt med dom, vare sig det är män eller kvinnor. Lina Romay finns också med på ett hörn.
Filmen var helt klart underhållande och bjöd på väldigt mycket naket, jazzmusik och Francoflum.
7/10
The Alcove Bolag: Tysk DVD
Format: DVD PAL region 2
Engelskt eller tyskt tal, tysk text
Widescreen 1.66:1
The Alcove är en italiensk film från år 1984 som är regisserad av Joe D'Amato som handlar om att Al Cliver är en militär som bor med sin fru och hushållerska, han har varit på uppdrag i Etiopien där han har fått en gåva som är en slav vid namn Zerbal som spelas av Laura Gemser.
När han kommer hem så bruksr han sitta och skriva på sina memoarer, vad han inte tänker på är att kvinnorna umgås med varandra och det blir ett litet triangeldrama nu när en ny kvinna har kommit in i bilden.
Filmen var helt klart underhållande och bjöd på väldigt mycket naket.