• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
178 indlæg • Side 3 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12

Indlægaf Mads » søn 25. mar 2007 15:02

Det lyder da underligt, har selv solgt/byttet adskillige Celestial DVDer hos Accord.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Larsemand » søn 25. mar 2007 15:40

Men vi snakker VCDer?
Larsemand

Indlægaf Mads » søn 25. mar 2007 15:47

yes, jeg er med... Men synes stadigvæk det lyder mærkeligt?!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Larsemand » søn 25. mar 2007 18:18

Jah, det er egentlig mærkeligt for på QXLs brugerråd side står der at man ikke må sælge:

· Ulovlige film : ulovlige regionsfrie DVD/VCD, bootleg/uofficielle koncertoptagelser.

I så fald må man heller ikke sælge DVDer overhovedet på QXL, mine discs var office udgivelser købt fra DDDHouse. Kunne egentlig være meget interessant lige at finde ud af det.
Larsemand

Indlægaf Jack J » søn 25. mar 2007 23:20

Jeg tror du "læser" det på QXL forkert! Jeg tror, det der menes er pirat-DVD/VCD'er, der jo altid er regionsfri. Det er ikke officielle regionsfrie DVD og VCD'er, man ikke må sælge.

Og mht. at nogle butikker ikke vil tage brugte VCD'er, så er det nok, fordi de ikke tror, der er nogen, der vil være interesseret i sådan noget. I Danmark er video-cd et helt ukendt begreb bortset fra blandt extreme hardcore fans af fx asiatiske film.

Da jeg for nogle år siden købte en af mine første DVD-afspillere i Føtex, spurgte jeg aben bag skranken, om den nu også kunne spille VCD'er, hvortil han svarede, at det var kun noget, de brugte i Østen!

Som sagt, mit bud er, at forhandlere og byttebikser ikke tror, det har nogen interesse, de går rundt og tror, at alle film bliver udgivet i Danmark alligevel. Hvorfor så købe dem på sådan et lorteformat (er attityden). Sjovt nok har jeg mange film på VCD, der ikke fås i andre formater!

JJ
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Mads » man 26. mar 2007 10:12

Jack J skrev:Da jeg for nogle år siden købte en af mine første DVD-afspillere i Føtex, spurgte jeg aben bag skranken, om den nu også kunne spille VCD'er, hvortil han svarede, at det var kun noget, de brugte i Østen!

Det er jo så heller ikke helt forkert. Markedet for VCD er jo kæmpe i Asien, og Føtex har vel generelt ikke nørd-segmentet med i deres overvejelser :wink:
Jeg synes nu heller ikke et er et lorteformat, og kunne da også godt finde på at købe nogen af Celestial's Shaw udgivelser på VCD. Problemet er bare at når jeg ved at de fleste af filmene vil udkomme indenfor en årrække på et bedre format, så er det begrænset hvor meget jeg har lyst til at bruge på dem. Der er jo så mange andre ting man kan fyre sine hårdt optjente skillinger af på.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » man 26. mar 2007 11:17

Mads Jensen skrev:Jeg synes nu heller ikke et er et lorteformat, og kunne da også godt finde på at købe nogen af Celestial's Shaw udgivelser på VCD. Problemet er bare at når jeg ved at de fleste af filmene vil udkomme indenfor en årrække på et bedre format, så er det begrænset hvor meget jeg har lyst til at bruge på dem. Der er jo så mange andre ting man kan fyre sine hårdt optjente skillinger af på.

Ja, jeg er enig (sådan da, hah), men når man fx stadig hænger fast i Cat. III-slammet, så er der ofte film, som kun findes på VCD og som ikke blir udsendt på DVD... nogensinde... i al fremtid... ever. Og såh det jo VCD'en, man er nødt til at købe.

Mht. lorteformat eller ej, så er formatet i sig selv sådan set udemærket (og pausen når man skifter plade gir en kærkommen tissepause 8) ), så længe producenten gider ofre lidt penge på det, men rigtig mange udgivelser er af viiirkelig dårlig kvalitet. Pixiline over hele banen! Jeg har netop set Bloody Friday (seriemorder på motorcykel dræber unge, smukke kvinder - og generer Simon Yam), hvor nattescenerne pixilerer så grelt, at det ser ud som om, de er skudt på en mobiltelefon.

Jakk
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » tirs 24. apr 2007 12:08

oh manner, Cinemateket's program for maj måned er en våd drøm for SB-fans!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » fre 28. sep 2007 07:37

Jack J skrev:Og hvis man er til den gamle mørke horror fra HK, så er der mega-über-godt nyt på vej: det forlyder at SEEDING OF A GHOST (oprindeligt lavet som den 3. film i Black Magic-serien) endelig blir genudgivet!!!

Ja! Ja! Ja!!!! Så sker det fa'me!!!

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg havde mine tvivl om det ville ske, og hvis det gjorde... altså HVIS det gjorde... så ville det helt sikkert kun blive på VCD, men nej SEEDING OF A GHOST kommer nu en af de første dag i oktober på DVD!!! Arrrr, ralle ralle savle savle... arrrrr...

Fandens, lad mig lige tørre keyboardet af med noget køkkenrulle...

Ud over SEEDING (arrrrrrr) så kommer der også et par andre MEGET længe ønskede og ventede Shaw Brothers horrorfilm: BEWITCHED som er forgængeren til BOXER'S OMEN og RETURN OF THE DEAD som er en sequel til ENCHANTED SHADOW. Begge helt sikkert titler, der skal checkes ud i alt fald HER i huset, men... argh... SEEDING OF A GHOST!!!

I kan læse lidt om de nye udgivelser lige her:

http://www.asiandvdguide.com/

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 28. sep 2007 09:30

SEEDING OF A GHOST står også på min indkøbsliste, regner også med at jeg skal have BLOODY PARROT og FIVE ELEMENT NINJAS som også skulle komme i løbet af efteråret. Krydser fingre for at lydsporene ikke bliver altfor smadrede :evil: Regner også med at købe HUMAN LANTERNS (uncut!), KILLER SNAKES og INTIMATE CONFESSIONS OF A CHINESE COURTESAN når de udkommer fra Image sidst på året, de skulle alle have væsentlige forbedringer i forhold til Celstial's tidligere udgaver. Ser jo iøvrigt ikke ud til at Celestial udsender BLACK MAGIC 2 alligevel, men jeg satser stadig på at den kommer fra Media Blasters på et tidspunkt, de ejer ihvertfald rettighederne i US.
Jack, har du iøvrigt fået købt HELL HAS NO BOUNDARY? Skulle jo være ret god cat.III shocker efter hvad jeg har læst..
Senest rettet af Mads fre 28. sep 2007 16:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » fre 28. sep 2007 09:36

Mads Jensen skrev:Jack, har du iøvrigt fået købt HELL HAS NO BOUNDARY? Skulle jo være ret god cat.III shocker efter hvad jeg har læst..

Jeg bestilte den for 3 minutter siden!!!!!! :D Mens du var i gang med at skrive dit indlæg. Underligt!! Sammen med ANGEL og My Heart Is That Eternal Rose. Linn skrev på et tidspunkt, at BLACK MAGIC 2 ville komme ud i USA, så det må vi jo bare håbe på virkelig kommer til at ske!

KILLER SNAKES er efter sigende (igen Linn) kun kortere i HK-udgaven pga. en slidt master. Ikke censurklip.

Og jeg vil sgu også gerne se en u/c HUMAN SKIN LANTERNS! Jeg fatter ikke de udsendte den klippet!!

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Mads » fre 28. sep 2007 10:05

haha, cool... Du kan jo evt. lige skrive her i tråden når du har fået set den. Har som sagt læst nogle ret lovende omtaler af den!
Grunden til at jeg gerne vil 'opgradere' til den kommende US udgave af KILLER SNAKES er udelukkende at Celestial DVDen ikke er 16x9. Bortset fra det er det en helt fin udgave med originalt mono-lydspor endda!
Ang. HUMAN LANTERNS så mener jeg det skyldes ren uvidehed at Celestial udgav den klippede, det var vist bare den samme udgave som havde været tilgængelig på video. Synes det er mere mystisk at den udgave der senere er blevet udgivet i UK inkluderer det materiale der mangler fra Hong Kong udgaven, men at den så til gengæld mangler noget af det der er med i Hong Kong udgaven! Men anyways, jeg ser meget frem til at se en komplet udgave af den, fantastisk film!
Brugeravatar
Mads

Indlægaf Jack J » fre 28. sep 2007 22:15

Så er de oppe for pre-order:

http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=7594

http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=7595

http://www.dddhouse.com/v3/product_deta ... uctID=7596

Jack :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 17. okt 2007 15:33

Jeg fandt lige COME DRINK WITH ME til 29,95 i Blockbuster. Er den noget ved?
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Skøtt » ons 17. okt 2007 16:14

gorzelak skrev:Jeg fandt lige COME DRINK WITH ME til 29,95 i Blockbuster. Er den noget ved?

Gu er den så! I mine øjne en grundpille i sværdakrobatik - Kung Fu Cinema plejer gerne at nævne filmen for et godt ord . Opera-scoret må desuden appellere til en gammel Wagner-mand som dig. Ahheem.
Selvfølgelig en mere klassisk film på mange måder end de andre nævnt her i tråden, men den holder.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
178 indlæg • Side 3 af 12 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12

Tilbage til Genrefilm