• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Genrefilm

Diskussionsforum for "Uncut-relaterede" film. Dvs. så godt som alle film i de fantastiske genrer..
Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Indlægaf Morbid Angel » man 16. apr 2007 20:55

Med over 3000 dvd'er så er det et værre job at finde det man vil se, har begyndt at sortere dem efter genre og igen i instruktører, men mine næsten 300 Shaw Brothers film står samlet :lol:

Mvh

MA
Morbid Angel

Indlægaf GinJohn » man 16. apr 2007 22:39

Problemet er så, når ens børn begynder at rode rundt. Nu er min samling primært opdelt i film med væmmelige covere, der står i 2 meters højde, og film med omslag som ungerne ikke bliver angstneurotiske af at se på.

Underopdelingen er så i sete film og dem jeg ikke lige har nået endnu. Dette luksusproblem er desværre opstået i takt med, at tidligere tiders uopdrivelige perler vælter frem på dvd samtidig med, at filmene skal ses i "smug" for børn el. al.
Brugeravatar
GinJohn

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Skøtt » tirs 17. apr 2007 09:56

Ovesen skrev:Bare for at få filmrummet til at føles LIDT mere som en gammel snusket udlejningsforretning fra midtfirserne....

Men man må jo ikke ryge i dit videorum?!

Mine DVDer står hulter til bulder - hvilket er grænseløst irriterende på trods af at jeg ikke har mere end et par meters film. Videoerne er pakket ned pga pladsmangel :cry:
Dog er min CD-samling inddelt perfekt i genrer.

Vi burde faktisk have en billedetråd hvor folk viste hvordan de havde pimpet deres samlinger - ligesom man har vane for blandt have- og bilfolket.
Brugeravatar
Skøtt

Geografisk sted: Top-a-the world, ma
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 17. apr 2007 10:11

Ovesen skrev:Jeg har aldrig helt forstået pointen med at dele samlingen op i de forskellige medier

Jeg tror nu nok, at med mine små vcd'er ville de forsvinde lidt ved siden af nogle af de gamle overtykke videoer.

Hmm, som i
en gammel snusket udlejningsforretning fra midtfirserne..
slet ikke nogen dårlig idé. Man ku jo så osse finde en mannequin-dukke af en halvgammel stodder der ku sidde på en stol henne i hjørnet :D

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 17. apr 2007 10:33

Morbid Angel skrev:Med over 3000 dvd'er så er det et værre job at finde det man vil se, har begyndt at sortere dem efter genre og igen i instruktører, men mine næsten 300 Shaw Brothers film står samlet :lol:

Mvh

MA

3000, det må jeg nok sige. Jeg har kun 7 i alt! :wink:

Anyway, du bemærkede vel omtalen af lyd-probematikken på Celestial-DVD'erne i Shaw Brothers-tråden?

http://forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=964&start=0

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf agger » tirs 17. apr 2007 12:10

Ovesen skrev:Jeg har aldrig helt forstået pointen med at dele samlingen op i de forskellige medier (DVD, VHS m.m.). Jeg samler trods alt på FILM, ikke kassetter... Således står mine DVD'er, VHS'er og 8-mm film blandt hinanden alfabetisk efter originaltitel.

For mig er det et spørgsmål om æstetik... Og derudover praktiske hensyn til afstøvning osv.
agger

Indlægaf Morbid Angel » tirs 17. apr 2007 14:44

Jack J skrev:
3000, det må jeg nok sige. Jeg har kun 7 i alt! :wink:

Anyway, du bemærkede vel omtalen af lyd-probematikken på Celestial-DVD'erne i Shaw Brothers-tråden?

http://forum.uncut.dk/viewtopic.php?t=964&start=0

Jack

ja jeg har kun de digitale udgaver af film, har skrottet alle andre formater for år tilbage.

Ja jeg har opdaget at lyden er mindre heldig på nogle af filmene, men jeg er ikke så vanskelig og tit er det jo de eneste udgaver af filmene.
Samler kun action/horror/kung fu af SB, drama og hungmei opera kan jeg godt undvære.

Mvh

MA
Senest rettet af Morbid Angel tirs 17. apr 2007 22:41, rettet i alt 1 gang.
Morbid Angel

Indlægaf Gizmo » tirs 17. apr 2007 18:58

Jack J skrev:3000, det må jeg nok sige. Jeg har kun 7 i alt!

Men så er de sikkert skidegode alle 7! :wink:
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » tirs 17. apr 2007 19:23

Ja, jeg har 7 ex af UD AT KØRE MED DE SKØRE 2, for jeg synes bare den er rigtig god. Ka' Fulci måske finde ud af at lave sådan noget, ja jeg spør' bare!
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » ons 18. apr 2007 12:38

Jack J skrev:Jeg har det fx med at gøre gamle exrentals, jeg finder, i stand: fjerner gamle klistremærker og vasker kassetten. Og jeg fatter slet ikke, at andre ikke gør det.

Jeg har altid købt nye æsker til mine soundtracks, så de ser pæne ud - bl.a. fordi jeg ofte har købt brugte ting. På dvd er problemet lidt mindre, da jeg som hovedregel kun køber nyt, hvilket betyder at filmen er pakket ind. Ofte er det kun de amerikanske film, der kan være så tapet ind på alle sider, at det kan være nødvendigt at komme dem i et nyt cover.
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf mikkelsvendstrup » ons 18. apr 2007 13:27

Jeg kører efter princippet: Film vi bliver skilt over hvis du ser skat!, og film vi ikke bliver skilt over at du ser :)

/Mikkel
http://www.uncut.dk
http://www.dvdsnak.dk
Brugeravatar
mikkelsvendstrup

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 18. apr 2007 13:55

mikkelsvendstrup skrev:Jeg kører efter princippet: Film vi bliver skilt over hvis du ser skat!, og film vi ikke bliver skilt over at du ser :)

/Mikkel

Hm, det minder mig om en historie Ovesen engang for længe siden fortalte mig om en fælles bekendt (en redaktør af et eller andet website af en slags) med en kæreste... og en nazifilmplakat... :mrgreen:
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Dreyer » ons 18. apr 2007 17:19

Mine film er delt ind i favoritter, der står i alfabetisk rækkefølge inde i et skab (alt fra Texas Chainsaw Massacre og Halloween til Haute Tension og Profondo Ross), og ikke-favoritter, som bor i en kasse.
Brugeravatar
Dreyer

Foregående

Skriv et svar
28 indlæg • Side 2 af 2 • 1, 2

Tilbage til Genrefilm