Først en ros til Anders Munk Jensen for de fine anmeldelser af Blind Dead-serien (#2-4).
Jeg synes dog, der er et par småting i den tekniske afdeling, der mangler at nævnes.
Først er det uheldigt, at Uncuts gode tradition med at oplyse om væsentlige ting såsom lydspor er gået lidt i glemmebogen her på det sidste.
Og endvidere synes jeg også, det er uheldigt, at den engelsk Anchor Bay boksudgave af serien anbefales ukritisk! Boksen lider nemlig både under censurklip og "forkert" sprog!
Ifølge dvdcompare er den første film i serien klippet med hele 16 sekunder på den britiske dvd!!! Og kun de to første film i boksen er med det originale spansk lydspor.
Den amerikanske udgave derimod er helt uklippet og har spansk lydspor på alle film. Endvidere findes film #1 og 2 i både i spanske og amerikanske versioner (her mener jeg ikke lydsporet, men selve filmene), som i den amerikanske boks begge er inkluderet. Den engelske boks tager kun de spanske udgaver med.
Det er naturligvis en smagssag, men i mine øjne er den engelske boks en, som man bør lade stå på hylden og i stedet bestille den amerikanske. Jeg købte den selv hos dvdpacific, som har den til sølle $35 (i en cool kiste).
Jack