• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Uncut ‹ Nyt fra Uncut

Uncut informerer. Her kan du læse den seneste nyt fra Uncut, samt høre om de nyeste opdateringer, quizzer, mm.
Skriv et svar
110 indlæg • Side 7 af 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Indlægaf Nicolai » lør 15. mar 2008 17:27

gorzelak skrev:Så jeg har nu samlet alle de ønskede film i en liste, som vil blive rundsendt til uncutterne - forhåbentlig vil det resultere i, at vi får lidt flere af de ønskede film smækket op på sitet i den nærmeste fremtid.

Hej Gorzelak.
Ved ikke om ovenstående indlæg betyder at vi ikke længere må sende ønsker ind. Men nu tager jeg lige chancen. :wink:
Synes afgjort at det kunne være fedt med en anmeldelse af Siegels mesterlige lille satan af et psykoseksualdrama med gotiske undertoner; The Beguiled.

Billede
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf Jack J » fre 2. maj 2008 21:31

Jeg synes, Uncut skal anmelde de nye dvd-udgaver af THE BEAST IN SPACE
(LA BESTIA NELLO SPAZIO) og Vang bør udførligt beskrive forskellene mellem de to versioner.

http://xploitedcinema.com/catalog/beast ... 13817.html

http://xploitedcinema.com/catalog/beast ... 13816.html

Jack
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » søn 4. maj 2008 19:18

Nicolai skrev:Hej Gorzelak.
Ved ikke om ovenstående indlæg betyder at vi ikke længere må sende ønsker ind. Men nu tager jeg lige chancen. :wink:
Synes afgjort at det kunne være fedt med en anmeldelse af Siegels mesterlige lille satan af et psykoseksualdrama med gotiske undertoner; The Beguiled.

Billede

Nope, ønsk kun trygt løs derude...
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » tirs 6. maj 2008 19:14

gorzelak skrev:Nope, ønsk kun trygt løs derude...

Øhh... du er godt klar over, at det næsten er 2 måneder siden, at jeg stillede det spørgsmål, ikke? :wink:
Men det gør vi så.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » tirs 6. maj 2008 21:12

Nicolai skrev:
gorzelak skrev:Nope, ønsk kun trygt løs derude...

Øhh... du er godt klar over, at det næsten er 2 måneder siden, at jeg stillede det spørgsmål, ikke? :wink:
Men det gør vi så.

Jeg læser lidt selektivt. :)
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 15:11

gorzelak skrev:Jeg læser lidt selektivt. :)

Så derfor skriver jeg lige mit spørgsmål her. :wink:

Har I nogensinde overvejet muligheden for at inkludere en mini-anmeldelse/-omtale (hvad I nu vil kalde det) under bedømmelsen hos de anmeldere, der har givet filmen karakter men ikke anmeldt den?
Altså ikke som et krav, fast element eller noget andet træls og tidskrævende men blot en mulighed for de Uncuttere, der måtte have lyst (hvis overhovedet nogen) til at uddybe deres bedømmelse lidt.

Man kunne jo f.eks. gøre det ved film, der deler Uncutterne i flere lejre.

Der er jo altid anmeldere, som man som læser i højere grad deler smag med end andre. Og selv en mini-omtale ville da være mere fyldestgørende end den omdiskuterede karakter alene. Det virker desuden som om, at visse anmeldere ikke har det godt med at smide deres bedømmelse ind ved siden af filmanmeldelsen. Måske muligheden for nogle liniers omtale ville gøre det mere attraktivt?
Der er jo plads nok på siden. Blot en tanke.

To forskellige anmeldelser af samme film kunne også være interessant i visse tilfælde.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » ons 30. jul 2008 15:54

Nicolai skrev:
gorzelak skrev:Jeg læser lidt selektivt. :)

Så derfor skriver jeg lige mit spørgsmål her. :wink:

Har I nogensinde overvejet muligheden for at inkludere en mini-anmeldelse/-omtale (hvad I nu vil kalde det) under bedømmelsen hos de anmeldere, der har givet filmen karakter men ikke anmeldt den?
Altså ikke som et krav, fast element eller noget andet træls og tidskrævende men blot en mulighed for de Uncuttere, der måtte have lyst (hvis overhovedet nogen) til at uddybe deres bedømmelse lidt.

Man kunne jo f.eks. gøre det ved film, der deler Uncutterne i flere lejre.

Der er jo altid anmeldere, som man som læser i højere grad deler smag med end andre. Og selv en mini-omtale ville da være mere fyldestgørende end den omdiskuterede karakter alene. Det virker desuden som om, at visse anmeldere ikke har det godt med at smide deres bedømmelse ind ved siden af filmanmeldelsen. Måske muligheden for nogle liniers omtale ville gøre det mere attraktivt?
Der er jo plads nok på siden. Blot en tanke.

To forskellige anmeldelser af samme film kunne også være interessant i visse tilfælde.

Jeps, ideen med miniomtaler har været oppe at vende, men vi har hidtil undladt det af frygt for, at uncutterne vil give sig til at lire overfladiske minireviews af i lange kaskader i stedet for at skrive de velgennemtænkte, velargumenterende og udførlige anmeldelser, der præger sitet nu. Jeg er ikke selv varm på ideen, må jeg indrømme. Mht. dobbelt-reviews: I det gamle layout var der faktisk en håndfuld film, hvor der var tilknyttet et udførligt "second opinion"-review, "De to tårne", "Kæmpemyrerne angriber" og vist også nogle flere - alle skrevet af Vang og undertegnede. "Second opinion"-anmeldelserne (og muligheden for at skrive flere af slagsen) røg desværre ud i forb. med lanceringen af det nye dynamiske site, under store protester fra yours truly.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 16:01

gorzelak skrev:Jeps, ideen med miniomtaler har været oppe at vende, men vi har hidtil undladt det af frygt for, at uncutterne vil give sig til at lire overfladiske minireviews af i lange kaskader i stedet for at skrive de velgennemtænkte, velargumenterende og udførlige anmeldelser, der præger sitet nu. Jeg er ikke selv varm på ideen, må jeg indrømme.

I kunne vel bare sortere de overfladiske mini-anmeldelser fra. Du er jo priviligeret i og med, at du læser korrektur på dem alle.

Desuden tvivler jeg på, at de engagerede anmeldere ville skrive overfladiske omtaler. Det ville ikke ligefrem øge respekten blandt læserne og hverken være i deres eller de pågældende anmelderes interesse.

gorzelak skrev:Mht. dobbelt-reviews: I det gamle layout var der faktisk en håndfuld film, hvor der var tilknyttet et udførligt "second opinion"-review, "De to tårne", "Kæmpemyrerne angriber" og vist også nogle flere - alle skrevet af Vang og undertegnede. "Second opinion"-anmeldelserne (og muligheden for at skrive flere af slagsen) røg desværre ud i forb. med lanceringen af det nye dynamiske site, under store protester fra yours truly.

Det er jeg ked af at høre. Havde faktisk helt glemt jeres dobbeltanmeldelser. Men nu du siger det, kan jeg godt huske, at I havde nogle stykker. Trist at de røg ud...
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf gorzelak » ons 30. jul 2008 16:26

Nicolai skrev:I kunne vel bare sortere de overfladiske mini-anmeldelser fra. Du er jo priviligeret i og med, at du læser korrektur på dem alle.

Desuden tvivler jeg på, at de engagerede anmeldere ville skrive overfladiske omtaler. Det ville ikke ligefrem øge respekten blandt læserne og hverken være i deres eller de pågældende anmelderes interesse.

Hvis miniomtale-tingen skulle indføres, ville den formentlig blive indført på en måde, så anmelderne selv tastede kommentarne ind og tilføjede dem med et klik. Men det med det overfladiske gik såmænd heller ikke på anmelderne, men snarere på, at anmeldelser på 2-5 linier i sagens natur er overfladiske. Personligt ville jeg foretrække, at vi tillod flere fuldlængde-anmeldelser af samme film, men det har der ikke være stemning for indtil videre.
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf Nicolai » ons 30. jul 2008 16:31

gorzelak skrev:Hvis miniomtale-tingen skulle indføres, ville den formentlig blive indført på en måde, så anmelderne selv tastede kommentarne ind og tilføjede dem med et klik.

Du har ret. Det var faktisk også min oprindelige tanke.

gorzelak skrev:Men det med det overfladiske gik såmænd heller ikke på anmelderne, men snarere på, at anmeldelser på 2-5 linier i sagens natur er overfladiske.

Jovist, men langt fra så overfladiske som en række karakterer uden begrundelse.

Det behøvede jo heller ikke blive betragtet som en anmeldelse som sådan. Kunne anses for blot at være lidt omtale eller en lille smagsprøve på en normal anmeldelse. Men det er naturligvis et spørgsmål om, hvordan man vinkler den.

gorzelak skrev:Personligt ville jeg foretrække, at vi tillod flere fuldlængde-anmeldelser af samme film...

Enig. Men man kunne jo også gøre begge dele. Så havde anmelderne mulighed for selv at vælge, afhængig af tid, lyst og temperament, hvilken af delene de ville skrive; en "second opinion"-anmeldelse eller en mini-omtale.
Brugeravatar
Nicolai

Indlægaf nisse » lør 15. aug 2009 23:26

Black Water
Timber Falls
R Point
nisse

Geografisk sted: Amager

Indlægaf gorzelak » søn 16. aug 2009 13:20

nisse skrev:Black Water
Timber Falls
R Point

Hej nisse,

R-POINT er anmeldt her:

http://www.uncut.dk/show_review.php?review_id=1581
Brugeravatar
gorzelak

• Hjemmeside

Indlægaf nisse » søn 16. aug 2009 23:10

ups. den havde jeg lige overset.
nisse

Indlægaf Jack J » søn 16. aug 2009 23:33

Nisse, hvis ikke du har set R-POINT, så husk lige på, at anmeldere bare er, well, anmeldere og ikke nødvendigvis altvidende filmguder, haha. Personligt ville jeg bestemt ha givet R-POINT mere end 2 kassetter. :D
Det er synd for købmanden. Hold du kæft din idiot, han er jo stendød, ka' du ikke se det mand! Ja, det har Djævle-John sørget for!
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf nisse » man 24. aug 2009 14:59

Badboy
Cape fear (1991)
nisse

ForegåendeNæste

Skriv et svar
110 indlæg • Side 7 af 8 • 1 ... 4, 5, 6, 7, 8