• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Filmsnak ‹ Filmmagasiner, blogs og websites

Anbefalinger og indhold. Alt hvad der angår filmmagasiner, blogs og websites. Danske såvel som udenlandske.
Skriv et svar
23 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Det var li'godt fandens!!!

Indlægaf Jack J » tors 14. dec 2006 14:40

Ok, det' muligt dette indlæg mest har interesse for de gamle drenge på horrorfilm-collector-scenen!!

Ka I huske tilbage i de go'e gamle Inferno-dage. Da var der osse et zine, der hed Phenomena (+ Evil Mail), som blev lavet af Søren Jacobsen. Man ser ham også i Steen Schapiros film SPLATTERDRENGE. Well, han var een af dem, der forsvandt fra scenen for snart rigtig længe siden. Så for et par år siden havde Henrik Larsen og jeg en stand ude på filmmessen, og hvem dukkede op; Søren Jacobsen! Vi var naturligvis ivrige efter at høre om han sku ha flere ex tilbage af sine gamle zines, men desværre nej. Han havde ikke engang nogen kopier selv. Og da vi forsigtigt prøvede at høre om han måske ville skrible noget for vores blade var svaret osse nej. Han havde simpelthen ikke tid. Endnu en gammel sceenster, der havde smidt håndklædet i ringen. Well, lo and behold, for fem min. siden opdagede jeg sku lige ved et tilfælde, at Jacobsen er tilbage med et nyt "zine", nu blot på nettet!!!

Check det ud her:

http://gyserblog.blogspot.com/

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Re: Det var li'godt fandens!!!

Indlægaf Gizmo » tors 14. dec 2006 16:51

Hej Jack.

Tak for den flotte reklame. Jeg forsvandt ikke helt fra "scenen", men skrev i mange år mest om filmmusik. Og så har arbejde og familie det også med at lægge beslag på ens tid. En blog er heldigvis ikke så krævende at lave, og det glæder mig, at den besøges af nye og gamle fans.

Det er desværre korrekt, at jeg ikke har flere eksemplarer af de gamle blade, så man må ud på det skumle marked for at finde dem.

Mvh.

Søren
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Re: Det var li'godt fandens!!!

Indlægaf Jack J » tors 14. dec 2006 23:37

Gizmo skrev:Det er desværre korrekt, at jeg ikke har flere eksemplarer af de gamle blade, så man må ud på det skumle marked for at finde dem.

Mvh.

Søren

Ja, de familier dér, de ka' gøre kål på selv den mest hardcore filmfan, hah!

"Det skumle marked", Desværre er fanzines noget af det sværeste at finde antikvarisk. Selv om jeg ofte, og i rigtig mange år, har besøgt antikvariater, så tror jeg vist aldrig, jeg nogensinde er faldet over eet eneste film- eller musikfanzine!

At jeg aldirg fik fat på dine zines dengang i Inferno-tiden er iø min egen skyld, jeg husker jeg (osse dengang, uch!) fra tid til anden tænkte: "nu MÅ jeg osse snart se og få bestilt de zines jeg mangeler". Yeah, well, you know how it goes sometimes. Men herligt, du er tilbage i alt fald.

mvh
Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » man 18. dec 2006 16:08

Har dem sæfølli alle i mint condition...signeret af bladsmørefar hamsæl'....og de kan naturligvis erhverves for dansk kapital...ska' vi si' en hund eller to stykket Jack...tak??

cheers....Lars
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf Jack J » man 18. dec 2006 16:25

Du er ikke blevet afskrækket af min slowmotion-betaling :wink:

Hm, 100-200 pr stk er nok liiige i overkanten. Du ka få en hund for hele baduljen.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf vonhegnet » man 18. dec 2006 18:33

are U cræææææsi mate....det er dansk fanzine-guldalder vi sjasker rundt i her.Og den uafhængigt veletablerede, altid pålidelige raritetskontrol,bedømmer KLART sagerne som værende af betragtelig valør.
500 for moletjawsen...no less boy!!(uanset evt Slagelse'ske "betalings- standsninger"..hoho!)

cheers Jackoo.....lars
"Jens....kald mig...Jens"(Dr Jerslev i SCHIZOFRANTIC)
vonhegnet

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf Jack J » ons 20. dec 2006 08:22

vonhegnet skrev:are U cræææææsi mate....det er dansk fanzine-guldalder vi sjasker rundt i her.
cheers Jackoo.....lars

Først tak for tilbuddet, Lars.

Og jo, Lars, du har så bestemt ret: det ER dansk fanzine-GULDALDER, vi taler om her! Men selv om bladene vel nok er 500 spän værd, så er det for meget for min pung. Og så kan jeg iø ærgre dig med, at en yderst venlig sjæl i går sendte mig GRATIS pdf-kopier af samtlige (6) numre af PHENOMENA, og EVIL MAIL er på vej (også samtlige nr.). Og jo, jo, eller rettere, nej nej, jeg synes heller ikke, det er lige så godt, som at have originale papirudgaver, meeen ting kan også købes for dyrt. Og når dine papyrus-eksemplarer er smuldret væk, så sidder jeg stadig i cyberspace og nyder mine digitale PHENOMENA.

Ved du forresten godt, at Heine Sørensen kalder dig Lars von And, ha ha ha...
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » ons 20. dec 2006 09:34

Jack J skrev:Og så kan jeg iø ærgre dig med, at en yderst venlig sjæl i går sendte mig GRATIS pdf-kopier af samtlige (6) numre af PHENOMENA, og EVIL MAIL er på vej (også samtlige nr.)...

Hey Jack!

I disse antipiratgruppesider skal man passe på, men hvis Gizmo tillader det - og antipiratgruppen ikke kommer stormende med ophavsretten og dunker mig i hovedet - kunne jeg da vildt godt tænke mig, at du forwardede de pdf. filer til mig :D

Med godkendelse af Gizmo kunne vi måske lægge dem ud på Uncut så de kunne downloades 4free!?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Vang

Geografisk sted: Odense C
  • Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 20. dec 2006 09:47

[quote="Vang
I disse antipiratgruppesider skal man passe på, men hvis Gizmo tillader det - og antipiratgruppen ikke kommer stormende med ophavsretten og dunker mig i hovedet - kunne jeg da vildt godt tænke mig, at du forwardede de pdf. filer til mig :D

Med godkendelse af Gizmo kunne vi måske lægge dem ud på Uncut så de kunne downloades 4free!?

På forhånd tak.[/quote]

Hvis man skal se helt strengt på det retslige, så ville antipiratgruppen ikke have noget at komme efter, da disse fanzines ikke er copyrighted. Man kunne i reglen kopiere så vildt man ville uden redaktøren ville ha noget at skulle ha sagt. Det samme ville naturligvis gælde alle zines, inkl. SS!.

Noget andet er naturligvis god tone, og god tone ville være at spørge redaktøren af et pågældende zine, som man måtte lægge det ud på nettet. Mht. at fotokopierer/pdf-kopierer til en ven behøver man vist ikke spørge, det giver sig selv at et zine netop er lavet for at skulle kopieres/læses så vidt som muligt (enhver kan bare kopiere Stay Sick! lige så tosset de vil, bare de ikke tjener på det!)

mvh
Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Vang » ons 20. dec 2006 11:25

Jack J skrev:Hvis man skal se helt strengt på det retslige, så ville antipiratgruppen ikke have noget at komme efter, da disse fanzines ikke er copyrighted.

mvh
Jack

Høhø, det med Antipiratgruppen var mest ment som en joke, men faktisk så SKAL Søren give lov til ALLE former for genoptryk og gengivelse af hans materiale. Også digitalt.

Forfatteren har pr. definition ophavsretten til skrevet tekst. Det lille "c" er ikke nødvendigt og et misforstået fænomen i Danmark og har ikke en skid at gøre med tekstlig ophavsret. Den der har skrevet materialet har ophavsretten til materialet UANSET hvad. Sådan hænger det nu engang.

Konen, der har skrevet speciale om den slags, har talt. Og hvis du tør, kan du diskuttere videre med hende.
Senest rettet af Vang ons 20. dec 2006 11:27, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Gizmo » ons 20. dec 2006 11:26

Vang skrev:
Jack J skrev:Med godkendelse af Gizmo kunne vi måske lægge dem ud på Uncut så de kunne downloades 4free!?

Hej folkens!

I skal bare kopiere løs! Det er helt OK. Og hvis Uncut vil lægge serverplads til er det en fremragende idé med en form for digitalt fanzine-bibliotek. Her kunne man samle mange sjove udgivelser, ikke bare mine.

Mvh.

Søren
Brugeravatar
Gizmo

Geografisk sted: København
  • Hjemmeside

Indlægaf Vang » ons 20. dec 2006 11:31

Fremragende. Jeg har lige modtaget filerne fra Jack og lægger dem ud i løbet af Julen. En lille gratis julegave fra "Uncut" og "Phenomena". :D
Brugeravatar
Vang

• Hjemmeside

Indlægaf Jack J » ons 20. dec 2006 11:37

Ahh, for gamle scenesters lyder det godt!

Og så fik vi opklaret dét med rettighederne, hæ hæ.

Og naturligvis tak til Søren for at gi' lov. Så mangler vi bare BD... nåhh, nej den gode Lars von H. ska bare ha 2000 for det, LOL.

mvh
Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf gorzelak » ons 20. dec 2006 13:43

Gizmo skrev:Og hvis Uncut vil lægge serverplads til er det en fremragende idé med en form for digitalt fanzine-bibliotek. Her kunne man samle mange sjove udgivelser, ikke bare mine.

Mvh.

Søren

Lækkert! Af hjertet tak.
"In the game of chess you can never let your opponent see your pieces."
Brugeravatar
gorzelak

Geografisk sted: Århus
  • Hjemmeside

Næste

Skriv et svar
23 indlæg • Side 1 af 2 • 1, 2

Tilbage til Filmmagasiner, blogs og websites