• * Tilmeld
  • * Log ind
  • * OSS
Boardindeks ‹ Kræmmermarkedet ‹ Køb (Buy)

Her kan du købe filmrelateret materiale.
Here you can buy movie related material.
Skriv et svar
50 indlæg • Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4

Indlægaf sigge » fre 16. nov 2007 19:34

Svenskar finns det överallt :) Men det tråkiga med att betala höga summor pengar för gamla x-rentals är att dom snart kan förlora värde. Jag minns att jag, av en dansk samlare faktiskt, köpte "Goodbye uncle tom" (grekisk rental)för en ca 6-7 år sedan för ett väldigt högt pris. Ett år senare var den inte värd ett skit då den släpptes på DVD :) Jag skulle aldrig betala det priset igen för en vhs-film.
sigge

Geografisk sted: Småland Sverige

Indlægaf Jack J » fre 16. nov 2007 20:02

sigge skrev:Svenskar finns det överallt :)

You can say that again! :mrgreen:

sigge skrev:Men det tråkiga med att betala höga summor pengar för gamla x-rentals är att dom snart kan förlora värde. Jag minns att jag, av en dansk samlare faktiskt, köpte "Goodbye uncle tom" (grekisk rental)för en ca 6-7 år sedan för ett väldigt högt pris. Ett år senare var den inte värd ett skit då den släpptes på DVD :) Jag skulle aldrig betala det priset igen för en vhs-film.

Ja, men sådan er det med alting. For 5-6 år siden var en af de mest sjældne danske exrentals ROCKERNE OG DISCODRENGEN (Mad Foxes) og der fandtes kun et eneste eksemplar (ejet af Ibzen), men så på et tidspunkt faldt jeg og en ven over et Polygram-lager, der skulle sælges, og vi fandt 5-6 exemplarer! Nu var den pludselig ikke så sjælden mere. Så'n er livet.

Jack
Brugeravatar
Jack J

Geografisk sted: Somewhere outside
  • Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » fre 16. nov 2007 20:16

Jack J skrev:Mht Driller1, så aner jeg det ikke. Han siger jo han har rettighederne, har endda nævnt beløb for nogle af rettigheder han har købt, og at DVD-coverne ligner bootlegs har man jo set før fra officielle udgivere. Og proffe covers fra bootleggere.

Han har ingen rettigheder. Hvis du kan huske tråden jeg postede til spaghetti western-forumet så starter han også der med at sige at han har rettighederne, men det viser det sig hurtigt at han ikke har, han indrømmer det selv. Det er bootlegs på pressed discs.
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » fre 16. nov 2007 20:22

Sandt at sige så kunne jeg kun holde til at læse frem til side 3 ud af de 6. Det var ret kedeligt. Men OKAY!!! Indrømmer han ligefrem!!?? På et tidspunkt skrev han da elelrs de beløb som han havde betalt for rettighederne for Sydafrika! Men det passede måske ikke alligevel??

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » fre 16. nov 2007 20:51

Jack J skrev:Sandt at sige så kunne jeg kun holde til at læse frem til side 3 ud af de 6. Det var ret kedeligt. Men OKAY!!! Indrømmer han ligefrem!!?? På et tidspunkt skrev han da elelrs de beløb som han havde betalt for rettighederne for Sydafrika! Men det passede måske ikke alligevel??

Det var som sagt en lang og kedelig tråd :) Men nej, han blev konfronteret med at der var nogle andre der havde de globale rettigheder til Night of the Serpent mener jeg, og så begyndte han at trække i land og sagde at han rigtig nok ikke havde rettighederne til alle de film han havde udgivet. Faktum er at Naushad løbende kommer med meget varierende udtalelser, jeg vil ikke sige han lyver, men han omgås måske sandheden lidt lemfældigt :wink:
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » fre 16. nov 2007 21:54

Det er muligt. Det specielle er bare, at en del sjældne film i sin tid gik i engelskdubbede versioner i biografer i underlige ikke-vestlige lande, film som aldrig er kommet på video eller dvd, men hvoraf han altså har fundet nogle af disse på 35mm, som er endt i Sydafrika. Selvom han måske er en halvvejs bootlegger, så er nogle af filmene altså såå sjældne (= ikke-eksisterende) andre steder, at jeg personligt vil se gennem fingre med, om han har alle de rettigheder, som han burde ha. Jeg troede fx aldrig, at den indonesiske SATAN'S BED var udsendt med engelsk dubbing, og har derfor forgæves søgt den sjældne tyskdubbede vhs (uden held, den ER sjælden). Og så fortæller han, at han har et 35mm print af den! Jeg bryder mig bestemt ikke om at blive forledt til at tro, en bootleg er en officiel udgivelse, men jeg er heller ikke så hellig, at jeg ikke vil købe så'n en ikke-officiel udgivelse, når nu det er eneste mulighed for nogensinde at se den.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 17. nov 2007 09:59

sigge skrev:Samlarna i Sverige på gamla vhsér är icke så många längre. Priserna har sjunkit rejält, vilket är bra om man skall köpa film. Inte så bra om man skall sälja :)

Jeg synes nu også at priserne i Sverige er generelt højere end i Danmark; Jeg så at den danske udgave af Caiano's 'Øjet i labyrinten' fra FilmLab gik for 810,- sek. for en 3 ugers tid siden... Der var også en sælger der havde en ordentlig portion VideoInvest-bånd på auktion... Jeg véd ikke hvor meget de gik for til slut, men der var da et par stykker eller 3 der endte på et 3-cifret beløb!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Geografisk sted: A scary place

Indlægaf Jack J » lør 17. nov 2007 12:24

Og mange af de der VideoInvest-bånd var endda klippede.
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf Diabolik » lør 17. nov 2007 13:01

Jack J skrev:Og mange af de der VideoInvest-bånd var endda klippede.

Jeps!!! Men er man samler, så er man SAMLER!!! Jeg vil sgu godt give en ret høj pris for 'Thriller - En grym film' på dansk Esselte, selvom den er klippet!!!! Eller Franco's 'Grev Dracula' ligeledes på Esselte!!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 17. nov 2007 13:03

Diabolik skrev:
Jack J skrev:Og mange af de der VideoInvest-bånd var endda klippede.

Jeps!!! Men er man samler, så er man SAMLER!!! Jeg vil sgu godt give en ret høj pris for 'Thriller - En grym film' på dansk Esselte, selvom den er klippet!!!! Eller Franco's 'Grev Dracula' ligeledes på Esselte!!!!
/D

Undskyld. Jeg sku ikke ha sagt det der. Jeg var helt på afveje. Naturligvis er klip ligegyldige for den ægte samler. :roll: :D

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » lør 17. nov 2007 13:10

Jack J skrev:Jeg bryder mig bestemt ikke om at blive forledt til at tro, en bootleg er en officiel udgivelse, men jeg er heller ikke så hellig, at jeg ikke vil købe så'n en ikke-officiel udgivelse, når nu det er eneste mulighed for nogensinde at se den.

Selvfølgelig. Af samme grund har jeg også mere eller mindre alle Global DVD's spaghetti western-udgivelser, og jeg ser også al info som jeg får fra Naushad som vejledende and not necessarily the truth :) Dog vil jeg ikke give $30-$35 for en ikke-officiel udgivelse bare fordi den er sjælden, så kan jeg lige så godt skaffe den som dvdr hen ad vejen.
Brugeravatar

Indlægaf Diabolik » lør 17. nov 2007 13:29

No harm done, Jack!!! :lol: Det var såmænd bare for at 'retfærdiggøre' køb af klippede udgaver!!!
/D
Brugeravatar
Diabolik

Indlægaf Jack J » lør 17. nov 2007 13:58

AvatarDK skrev:Af samme grund har jeg også mere eller mindre alle Global DVD's spaghetti western-udgivelser,

Kan du fortælle lidt om, hvordan de prints, han har taget fra 35mm, ser ud? Er de okay, er 'overspilningen' fra filmprints okay?

Diabolik skrev:No harm done, Jack!!! Det var såmænd bare for at 'retfærdiggøre' køb af klippede udgaver!!!

Det er faktisk ikke så længe siden, jeg selv købte den danske Vigilante, selvom den er klippet, bare for at ha den.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

Indlægaf AvatarDK » søn 18. nov 2007 10:59

Jack J skrev:
AvatarDK skrev:Af samme grund har jeg også mere eller mindre alle Global DVD's spaghetti western-udgivelser,

Kan du fortælle lidt om, hvordan de prints, han har taget fra 35mm, ser ud? Er de okay, er 'overspilningen' fra filmprints okay?

Nu ved jeg ikke hvilke prints han har nuppet fra 35mm og hvilke han har fået fra andre kilder men generelt har kvaliteten af kilden svunget fra rigtig god (His Life Is Mine) til delvist ødelagt (Fedra West). Selve overførslen har der ikke tidligere været problemer med, dvs. printet er blevet overført hæderligt, men han er så af uransagelige årsager løbet ind i nogle problemer med han sidste udgivelser. Så hvis du står overfor at ville købe een eller flere af hans releases så vil jeg anbefale dig lige at høre fra nogen andre der allerede har den for at høre om kvaliteten på netop dem.
Brugeravatar

Indlægaf Jack J » søn 18. nov 2007 17:22

Tak for info'en, Avatar. Men netop når det drejer sig om noget der 100% sikkert ikke findes andet steds, og når det kun drejer sig om 3-4 stykker, så vil jeg sgu nok købe dem SELVOM kvali er lidt nede.

Jack
Brugeravatar
Jack J

• Hjemmeside

ForegåendeNæste

Skriv et svar
50 indlæg • Side 3 af 4 • 1, 2, 3, 4

Tilbage til Køb (Buy)